Help mijn mini de keuring door..

RE: Help mijn mini de keuring door..

Ik wordt er een beetje gek van..
Dit is opgelost, dan is dat weer stuk. :((
Zijn er enthousiaste mensen die deze zaterdag en/of zondag mij willen helpen om mijn mini keuringklaar/rijdend te krijgen?
1- Start niet meer. Ik vermoed de brandstoftoevoer.
2- Afstelling van de onsteking. Spi uit 1992. Heb geen strobo!
3- Koppeling afstellen. Heb niet de juiste groote sleutel voor de bout.

Het gehele blok is eruit geweest, revisie van de versnellingsbak en blok gehad.
Nieuwe pakkingen en filters, bougies en kabels, vacuumslangen. d:)b

In Amersfoort en de koffie/thee staat klaar. Evt kan er nog naar de chinees gegaan worden.

Mvg Menno Brockhus.

RE: Help mijn mini de keuring door..

Ik woon redelijk in de buurt maar dit weekend heb ik er geen tijd voor.

1. Start niet meer -> de beroemde schakelaar al geprobeerd die de toevoer afsluit bij een ongeluk?
2. Ontsteking afstellen -> Heb ook geen stroboscoop maar ook nog nooit gedaan bij spi
3. Koppeling afstellen? Ontluchten is voldoende, stellen hoeft volgens mij niet meer bij verto

Eventueel op een later moment wel tijd.

RE: Help mijn mini de keuring door..

Misschien iemand in de buurt met een uitleesapparaat? Dan kun je in ieder geval zien of de krukassensor een signaal afgeeft.

Als je het contact inschakelt, hoor je de benzinepomp dan draaien ?
Zo ja, laat iemand in de buut van de tank luisteren tijdens het starten of de pomp ook draait tijdens het starten. Zo nee: geen signaal van krukassensor!

Is de ontsteking eruit geweest ? Zo ja, let erop dat de aandrijfas van de ontsteking bij een SPi onder een andere hoek gemonteerd wordt dan bij de carburateurmodellen. In dat geval geeft de ontsteking een vonk op het verkeerde moment. Je zou kunnen proberen om de verdeler te verdraaien tijdens een startpoging. Maar check eerst of de bougies wel een vonk geven tijdens een startpoging.

Het hele startproces bij een SPi hangt af van de aanwezigheid van een signaal van de krukassensor. Als deze niet functioneert (stekker los/sensor defect) herkent de ECU niet dat er gestart moet gaan worden en zal dus ook de brandstofpomp en ontsteking en injector niet aansturen.

RE: Help mijn mini de keuring door..

Ben erachter.. draadbreuk in de injector... pffff. .