Om te beginnen met vraag 1: Nee dit hoort niet. Ik heb eens een hiff 38 gemonteerd gehad (ligt nu ergens in een bak...), en deze liep gewoon vrij, wel heel krap trouwens dat wel. Tussen het spruitstuk en de carb zit een "spacer". Het kan zijn deze niet de goede maat heeft. Ik kan de spacer die er bij mij op zat wel ff meten. Dan kijk ik meteen ff hoe de aansluitingen zitten, want dat weet ik niet uit mijn hoofd....
Groeten Bert.
- Login of registreer om te reageren
RE: Hif probleempjes..
Ingediend door mini-philip op ma, 20-05-2002 13:38
Hallo,
Ik heb eindelijk mijn hif.38 binnen en ben deze week vrolijk begonnen met monteren... Nu ben ik echter een paar probleempjes tegen gekomen :
1. de carburateur drukt erg hard tegen het schutteboord aan, past dus eigenlijk niet. Is dat normaal bij een hif. Carburateur (lijkt me niet) of is er ergens wat mis? In eerste instansie paste hij er helemaal niet tussen, ik heb toen maar de spruitstukken een beetje losgemaakt en de carb er tussen gezet en toen weer vast gedraait. De carb. Past er nu wel tussen maar druk heel hard tegen het schutteboord aan en misschien lekt het inlaat spruitstuk nu ook vanonderen. Hoe is dat normaal bij een Mini met een hif.? Of hoort er geen remleidingen op dat gedeelte van het schutteboord? Hoeveel ruimte is er normaal tussen de carb en het schutteboord?
2. welke slangetje hoort waar? Ik heb 3 aansluitpunten en 3 slangetjes (dus dat klopt al) : het vacuumslangetje, een slangetje dat vanaf de brandstofpomp komt (bezine slangetje??) en een slangetje dat van als je voor de mini staan van linksvoor over het vliegwiel e.d. komt (wat is dit uberhaut?). De aansluitpunten zijn: eentje naast de volterkamer (benzineslangetje??), eentje naast de aansluiting op het spruitstuk (lijkt mij het vacuum slangetje) en eentje boven het vermoedelijke benzine aansluitinkje dus daar zou die ene van linksvoor op moeten. Klopt dit of gaan er erge dingen gebeuren als ik de boel zo aansluit?
Please help me en alvast bedankt!!