RE: help mijn mini start niet meer na 3 weken stilstaan
Ingediend door easy2 op zo, 27-07-2008 12:46
misschien een stom idee, maar heb je de shoke geprobeerd?
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door easy2 op zo, 27-07-2008 12:46
misschien een stom idee, maar heb je de shoke geprobeerd?
Ingediend door jurgjan op zo, 27-07-2008 12:55
ja ik heb met de choke ook geprobeert maar heb eerst nog een paar honderd meter gereden en toe begon t en heb ook al peut bijgegooit maar doet nog niet veel misschien een ontstekingprobleem o.i.d weet niet wat er gebeurt als je tank helmaal leeg is of je nog iets moet ontluchten ofzo?
groet jurg
Ingediend door metrodriver op zo, 27-07-2008 13:51
jurgjan schreef:
ook al peut
## is 'peut' geen terpentine??
misschien krijgt ie geen benzine na die paar minuten.
zijn de bougies nat (vochtig) of droog als je wat orgelt op de startmotor (Psalm 14 b.v.) ?
benzineslang die de carb ingaat losmaken, wat rond laten draaien op de startmotor: er moet benzine uitspuiten.
Ingediend door jurgjan op zo, 27-07-2008 14:00
ik ga zometeen even kijken of er benzine uit dat slangetje komt moet die op de vlotterkamer hebben toch?
maar als darr geen benzine komt hoe kan die dan toch nog wel staten en aanslaan en na 3 seconde weer stilvallen?
alvast bedankt voor de reactie's
Ingediend door easy2 op zo, 27-07-2008 16:21
Als je de tank inderdaad helemaal leeg had kan er wel wat pruttel in de carburateur zijn gekomen. Dus als er wel benzine uit de slang komt kun je proberen je carb schoon te maken. Gewoon ff kijken welke slang er bij de benzine pomp weg komt, deze zit aan het motorblok vast, aan de kant van het schutbord.
Ontluchten is alleen bij diesels
Ingediend door jurgjan op zo, 27-07-2008 19:09
zo heb net nog even gekeken bij daglicht.
- vlotterkamer zit helemaal vol.
- bougie's zijn een beetje nattig en ruiken naar benzine
maar heb em weer proberen te starten en bleef nu wat langer lopen ong 5 sec. en viel daarna weer uit.
toen rook ik een beste benzinelucht. en even onder de wagen gekeken en daar lag een plas benzine.
kan er nog niet achterkomen waat het vandaan komt dus even het hele circuit vanaf de tank nagelopen.
- vanaf tank onder de auto door
- komt aan in de motorruimte
- gaat door iets van een regelaar o.i.d (rond achter op blok
- gaat dan naar de vlotterkamer
-er gaat ook een stukje slang bij de vlotterkamer eruit die gaat dan over in een stalen leiding en loopt over het huis heen waar de koppeling en vliegwiel in zit. zit daar ook aan vast met 2 boutjes.
en loopt dan ook over het koppelingshuis naar beneden en daar zit voor de rest NIETS meer aan en inderdaad daar komt ook benzine uit als de auto word gestart.
waneer ik me vinger op het einde hoe van dat pijpje en iemand anders laat starten geeft deze GEEN kik. waneer ik me vinger er weer afhaal heeft deze een klein beetje druk opgebouwd. en lekt niet veel meer.
maar nou is mijn vraag waar hoort dit op aangesloten te worden? ik zie voor de rest nergens een mogelijkheid om daar iets op te zetten en hangt ook nagenoeg geen slang in de buurt wel me +kabel vanaf me accu. maar lijkt me sterk dat daar niets op hoort te zitten.
wie kan me verder helpen?
alvast bedankt,
jurg
Ingediend door metrodriver op zo, 27-07-2008 19:20
## ik zou [i:cews6wit]even[/i:cews6wit] verklappen wat voor soort/bouwjaar/type/motorblokje je mini is...
maak eens een digifoto van de motorruimte en post die, dat maakt meestal veeeeeel duidelijk.
Ingediend door jurgjan op zo, 27-07-2008 19:22
het is een mini van 87
motorblok is een 1000cc
is een carburateurblok
Ingediend door metrodriver op ma, 28-07-2008 19:02
jurgjan schreef:
- bougie's zijn een beetje nattig en ruiken naar benzine
## dan lijkt het me iets 'ontstekingachtigs'..
vonken de bougies wel? (een eruit schroeven, met de buitenkant tegen het blok houden en iemand (goede fee) laten starten..
(wel je tuinhandschoenen aandoen ivm. 'prikkelingen')
wagen gekeken en daar lag een plas benzine.
