Als ik jouw was zou ik toch terug gaan en vragen wat hun reactie hierop is. Dan kun je nog altijd stappen ondernemen, maar misschien erkennen ze hun fout wel en wordt hij gewoon weer in orde gemaakt.
- Login of registreer om te reageren
Als ik jouw was zou ik toch terug gaan en vragen wat hun reactie hierop is. Dan kun je nog altijd stappen ondernemen, maar misschien erkennen ze hun fout wel en wordt hij gewoon weer in orde gemaakt.
Ingediend door FrostiE_999 op vr, 28-01-2005 13:16
Wie heeft het voorbereidend werk gedaan? (strak maken enz)
op 1 november ongelukje gehad met de Mini.
Ik heb er niks aangedaan, dus zo bij het bedrijf neer gezet. En een maand later heb ik hem weer opgehaald.
Ja ik weet, als ik ernaar toe ga de kans bestaad dat ze hem weer gaan over spuiten. Maar als de roest er nu al door heen komt, wat zit er dan onder de rest van de plekken die ik nu nog niet zie. Met andere woorden , hij word opnieuw gespoten waar nu roest zit, en dan over 3 maanden komt het zeker weer op een andere plaats naar boven. Daar zit ik niet op te wachten.
aar mischien valt het wel mee, en spuiten ze nu alles goed.
Maar waar het mij omgaat is, als ik daar aankom en men zecht, bedankt en tot ziens.
Ja dan sta ik daar mooi voor l*l.
En natuurlijk een paar duizend lichter.
Wat voor stappen moet ik ondernemen als ze niks willen don, daar gaat het mij nu even om.
Ingediend door linkaard op vr, 28-01-2005 13:37
Inderdaad zoals frostie al aangeeft, maar ik neem dus aan dat je niets gedaan hebt aan voorbewerking maar de garage, en dat de roest afkomstig is van de vorige schade?
Je hebt hier natuurlijk recht van spreken, dit wil zeggen dat niet de nodige aandacht geschonken is aan de voorbewerking en de afwerking.
In iedergeval persoonlijk je beklag indienen en schriftelijk d.m.v aangetekend schrijven zo vermijd je dat het op de lange baan wordt geschoven. Met het aangetekend schrijven heb je een bewijs dat je niet tevreden bent met het resultaat. Eventueel kun je ook je verzekering inschakelen als deze ook betrokken zijn geweest in de schade afhandeling.
Buor voor rechtshulp kan je ook verder helpen in dit geschil als het een welles niets spel gaat worden.
Ingediend door jeroenenmeloen op vr, 28-01-2005 13:44
ik d8 ook van mijn roest af te wezen maarja zag na 2 maanden al paar kleine bultjes komen op de deuren. Wat blijkt deuren waren verroest aan de binnenkant dus wat krijg je dan dat het gewoon doorgaat en je lak wegduwt shit
suc6 en sterkte
Het advies is ook alles vervangen waar maar een beetje roest op zit... ik ga mijn mini spuiten en er komt een nieuwe banaan, 2 deuren en een rechter voorscherm op. Dan heel de mini stralen zodat ie kaal is, dan met epoxy erover en spuiten maar !
Roest komt weer door op plekken waar het eerst ook doorkwam.
Boven het voorruit, onder een achter zeiraam.
Aangazien mijn deuren niks meer waren, zijn er 2 andere deuren ingekomen.
Welliswaar geen nieuwe deuren, maar je gaat er wel vanuit dat de deuren die er dan ingezet worden goed zijn.
Ook mis ik op een aantal plekken nu al verf,
Hij blaadert nu al.
Heb je zelf opdracht gegeven voor spuiten, heb je nagevraagd wat een goede spuitbeurt redelijkerwijs mocht kosten?
Is het een afwikkeling van de schade via een verzekeraar, dan mag je nogmaals de verzekeraar inschakelen.
Indien je zelf opdracht hebt gegeven voor het spuitwerk, ga dan na of de prijs dusdanig is wat je redelijkerwijs voor dit geld mocht verwachten.
Vraag desnoods om een keuring van het afgeleverde werk. Als het voorwerk niet goed is gedaan, heb je binnen een aantal maanden weer last van roest van binnenuit.
ik sluit me bij de rest aan.
Alleen de Mini overspuiten helpt natuurlijk niet aan het roesten, je zult toch eerst oude(re) roest moeten wegwerken op een goede manier, fatsoenlijk laten strakmaken en dergelijk voordat hij goed gespoten kan worden en in ieder geval een langere tijd redelijk roestvrij blijft!
Je klacht indienen sowieso en maar duimen e afwachten op een betere afloop.
Als je idd de opdracht heb gegeven de mini grondig op te knappen, ipv oppervlakkig werk. En daarnaast een prijs hebt betaald waar je goed werk voor kan verwachten zijn ze gewoonweg verplicht het kostenloos te herstellen. Ik ben er van overtuigd dat je in een rechtzaak zou winnen...
Daan (die de rijdende rechter een leuk en laarzaam, programma vindt )
Ingediend door Brand op vr, 28-01-2005 16:19
is dit bedrijf aangesloten bij een overkoepelende organisatie bv. Focwa of Bovag informeer daar dan eerst wat je voor acties kunt ondernemen.
