Pin me er niet op vast, maar zaten bij een HIF alle stelschroeven niet bovenaan?
- Login of registreer om te reageren
Pin me er niet op vast, maar zaten bij een HIF alle stelschroeven niet bovenaan?
Van nicky gekregen via pm (zet volgende keer maar gewoon in het forum, dan kunnen anderen ook meelezen en meedenken):
nikcy schreef:
ik heb geen hs2 of een hs4 met een vlotterkamer er naast
jij heb deze carburateur zelf op het furum gezet maar dan was het een dubdel carb.
ik heb een enkel,en op de buitenkant zitten er maar twee stelschoeven
1 bij de gasklep als je ervoor staat aan de rechter kant,de bovenkant
is stationair dat weet ik wel
maar onderaan (links) van de carb bij de toevoer van de benzine
daarzit er nog een proeier/co????
als ik deze helemaal uitdraai ,gaat de motor sputteren en valt uit
Nee, dat snapte ik al. Je hebt een HIF (horizontal integrated floatchamer), geen HS. Naar ik aanneem, tenminste, als je daar een vraag over stelt Verder snap ik niet helemal wat je bedoelt met "jij heb deze carburateur zelf op het furum gezet maar dan was het een dubdel carb". Ik weet van niks
Verder heb ik er niet zoveel verstand van. Maar tijdens een paar jaar meelezen op de list had ik dacht ik opgevangen dat bij een HS de mengselschroef onderop zit, maar bij een HIF bovenop (zou best eens die schroef kunnen zijn die je bij de gasklep hebt gezien).
Eelke schreef:
dat bij een HS de mengselschroef onderop zit, maar bij een HIF bovenop (zou best eens die schroef kunnen zijn die je bij de gasklep hebt gezien).
Helaas Eelke, maar ik moet je helemaal afvallen
De schroef bovenop is voor het stationair toerental, en degene waar Nicky het al eerder over had (naast de brandstof toevoer) is inderdaad voor het mengsel.
Nu heb ik van de week een HIF uit elkaar om erachter te komen hoe die werkt (om vanaf daar te kijken waarom die van mij niet werkt ) en toen ben ik er achter gekomen dat naar binnen draaien armer is. Dit is dus een "ervarings getal" en een maat van mij bestrijd dit bij hoog en laag. Dus misschien zit ik er naast, maar bij mij had mijn eigen redenering wel het effect wat ik verwachte...... Doe ermee wat je durft
Rechtsom is Richer (rijker), Linksom is Leaner (armer) bij een Hiff 38 dus ook bij een 44 neem ik aan. Met dit ezelsbruggetje onthoud ik het altijd, thx to Wouter van de Mailinglist.
ik heb daarstrax mn boegies eruitgedraaid om is naar de kleur te kijken.
Ze zien er wit uit, veel te veel lucht dus. Nu weet ik al Rechts is rijker en Links is armer, maar hoeveel moet ik er aan draaien?
Ik neem aan 1/4 of een 1/2draai maar na hoeveel km moet ik de kleur weer nakijken om zeker te kunnen zijn?
Grt Stan
je zou een soort koffie met melk kleurtje willen hebben. best redelijk licht dus.
het is echter wel heel lastig om je blok aleen op de bougies af te stellen.
je zou kunnen overwegen om een colourtune te kopen.. daarmee gaat het al een stuk makkelijker
mini-philip schreef:
Rechtsom is Richer (rijker), Linksom is Leaner (armer) bij een Hiff 38 dus ook bij een 44 neem ik aan. Met dit ezelsbruggetje onthoud ik het altijd, thx to Wouter van de Mailinglist.
Volgens klopt dit verhaal . Simpel omdat ik bij het afstellen door een ervaringsdeskundige net niet simpel moest nadenken Dus uitdraaien (=li om) zou simpel gedacht rijker zijn, MAAR is dus LEANER.
Bij rechtomdraaien gaat er 1 of andere klep in HIF open die meer benzine toelaat
RE: hiff 44 afstellen
Ingediend door nicky op di, 06-08-2002 12:32
onderaan mijn carburateur zit een stelschroef naast de toevoer van
de benzine
is dat nu mijn co stelschroef of sproeier
en hoe werkt deze schoef linksom meer rechtsom minder
of anderom
want mijn mengverhouding is niet helemaal top
ps: mijn uitlaat gassen stinkt wel erg
alvast bedankt
raceing green 92' 1275cc