De Mini-vering werkt met veerbollen, die via een soort trompetvormig onderdeel met de draagarmen is verbonden. Dit geldt zowel voor als achter, alleen is de trompet achter veel langer, omdat het de opbouw van de wielophanging voor de rest behoorlijk verschilt tussen voor en achter. Kijk in je favoriete werkplaatshandboek, daar staat wel een plaatje in.
Deze trompetten zijn van massief gegoten metaal (aluminium?). De grap van Hi-Lo's is nu dat die trompetten worden vervangen door onderdelen warvan de lengte is in te stellen. Dit heeft als effect dat de Mini hoger of lager op de wielen te zetten is; de rijhoogte wordt instelbaar gemaakt. Je kan hem dus lager stellen dan standaard, maar net zo goed verhogen; wat het in hoogte scheelt is dus helemaal aan jou.
[Edit: typo]
- Login of registreer om te reageren
RE: Hi-lows, hoe werken die??
Ingediend door Thijmen op do, 11-09-2003 18:40
hallo,
kan iemand mij vertellen hoe hi-lows precies werken? moet ik dan ook andere vering eronder zetten, of kan ik mijn originele behouden? Hoe moet ik hi-lows monteren en hoe duur zijn die? wat scheelt het in hoogt?
Misschien dat iemand mij wat meer kan vertellen. Alvast bedankt
thijme