Bedrijf staat goed bekent,
Doe oude roest zou weggehaald worden ( MET EEN KLEIN STRAAL APPERAAT)
Zou strak gemaakt worden. Grondlaag en dan gespoten worden.
En dit is volgens mij ook alemaal gedaan.
idd. ik zou dit aankaarten als de spuiten geen oplossing aanbied, er zijn tegenwoordig goede regels en wetgeving voor wat de consument beschermt.
Suc6 en laat iets weten !
weet je zeker dat het om roest gaat en niet om ML dat uit een naad gelopen komt?
het ziet er immers hetzelfde uit. Ik weet dat bij Eelke dat op een gegeven moment ook te zien was bij de achterbumper. puur en alleen omdat de rand warm werd door de uitlaat en er vandaaruit ml begon te lopen.
ik hoop voor je dat het dat is en dat je dus niet in gevecht hoeft met een autospuiter over hetgeen het dan wel is...
Ingediend door Kevski Style op vr, 28-01-2005 19:44
Misschien een gek idee hoor, maar als je hem laat spuiten betekend het nog niet dat ze ook wat aan de roest doen. in principe heb je geen recht van spreken, want de roest is niet door hun veroorzaakt en het spuitwerk was goed bij aflevering. dan had je moeten zeggen dat ze hem eerst zouden stralen en dan lassen en voorbewerken en dan pas spuiten. Of gewoon nieuw plaatwerk erop zetten en dan spuiten....
@Kevski Style, ik dacht dat het hier ging om een schadegeval die ze hersteld hadden en daarna begon te roesten. Dan is het niet echt een normaal geval en verwacht je dat ze het vakkundig hersteld hebben.
Ingediend door Kevski Style op vr, 28-01-2005 22:36
Maar in dit geval is het dus een schadegeval, en dan weet je dat het bij een mini gaat roesten. zeker bij oude auto's kan je dat dan gelijk beter stralen en opnieuw lassen/ met lood afstrijken. Doe je dat niet en je deukt het allen uit dan krijg je dit. Bij normale auto's is dat prima, maar niet bij een mini, die toch al niet bekent staat om zijn goede plaatwerk. Kan je dus verwachten. Het bedrijf heeft in principe niks verkeerd gedaan, want hun hebben de roest niet veroorzaakt. Dat doet de mini zelf. Voor een slechte spuitlaag had je een goede kans gemaakt maar omdat het roest is (tenminste, daar ga ik even van uit) Heb je in feite geen recht van spreken. dat is gewoon een kwaal die bij de mini hoord. Want ik neem aan dat de prijs ook nog wel redelijk was voor het spuiten, en dat je geen 'restauratie' geld hebt betaald. Of wel dan? het klinkt misschien lullig maar wat dat betreft krijg je vaak waar je voor betaald....
De Mini zou na de schade compleet worden gespoten.
Dat wil zeggen, Hij zou de roestige plekken verwijderen (stralen),
Dan strak maken ( er zitten na de jaren altijd wel een paar kleine deukjes).
Dan uiteraard compleet in de spuitplamuur.
Om vervolgens compleet te spuiten.
ML is het niet want boven het voorraam zit geen naad waar ML ingespoten kan worden.
anders dan in mijn vorige post heb ik dus nu begrepen dat je de opdracht heb gegeven om idd de roest aan te pakken met stralen en strakmaken, bewerken en spuiten.
Zoals er al meer vermeld werd eerst dit aankaarten bij het bedrijf, anders sowieso kijken of het bedrijf niet ergens bij is aangesloten om daar op af te stappen en ook een cunsumentenbond oid kan verschil maken!
Volgens mij heb je wel recht van spreken aangezien je door jouw opdracht in principe geen roest zou mogen hebben.
Heel veel succes en laat ons weten hoe dit alles gaat verlopen!!
Ingediend door Kevski Style op za, 29-01-2005 10:35
Als je dat expliciet hebt gezegt wprdt het verhaal anders inderdaad, dan heb je wel recht van spreken en hadden ze het gewoon goed moeten doen....
RE: Help???? Mijn Mini roest, maar hij is........
Ingediend door race eend op vr, 28-01-2005 13:05
Ja mijn Mini roest, das natuurlijk logies zullen een boel mensen zeggen.
Maar ik heb hem een maand geleden compleet laten spuiten, dus dit zou naturlijk helemaal niet mogen.
Toen ik vanmorgen naar mijn auto liep zag ik roestwwater op mijn WITTE Mini. Ja en toen ben ik goed gaan kijken.
Op verschillende plekken komt de roest naar voren toe, dus niet alleen op de moterkap. Maar ook gewoon op de achterkant van de Mini.
Volgende week zal ik hem weer terug brengen, aangezien er nog wat aangedaan moest worden.
Nou wilde ik weten wat ik moet doen, want simpel gezecht vind ik dat hij maar opnieuw gespoten moet worden. Maar daar zullen ze natuurlijk niet blij mee zijn.
Wat moet ik in zo'n situatie doen????????????????
Hij is wit gespoten, dus geen beunhaas werk.
En de zaak waar hij gespoten is, is verder een goed bedrijf.