Hif probleempjes..

RE: Hif probleempjes..

Hallo,

Ik heb eindelijk mijn hif.38 binnen en ben deze week vrolijk begonnen met monteren... Nu ben ik echter een paar probleempjes tegen gekomen :( :

1. de carburateur drukt erg hard tegen het schutteboord aan, past dus eigenlijk niet. Is dat normaal bij een hif. Carburateur (lijkt me niet) of is er ergens wat mis? In eerste instansie paste hij er helemaal niet tussen, ik heb toen maar de spruitstukken een beetje losgemaakt en de carb er tussen gezet en toen weer vast gedraait. De carb. Past er nu wel tussen maar druk heel hard tegen het schutteboord aan en misschien lekt het inlaat spruitstuk nu ook vanonderen. Hoe is dat normaal bij een Mini met een hif.? Of hoort er geen remleidingen op dat gedeelte van het schutteboord? Hoeveel ruimte is er normaal tussen de carb en het schutteboord?

2. welke slangetje hoort waar? Ik heb 3 aansluitpunten en 3 slangetjes (dus dat klopt al) : het vacuumslangetje, een slangetje dat vanaf de brandstofpomp komt (bezine slangetje??) en een slangetje dat van als je voor de mini staan van linksvoor over het vliegwiel e.d. komt (wat is dit uberhaut?). De aansluitpunten zijn: eentje naast de volterkamer (benzineslangetje??), eentje naast de aansluiting op het spruitstuk (lijkt mij het vacuum slangetje) en eentje boven het vermoedelijke benzine aansluitinkje dus daar zou die ene van linksvoor op moeten. Klopt dit of gaan er erge dingen gebeuren als ik de boel zo aansluit?

Please help me en alvast bedankt!!

RE: Hif probleempjes..

Om te beginnen met vraag 1: Nee dit hoort niet. Ik heb eens een hiff 38 gemonteerd gehad (ligt nu ergens in een bak...), en deze liep gewoon vrij, wel heel krap trouwens dat wel. Tussen het spruitstuk en de carb zit een "spacer". Het kan zijn deze niet de goede maat heeft. Ik kan de spacer die er bij mij op zat wel ff meten. Dan kijk ik meteen ff hoe de aansluitingen zitten, want dat weet ik niet uit mijn hoofd....

Groeten Bert.

RE: Hif probleempjes..

De aansluitingen heb ik al rond denk ik (hij startte iig). Ik ga eens kijken of ik aan een dunnere spacer kan komen maar volgens mij moet het ook kunnen met deze. Ik heb ook eentje van een hiff44 en die is precies even dik. Volgens mij is er iets anders mis.
Misschien wordt ergens iets geforceerd:
Eerst uitlaat kapot bij de demper (een oude uit '88 dus dat was niet zo'n probleem). De motor bewoog flink in de motorruimte dus heb ik alle motorrubbers vervangen en toen bewoog hij een stuk minder. Een paar weken geleden dus ineens een stuk van de carburateur af en de naald krom (onderste gedeelte van de hs4 tegen het schutteboord aan geslagen misschien??) en nu past de zooi niet goed en blijkt er ook een schroef van de bovenste motorsteun doorgebroken (zat wel nog op zijn plaats)?.

RE: Hif probleempjes..

Zeg; wat voor spruitstuk gebruik je? Sommige zijn te laag/vlak, bv die van een Metro, je kunt de spacer er eventueel tussenuit laten.

RE: Hif probleempjes..

Ik heb een Minisport verwarmd inlaat spruitstuk, van mijn stage 1 kit, en denk idd dat die te dik is. Ik ga eens kijken of er een dunnere of geen spacer tussen kan, maar dan moet ik eerst kortere schroeven ergens vandaan gaan halen, anders komen de standaard schroeven tegen de carb aan.
Maar geeft dat geen andere problemen? Voor de aanzuiging ofzo? Want zo'n ding zal er niet voor niks tussen zitten.

RE: Hif probleempjes..

Misschien een niet zo voor de hand liggende opmerking, maar uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het bovenste hondebotje wat tussen de kop en het schutbord loopt, te kort kan zijn, waardoor je blok iets achterover gekanteld ligt.

Mijn huidige HIF44 zit inderdaad ook maar net vrij van het schutbord, ondanks dat daar achter ook remleidingen lopen (die ik nog een keertje wil verplaatsen, temeer omdat ze amper vast zitten en slordig liggen).

Ik heb een 1300 Metro blok met een Minispares verwarmd inlaatspruitstuk en het past allemaal maar net. Ik moet ook de beide bovenste motorsteunen (heb er ook 1 vanaf het thermostaathuis naar schutbord) losmaken om de carb ver genoeg naar achteren te kunnen bewegen wil ik deze demonteren. Het spruitstuk heeft overigens draadeinden en er zit een normale spacer tussen (die ook noodzakelijk is vanwege het feit dat de plaat waar de gas- en chokekabel op komen anders niet past).

RE: Hif probleempjes..

Ditzelfde probleem heb ik nu ook !

Ik heb een hiff 44 gekocht voor op mijn 1275 metro blok.

