Help Oliedruk!

RE: Help Oliedruk!

Hallo allemaal,

ik heb een probleem en dat is het volgende: was net lekker aan het rondrijden met mijn mini gaat mijn olie lampje branden?! dus ik motoroliepeil nagekeken en deze staat gewoon op max. want heb vorige week weer bijgevuld, als ik de motor weer start blijft het lampje uit tot ik de auto heen en weer schud of over een hobbel heen rijd, nu heb ik het idee dat de sensor defect is maar ik wil het ff zeker weten.
Als iemand een idee heeft wat het is en nog beter wat ik er aan kan doen hoor ik het graag!

Alvast bedankt
Paul

RE: Help Oliedruk!

volgens mij gaat het olie lampje branden als de druk! te laag is dus niet het niveau
wie weet is je olie pomp dus kaduk en je peil dus prima

RE: Help Oliedruk!

En hoe kom ik er achter of dat de pomp kapot is ?

RE: Help Oliedruk!

Hoeft niet je pomp te zijn kan ook je oil-pickup pijpje in je bak te zijn. Je kan erachterkomen door de druk te meten (of laten meten) met een oliedrukmeter.

Groeten JB

RE: Help Oliedruk!

Als je start, lampje is uit en dan de auto heen en weer schudt en het lampje gaat weer aan zou je aan een defecte sensor kunnen denken maar ook aan een doorgesleten draad er naartoe...

RE: Help Oliedruk!

ja ik zit ook aan de sensor of bedrading te denken, ik denk dat ik straks eens even onder de motorkap duik om te kijken of er iets los zit ofzo, iemand nog tips waar ik op moet letten?

thanks

RE: Help Oliedruk!

Ik heb een keer bij een bijna warmloper ook ineens geen druk meer gehad. Kop laten vlakken enzovoort. Bleek gewoon dat het draadje vam de sensor ergens doorgesmolten was.

Dus ff goed de bedrading ook nakijken.

Greetzzz

RE: Help Oliedruk!

Nu heb ik net, waarvan ik denk dat het de sensoren kunnen zijn (voor op het blok onder het spatscherm) ingespoten met contact spray, dus ik start olielampje gaat gewoon uit, dus dan maar ff een stukkie rijden en na een km ofzo gaat het lampje weer branden, eerst heel licht dan wat feller en een beetje knipperend heel raar!

Nu heb ik ze nog een keer ingespoten en zal ik het vanavond nog eens proberen.

Het lijkt mij (ik heb er weinig verstand van) dat als de oliepomp kapot is dat het lampje dan gelijk aan zou moeten blijven na het starten.

als iemand weet wat het zou kunnen zijn of weet waar ik ff goed op moet letten hoor ik het heel graag!

alvast bedankt weer
Paul

RE: Help Oliedruk!

Nee de pomp is vaak niet helemaal kapot maar overmatig versleten waardoor de druk niet zo hoog meer opgebouwd wordt. De olie lekt dan als het ware weg door de te grote spelingen. Dit gaat natuurlijk makkelijker als de olie dunnner is, dus zal de druk bij een warme motor lager zijn.

RE: Help Oliedruk!

Als je er geen verstand van heb kan je miss. btr een kennis vragen die er wel meer verstand van heeft maar als ik zo hoor is het wel iets elektrisch vanwege het feller en zwakker gaan branden maar vanaf een afstand is het moeilijk te zeggen. Is de bemanteling van het draadje er niet afgesleten en dat het draadje nu ergens op het blok massa maakt?

Groeten JB

RE: Help Oliedruk!

Nou het is opgelost, ik heb hem inderdaad even weggebracht om zeker te weten dat het goed zou komen.
Maar het was inderdaad de oliedruksensor deze is vernieuwd, dus het is weer helemaal perfect, en dat voor maar 17 euro (incl montage en uurloon)

maar iedereen weer bedankt voor de tips en ondersteuning!!!

Paul

RE: Help Oliedruk!

Ok, ik heb het volgende:

Ik heb een aantal dagen lekker met de mini rond gereden, alles prima.

Ik zet de mini weg, en de volgende dag start ik de mini, gaat me olielampje niet uit!!!!!

Is het me oliesensor? of me pomp??? (oliepijl is prima)

hoop niet op de pomp, want mijn automatenbak werkt ook op oliedruk.

Hoe kan ik veilig zelf onderzoeken wat het probleem is?

Normaal ging het lampje altijd METEEN na het starten uit, en ging NOOIT aan...(ook niet als de motor heel warm was, en als ik over hobbels ofzo reed)

Zo ineens gaat je pomp toch nie kapot :? :'(

RE: Help Oliedruk!

als je gewoon kan rijden met een MINI automaat dan is je pomp er niet aan .de bak werkt op dezelfde pomp als de mororoleidruk.ik denk dan ook eerder aan de sensor.een slecht contact op de sensor dat kan NIET want dat is een massa contact en zou bij een slecht contact NIET branden dus ook NIET onder het rijden.als de sensor defect is kan deze contact blijven maken en het lampje blijven branden.zet voor alle zekerheid eens een oliedrukmeter op de plaats van de sensor en kijk of de oliedruk voldoende is.de oliepomp van een automaat heeft ook een grotere opbrengst dan een gewone dus is niet uitwisselbaar. :P

RE: Help Oliedruk!

Dan hoop ik maar dat het me sensor is...

Ik heb nog niet geprobeerd hem in zijn versnelling te zetten, dus ik weet niet of de bak het nog doet.

Ff me knutselmaat bellen...

RE: Help Oliedruk!

Pfieuw, het was mijn sensor.... gelukkig

RE: Help Oliedruk!

ik heb het nu dat als ik hem start brand het lampje, als ik wat gas geef gaat het uit, en na een stukje rijden gaat het weer branden, oliepeil is goed, en als ik meer toeren maak gaat het zwakker branden. idee?

RE: Help Oliedruk!

In dit geval zou ik ook eerst maar eens de sensor controleren, maar ik denk toch dat je echt een oliedruk probleem hebt.

Nu moet ik wel zeggen dat het warme weer van de laatste dagen ook niet echt bevorderlijk is (olie wordt erg dun) en nu een probleem naar boven komt wat al sluimerde.

Een oliedrukprobleem is ook op te lossen door een speciaal kitje te monteren waarmee je met een draai aan de knop je oliedruk kunt regelen als verhelp je daargeen versleten oliepomp mee.

Dennis

RE: Help Oliedruk!

ik controleer straks ook de sensor en regelaar, ik hoop niet dat het de lagers zijn :(

RE: Help Oliedruk!

net effe een andere sensor erin gedraaid, en regelaar effe eruit gevist en schoon gemaakt. nu doet ie het weer goed, kleppendeksel er effe afgehaald, en hij krijgt meer als voldoende olie boven, dus ik kan weer met een gerust hart de wegen onveilig maken :)

RE: Help Oliedruk!

Vraag Mini Power gesplit en geplakt:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 086#287086