hiff38 vragen

default

RE: hiff38 vragen

Hoi, ik heb een hiff38 carburator. Toen ik deze op men motor aansloot(metro 1300) en ik probeerde te starten lukte dit niet altijd. Maar!!! Het lekt, nu is mijn vraag is er een soort overloop aan deze carburator als de motor bv geen ontsteking krijgt en de benzine blijft toegevoerd worden door het starten? En waarvoor dient het zwarte ronde dopje met een grote zwarte moer achter , dat aan de andere kant van de gas en choke zit? Want daaruit lekt de carburator. Is dit een soort overloop of zou dit niet mogen? Waarvoor dient deze zwarte dop? Moet deze normaal benzinedicht zijn?
Mvg
Blackmini
( ik heb er voorlopig een hs2 opgezet)

RE: hiff38 vragen

Misschien moet je even wat foto's schieten. De overloop is volgens mij een duidelijk pijpje, waar een slangetje op aangesloten kan worden, zodat je de overloop veilig met een pijpje tot onder de auto kunt leiden. Hij hoort niet zomaar ergens weg te lekken, maar als de carb een tijdje heeft liggen niks doen, dan kunnen diverse rubbers wel uitgedroogd zijn natuurlijk.

default

RE: hiff38 vragen

Hoi, ik beschik niet over de mogelijkheid om foto's te nemen momenteel. Ik zou graag weten waarvoor de zwarte ronde dop dient vooraleer ik deze uiteen haal.
Mvg
Blackmini

RE: hiff38 vragen

Ik heb van blackmini toch een foto gekregen.



Mij zegt het niet zoveel, dat zwarte ding (mijn HIF44 heeft het niet in elk geval). Ik dacht eerst aan een automatische choke of iets dergelijks, maar dat zou dacht ik aan de andere kant zitten. Ik heb even in de SU Carburettor Workshop Manual gekeken, maar kan ook zo snel niks vinden dat erop lijkt.

Waar komt de carb vandaan? (Uit wat voor auto? Is het misschien de helft van een dubbele setup?)

default

RE: hiff38 vragen

Hoi, ik heb het toch maar eens beter bekeken en uiteen gehaald. Nu blijkt dat zwarte dopje een soort van filtertje te zijn( er zit een soort mouche in). Dit filtertje zit op een buisje geduwd dat volgens mij toch een overloop is. Ik denk dat het filtertje kleine benzinedruppels verdampt op de moment de motor niet direct start. Als de motor gedurende een langere tijd gestart wordt zonder dat deze in gang gaat, kan het filterje(opvangsponsje) het niet meer aan en loopt het over. Iemand een andere kijk op dit ding?
Mvg
Blackmini

RE: hiff38 vragen

Dit overloopje wordt normaal dus gebruikt met een stukje poijp en slang om het, wat al eerder gezegd is, langs de onderkant van de motor kwijt te raken....
Normaal moet hier geen benzine uitlopen ook niet na lang starten, doet hij dit wel is er toch iets mis in de carburateur zelf.
Denk dan aan een niet goed werkende vlotternaald.....

RE: hiff38 vragen

Normaal gesproken lopen de slangen vanaf je breathers van je motor naar dit punt toe. Je kan ook deze "afdoppen" en kleine filtertjes op je breathers zetten. Breathers zijn trouwens de zwarte pijpjes aan de zijkanten van je motor.

edit


Niet de beste kwaliteit maar toch duidelijk denk ik. Ik bedoel het zwarte pijpje bovenop het koppelingshuis. Vandaar loopt soms een slang naar de carb. Heeft overigens niets met benzine te maken..

RE: hiff38 vragen

Wat blackmini bedoelt is idd de filter van de overloop van de carburateur... Metro 1000tjes hebben deze allemaal.

Ik denk dat je vlotter blijft hangen, dus je moet hem erafpakken en de grote deksel (bodem) eraf schroeven.

RE: hiff38 vragen

Chielsea: de aansluiting voor de carterontluchting is toch een andere volgens mij. Dit is een aansluiting zodat de carterdampen meegaan de verbrandingskamer in, zodat deze ook verbrand worden. De overloop van de benzine is toch wat anders.

RE: hiff38 vragen

Dat weet ik.. maar daar staat het pijltje toch echt niet naar gewezen :P. Volgens mij zit de brandstof afvoer daaronder. Wat daar aangewezen wordt is namelijk te groot voor brandstofafvoer..

RE: hiff38 vragen

Het is zeker de overloop! Er zit dat filtertje op zodat het misschien groot lijkt! ;)

De aansluiting voor de carterventilatie zit erlangs, waar de slang voor door loopt.

RE: hiff38 vragen

en als je goed kijkt zie je onder het zwarte ding twee slangen. Dat zouden ook de in en uit kunnen zijn van de benzine.

Maar het zwarte ding zit in ieder geval wel op de plek waar bij een hif44 de "overstort" zit.

Frans

RE: hiff38 vragen

[size=75:16upwqb1][Topics samengevoegd-Demelza][/size:16upwqb1]
Wat ooit dubbele carburateurs op een MG waren (HIF38), past dat ook op mn mini? Mis ik nu vitale onderdelen ivm de verbinding tusen beide carburateurs, ik weet niet hoe de gaskabel, choke ed bij dubbele carbs zijn aangesloten. Het lijkt me dat dit moet passen...

RE: hiff38 vragen

het kan .. op een spruitstuk met de juiste hoeveelheid aansluitingen 8)
de verbindingen zijn te maken ..

(voor 9 van de 10 mini's zou 1 HIF 38 ook voldoende zijn.)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: hiff38 vragen

Ik geloof dat ik wat vergeten was (ik ben een beginner op het forum... :? ).. |:( , van de dubbele carburateurs wil ik er 1 gaan gebruiken..mis ik dan nog belangrijke onderdelen??

RE: hiff38 vragen

Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Hier pastte het mooi bij.

RE: hiff38 vragen

Een enkele HIF 38 is inderdaad meer dan genoeg voor een verder standaard Mini.

Sets dubbele carburateurs bestaan uit een "links" en een "rechts" model ie door een stangenstelsel gekoppeld zijn.

Bij enkel gebruik wordt "rechts" gebruikt. Dat betekent de carburateur die links zit als je voor de auto staat.

Dennis


Klinkt allemaal raar maar beter weet ik het even niet uit te leggen :)

RE: hiff38 vragen

Weet je zeker dat je een dubbele hif38 hebt??

RE: hiff38 vragen

jep afkomstig van MGb vandaar..maar ik ga dr uiteraard maar 1 gebruiken(ik heb 1030cc)..de vraag was eigenlijk of ik dan nog onderdelen nodig hebt om hem als enkele carburateur te gaan gebruiken. Of dat ik alleen maar de verbindingen tussen beide moet loshalen.

RE: hiff38 vragen

Uch offtopic. Als ik een tip mag geven. MGB dubbele carbs zijn nogal gevraagd (vanaf medio 74 in de US niet meer standaard) en daardoor een stuk meer waard dan een enkele hiff 38. Ik zou 't als een setje verkopen en een enkele zoeken....

RE: hiff38 vragen

En dan gewoon een HS4 monteren... is dezelfde doorsnede als een Hiff 38 en doet het ook goed...