Deze carburateur krijg ik er met de spacer niet tussen, en zonder de spacer zit hij alsnog maar 2 a 3 mm van de remleidingen vandaan. Het idee dat de carburateur een beschadiging maakt aan 1 van die leidingen zit mij niet zo lekker ! ook kan zonder de spacer de gaskabel niet vrij bewegen.

het inlaatspruitstuk is een verwarmde van minsport, zou het daar aan liggen? zijn er kortere??

Ik heb wel eens iets gelezen over dat er verschillende subframes zijn, waarbij het blok al dan niet 1 cm verder naar voren of achter staat? kan het dat ik dan een verkeerde heb? de schakelstangen komen wel goed uit !


Ook zit nu de radiateur al bijna tegen de motorkap aan, dus een langer hondebot zou ook nog wel eens andere problemen met zich mee kunnen brengen....


Wat nu ??


dan is er ook nog eens geen plek voor de choke kabel aan de carburateur en de plaat waar de gaskabel aan vast zit zit te ver weg voor die kabel...


Help !

RE: Hif probleempjes..

Hier is laatst een metroblok in een mini gebouwd, met een hiff44 (we hadden er al 1 ook), maar op deze is een behoorlijk langer hondebot gegaan.

Deze zit ook op een verwarmd inlaatspruitstuk.

De spacer moet er wel tussen.

Groet ron

RE: Hif probleempjes..

Maar mijn radiateur zit nu al bijna klem aan de voorkant ! klopt dat dan?

En onder heb ik ook een hondebot. maakt dat nog uit ?

RE: Hif probleempjes..

Je radiateur klem aan de voorkant, hoe bedoel je dat??

Groet ron

RE: Hif probleempjes..

Nu heb ik sinds kort een spi blok gekocht en dit omgebouwd naar een carb versie, maar ik kom wat problemen tegen.
Bij dit blok zat een hiff 44 en ook een hitteschild, dit hitteschild heb ik even tijdelijk aangepast :x omdat het anders tegen mijn uitlaat zou komen.
Ook kan ik het originele luchtfilter niet meer gebruiken omdat ik de kabels dan niet meer kan aansluiten.
Is de enige oplossing hiervoor een K&N filter?
En hoe zit het precies met het hitteschild?, want ik heb dit wel nodig om de kabels door te geleiden.






RE: Hif probleempjes..

Ik denk dat je een luchtfilter nodig hebt die bij een mini hoort met een hiff44 carb, die van een SPI zal niet passen

Het hitteschild (ziet er bijna hetzelfde uit als die van mijn metro-blok) heb ik ook aan moeten passen aan dat zelfde inlaatspruitstuk

RE: Hif probleempjes..

Hm oke dan zal ik het hitteschild verder aanpassen zodat het goed past, het luchtfilter is gewoon de standaard zwarte pannekoek, die zat eerst op mijn su carb. Maar dan zal ik opzoek gaan naar een ander filter.
Bedankt

RE: Hif probleempjes..

Na wat navragen ben ik nog niet echt wijzer geworden wat voor een filter er nou precies op deze hiff 44 past. Heeft iemand hier een foto van?
Of is er een andere manier op mijn gaskabel + choke aan te sluiten?

RE: Hif probleempjes..

ik heb ook even een vraag


aansluiting 6 is volgens mij de aansluiting voor ventilatie maar waar gaat deze dan vervolgens heen? bij mij is hier niets op aangesloten, als ik hem blokkeer dan lijkt het blok rustiger te gaan lopen, hopelijk is dit ook een verklaring voor de enorme stank als ik een dot gas geef..

RE: Hif probleempjes..

5 is het overloop pijpje van de vlotterkamer.
Hier hoort normaal een slang met pijpje langs de koppelingsdeksel naar beneden te lopen.

6 is de aansluiting van de carterventilatie, heel logisch dus dat de motor rustiger gaat lopen, je hebt nu een giga valse lucht punt...

RE: Hif probleempjes..

Duidelijk maar waar moet je deze op aansluiten? Of mag je deze afdoppen?

RE: Hif probleempjes..

Hier sluit je de aansluitingen die van de distributiedeksel afkomen en van de koppelingshuis(1275) of van de deksels aan de achterzijde van het blok(1000)

Als je van die breathers(filters) op gemonteerd hebt zal je hem moeten afstoppen om dat valse lucht punt te elimineren.

RE: Hif probleempjes..

Ok dan gaan we dat zo even fixen

RE: Hif probleempjes..

even kijken, ik heb nog foto van mn eigen blokkie, waar je het op kan zien



Jaapio

RE: Hif probleempjes..

Om het ff compleet te maken, op 4 zit de benzineslang vanaf de benzinepomp,
7 is de stelschroef voor de CO

RE: Hif probleempjes..

voor de duidelijkheid allesbijelkaar:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=16&pos=2

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Hif probleempjes..

Hallo, ik heb de foto bekeken maar nr 1, vacuum, gaat die naar de onsteking? of zit die onderop je luchtfilter?

Gr Nico

RE: Hif probleempjes..

Die gaat naar de vacuum vervroeger van je ontsteking.

RE: Hif probleempjes..

Tnx Rene!