## dat wil je dus niet. (bij deze benzineprijzen).
- gaat door iets van een regelaar o.i.d (rond achter op blok
## is dat niet gewoon de mechanische benzinepomp?
-er gaat ook een stukje slang bij de vlotterkamer eruit die gaat dan over in een stalen leiding en loopt over het huis heen waar de koppeling en vliegwiel in zit. zit daar ook aan vast met 2 boutjes.
en loopt dan ook over het koppelingshuis naar beneden en daar zit voor de rest NIETS meer aan en inderdaad daar komt ook benzine uit als de auto word gestart.
## mij is niks van een 'overloopslang' voor de vlotterkamer bekend.
Ingediend door jurgjan op ma, 28-07-2008 19:06
probleem lijkt opgelost.
- ik heb een ander vlotterdekseltje er op geschroeft ( met 1 aansluiting) de toevoer dus en na 1 keer starten bleef die lopen. vandaag naar me werk gereden en weer terug en doet t nog steeds. alleen nou hangt er een stuk loze leiding en een slang.
Ingediend door metrodriver op ma, 28-07-2008 19:39
jurgjan schreef:
- ik heb een ander vlotterdekseltje er op geschroeft ( met 1 aansluiting)
## misschien moet je onthullen welk model carburateur je hebt (fotootje misschien?? [i:2tptylq9]we like pics[/i:2tptylq9])
Ingediend door Mausje75 op di, 29-07-2008 01:42
En als je idd geen sleutelaar bent...met een Mini wordt je het wel
@ jurgjan: Hoe komt het dan dat ie het eerst wel normaal gedaan heeft..en na stilstand niet meer...ik zou proberen de oorzaak te achterhalen...dit kan een tijdelijke oplossing zijn.
Groetjes,
Maurice
Ingediend door Red Flame op di, 29-07-2008 11:44
erg opbouwend topicje dit...
ik zeg tijd voor onderhoud aan de mini van de topic starter...
most probably een combinatie van slechte ontstekingsdelen en een te rijke afstelling in je carb, 3 weken geleden was het een stuk kouder en regenachtig, nu is het droog en warm. 3 weken geleden kwam er beduidend meet lucht in je inlaatkanaal dan nu, oftewel als je carb gelijk gesteld staat als 3 weken geleden is je mengsel nu gewoon te rijk.
verder is het niet geheel onwaarschijnlijk dat je bougies zwart zijn. en je contactpuntjes, rotor en verdeelkap zullen ook niet meer in nieuw staat zijn.
oftewel, begin eens met nieuwe rotor, verdeelkap, bougies en contactpuntjes, grote kans dat je minike dan weer loopt.
anders ook nog de carb een beetje arner stellen, zoek ff op het forum hoe dat dat moet...
Ingediend door metrodriver op di, 29-07-2008 12:07
Red Flame schreef:
erg opbouwend topicje dit...
## in de war met het 'bob de bouwer' topic?
carb, 3 weken geleden was het een stuk kouder en regenachtig, nu is het droog en warm. 3 weken geleden kwam er beduidend meet lucht in je inlaatkanaal dan nu, oftewel als je carb gelijk gesteld staat als 3 weken geleden is je mengsel nu gewoon te rijk.
## ik heb in al mijn autojaren [i:1963c5d6]nog nooit[/i:1963c5d6] een auto gehad waarbij ik de ontsteking/carburateur 's morgens anders moest stellen omdat erwin krol de avond tevoren een depressie of een hogedrukgebied aankondigde...
imho is het gestelde van flame (dus) onwaar
er zal wel een muizennest in het luchtfilter zitten
Ingediend door Crispy op wo, 30-07-2008 22:25
Ik heb de vraag van rudjong gesplitst naar een eigen topic, met wat chat uit dit topic. Houden we aub in de gaten dat dit een techniek-topic is en geen chatbox?
RE: help mijn mini start niet meer na 3 weken stilstaan
Ingediend door jurgjan op zo, 27-07-2008 11:51
hallo vrijdag de laatste dag voor dat ik op vakantie ging heb ik nog even fijn een stukje met mijn mini gereden ong 30km. na mijn vakantie 3 weken later wil ik nog even een rondje toeren maar toen ging het niet zo lekker
-auto startte en bleef gewoon lopen
-reed weg en denk 100-200 meter verder viel de motor stil
-auto daarna proberen te starten en sloeg wel aan maar bij gasgeven weer uit en bleef niet stationair lopen
-ik dacht zelf een brandstof tekort want dacht dat me tank leeg was (geen benzinemeter) en heb er dus 5 liter bijgegooid
-weer starten en slaat wel steeds aan maar na een seconde of 2-3 valt de motor weer stil.
wie kan mij helpen aangezien ik het autootje weer nodig heb voor naar me werk heen een weer te karren.
alvast bedankt,
jurg