Hoi Ingrid,
Kun je aangeven wat voor type mini het is: carburateur, SPI of MPI.
Als het een carb-mini is, dan kunnen het wat slechtere massapunten zijn. Dat is het simpelste elektrische systeem. Daar zit maar 1 stroomregelaar in en die zit in de dynamo.
Hoe het met een SPI of MPI zit weet ik ook niet.
Misschien geen mogelijkheid om de mini naar Nederland te laten brengen/halen. Dat maakt het helpen ter plekke, of sleutelen door een liefhebber wat makkelijker.
Groeten, Bram
- Login of registreer om te reageren
RE: Help Mini met pech in Duitsland
Ingediend door ingridbl op wo, 28-01-2009 22:53
Wie kan mij helpen???
Vandaag kwam ik in Duitsland met een lege accu te staan. Met startkabels de mini weer aan de gang gekregen, maar na zon 10 kilometer viel hij weer stil.
Opnieuw met startkabels gestart, maar na een paar minuten stationair draaien, begon de motor te sputteren en viel hij weer stil.
Dus ermee naar de garage. Dynamo kapot! Vanuit Nederland een nieuwe dynamo laten brengen, die laten installeren, maar nog steeds niet OK.
Er zit nu een nieuwe dynamo in en 2 nieuwe zekeringen. Maar de acculaad nog steeds niet bij. Volgens de monteur is er een probleem met de "lichtmachine regelaar" die niet in de dynamo zelf zit maar een tweede. Hij kan hem alleen niet vinden.... Bedoelt die man de relais? Is allemaal moeilijk te begrijpen in het Duits.....
Nu staat de Mini dus nog zo'n 200 km ergens in Duitsland.
wie oh wie kan snel helpen.
groeten Ingrid