RE: Help: koppelingsprobleem!!!
Ingediend door Jos (Inno) op ma, 02-09-2002 13:29
laat iemand eens het koppelingspedaal pompen terwijl jij je hoofd onder de motorkap steekt om te zien waar hij lekt. Er zijn 2 mogelijkheden: de hoofdculinder (tegen het schutbord met een reservoir) of de hulpcylinder op het koppelingshuis. Grote kans dat het de laatste is, als er vloeistof lekt wordt de zuiger niet vergenoeg naar buiten geduwd, ontkoppelt hij niet goed en kun je niet schakelen. Niet te lang wachten, als je vloeistofnivo tot 0 gedaald is kun je alleen nog maar dubble clutchend schakelen. (been there) hulpkoppelingscylinder kost bij de Brezan ongeveer €35,- en is vrij eenvoudig te vervangen. Na montage ontluchten (dit duurt erg lang)
success
- Login of registreer om te reageren
RE: Help: koppelingsprobleem!!!
Ingediend door Chelsea op ma, 02-09-2002 11:21
Wij hebben een probleem met de koppeling. Ik krijg de auto niet in de versnelling. Ik trap het koppelingspedaal helemaal in, maar in de versnelling krijgen homaar. Na een paar keer de pedaal ingetrapt te hebben, lukt het wel weer 1 of 2 keer om te schakelen, maar dan moet het ritueel weer helemaal van voor af aan beginnen. Eerst ging het koppelingspedaal vrij zwaar. Voor het stoplicht kreeg ik bijna kramp in mijn been om de koppeling maar naar beneden te houden. Nu gaat de pedaal heel licht naar beneden, totdat ik een paar het pedaal heb in getrapt, dan gaat ie weer net zo zwaar als eerst. Ook is het niveau in het reservoir van de koppeling gedaald, dus er zit waarschijnlijk een lek ergens. Kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn en is het moeilijk om het zelf te verhelpen. Alle raad is welkom, want we willen eigenlijk wel heel graag mee met de NMM.
Martin denkt zelf dat de koppelingscillinder kapot is, die bij het koppelingshuis zelf zit.
Groetjes,
Marianne