Er zit nog wel benzine in?
Misschien de zekering van je benzinepomp die eruit ligt?
- Login of registreer om te reageren
Er zit nog wel benzine in?
Misschien de zekering van je benzinepomp die eruit ligt?
Hij zit voor 3 kwart nog vol, dus benzine genoeg.
Heb al eens met een lege accu gestaan en toen hoorde ik iig iets van een ontsteking, nu hoor ik helemaal niets.
Ben net bezig een bougie sleutel te regelen aangezien ik er zelf geen heb.
En hij hangt nu iig even aan de acculader.
Dus zo maar even kijken hoe de bougies er uit zien en of ze vonken.
heb je een puntjes ontsteking? Kan zijn dat je punten niet meer open en dicht gaan.. Zo heb ik met mijn oude mini een x bij de pomp gestaan
Jaapio
De bougies zitten zo erg vast dat ik er geen beweging meer in krijg, en durf ook niet te hard er aan de draaien ben bang dat als ze afbreken ik verder van huis ben.
Niet letterlijk verder van huis want hij staat nog wel gelukkig voor de deur
Bougies moeten toch eens vervangen worden.. Zolang je thuis staat, gewoon losdraaien.. 't schroefdraad gebeuren gaat niet zo snel stuk, de isolator wel als je onvoorzichtig bent.
Alle draden op je bobine al gecheckt trouwens? Die liggen er nog wel eens af bij mensen
Hmm dan ga ik maar met mn volle gewicht aan die sleutel hangen.
Net nog even gemeten, maar de accu geeft 12,60V aan.
Dit is toch niet te laag geloof ik.
Maar nou had ik het even gemeten bij mijn ruiterwissersprayer (wist dat ie het niet deed) maar die gaf maar 10V aan.
Is het dan gewoon te weinig stroom?
Ik heb ook wel eens een accu gehad die van het een op het andere moment besloot een einde aan zn leven te maken.
Ik had toen ook gewoon dik 12V op de meter maar hij had totaal geen vermogen meer.
Als je de mogelijkheid hebt gewoon even de startkabels eraan met een andere auto.
Net even met een andere auto gestart.
Zag er wel lagge uit, een mini met daar naast een Hummer als start auto.
Maar ook dat hielp niet.
Na 10 minuten sjorren aan de bougies was er dan eindelijk 1 uit.
Git zwart zag ie er uit, geen goed teken.
Na het nog eens te proberen bleek er dus totaal geen vonk meer te zijn.
Dus nu even nieuwe bougies en kabels regelen in de hoop dat dit het is.
Als er 1, en wellicht de andere ook, gitzwart is moet je ook wat aan je afstelling doen. Anders komt het probleem vanzelf weer terug.
Nou ik denk dat ik met een nog groter probleem zit, want de bougies in cilinder 1 en 4 zijn nog redelijk bruin, maar de middelste 2 zijn een heeel stuk zwarter, combineer dat met aardig wat olie verbruik en dan kom je geloof ik uit op een lekke koppakking.
Whoops.
En de afstelling moet idd wat aangepast worden, was al van plan om langs de rollenbank te gaan om hem goed af te laten stellen aangezien hij voor mijn gehoor best loopt
Ik zou eerst eens compressie meten voordat je de kop gaat lichten, en wederom, controleer de bedrading op je bobine en de onderdelen van je verdeler; bougiekabels gaan niet zo snel van het 1 op andere moment kapot
Op het 1 op ander moment is het ook niet echt denk ik, aangezien hij al niet helemaal lekker stationair liep soms.
Maar goed, ik ga dit even proberen en anders worden er steeds meer ontsteking onderdelen vervange xP
Inderdaad even kleppen stellen en dan compressie meten, dan kan je dat uitsluiten. Misschien bobine gaar? Te lang contact aan gehad....?
Ben even langs Cees in sliedrecht gereden (met mn ouders auto xP).
Na hem een opnamen te laten horen vond hij ook de startmotor niet lekker klinken.
Dus dat word morgen slepen naar sliedrecht om hem daar na te laten kijken.
Ik vermoed dat het idd de startmotor is die niet meer naar buiten komt en dus ook niet de cilinders draaid.
En meteen mn carb en kleppen laten stellen als ie er dan toch is.
I will keep u guys updated.
Als met aanduwen de motor ook niet aanslaat, denk ik dat de startmotor niet het probleem is.
Gr,
Mark
Het zelfde probleem heb ik ook wel is.
Bij mij is het vrij simpel op te lossen, de accu een keer opnieuw aan te sluiten.
Plus en min los en weer goed strak aandraaien
succes
Ik begrijp niet uit het verhaal of de startmotor de motor nou wel of niet meeneemt?
Nou ik ben met stomheid geslagen.
Mn schatje heeft gewoon verlatings angst.
Na een sleep toch van 30 kilometer staat ie bij Cees voor de deur, start ie opeens!
Maar hij klonk niet helemaal gezond.
Dus hij word een keer goed nagekeken, standaard beurtje plus afstellen van kleppen en carb aangezien er in de geschiedenis van de auto niet duidelijk is wanneer dit voor het laatst is gebeurd.
Plus controle van startmotor en ontsteking.
Word ook naar gekeken xP, heb zelf al even met de multimeter aan de gang gegaan aangezien de ruiterwisser sprayer het ook niet deed.
Accu gaf 12,80 volt aan, en er kwam maar 10 volt bij de pompmotor, terwijl dat geloof ik 12 moet zijn.
Dus de kans is ook heel groot dat het iets electronisch is hoor, maar ik hoor het wel van hem xD
Nou Whiplash is weer terug uit Sliedrecht en het probleem is gevonden.
Het was een combo van slechte bekabeling van de bobine en mn start relay die er mee opgehouden was.
Plus nog een hele grote waslijst aan dingen die vervangen zijn/gerepareerd/afgesteld
Dankzij Cees en zijn zoon weet ik dat wonderen en klantitie de wereld nog niet uit is
Goh, hebben we dezelfde problemen gehad. Ontsteking grotendeels vervangen en gaan met die banaan!
Nou gaan met die banaan, gaan als de brandweer! zeker aangezien de kop en carb weer goed gesteld zijn!
RE: Help Wil spontaan niet meer starten
Ingediend door R van Engelen op ma, 08-04-2013 12:42
Zoals de titel zegt wil mijn schatje spontaan niet meer starten.
Vanochtend gewoon mee boodschappen gedaan.
En wil ik net mn Imperiaal bij de poedercoater brengen en wil ie daar voor de deur niet meer starten.
Aanduwen werkt ook niet.
als ik hem start hoor ik eerst gewoon een tik, dan de startmotor die draaid.
Dus dan komt bij mij voor dat het aan de ontsteking ligt.
Wie kan mij helpen???