zit er nog een spacer tussen? Tussen de carb en het spruitstuk? Misschien een kleinere spacer/of geen nemen?
- Login of registreer om te reageren
zit er nog een spacer tussen? Tussen de carb en het spruitstuk? Misschien een kleinere spacer/of geen nemen?
De reactiestang losmaken? en het blok naar voren kantelen??
Is maar een id
Blok kan niet kantelen want de uitlaat zit knalvast.
Dus daar zit denk ik een beetje het probleem in.
En kan je zonder spacer ....???
Kom je danniet in de knoei met het een of ander.
( je kabel geleider kan je verbuigen of deels wegslijpen) m.a.w.
Heeft dat ding geen doel..?
Ja , zonder spacer kan.
Of je neemt een after-market spruitstuk.
Van welk jaar is je auto?
Ivm het subframe,want bij de latere types is het motorblok verder naar voren geplaatst.
Ingediend door dieseltje op ma, 27-09-2004 21:42
je kan zonder spacer het is zelfs zo hoe minder spacers hoe sneller je gasreactie ookal zal je daar weinig van merken met zon klein stukje
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat die spacers waren om een steady gasflow te krijgen? Heb ik eens gehoord.Als dat zo is dan kun je beter je uitlaat even los maken.
Groeten stephan
Ingediend door Mini Martin op ma, 27-09-2004 21:47
Normaal zou de carb moeten passen.
In mijn 77ger past het ook, maar ik heb er een smalle spacer tussen zitten.
je kan zonder spacer het is zelfs zo hoe minder spacers hoe sneller je gasreactie ookal zal je daar weinig van merken met zon klein stukje
Met dit laatste ben ik het niet helemaal eens.
Het een en ander heeft te maken met het opwarmen van je carburateur. (uitzetten van gasmengels, volumeinhoud enz)
Ik weet dat hier ergens over gesproken is in een topic. Ik weet het alleen niet zo snel te vinden.
grtzz Martin
Hij is van bouwjaar '88 en heeft een stage 1 kit ( dus ook de beide spruitstukken).
Dus eigenlijk gewoon de spacer eruit nieuwe boutjes erin en klaar....( zo makkelijk kan het toch niet zijn...???
Ingediend door dieseltje op ma, 27-09-2004 21:55
Quote:
je kan zonder spacer het is zelfs zo hoe minder spacers hoe sneller je gasreactie ookal zal je daar weinig van merken met zon klein stukje
Met dit laatste ben ik het niet helemaal eens.
Het een en ander heeft te maken met het opwarmen van je carburateur. (uitzetten van gasmengels, volumeinhoud enz)
Ik weet dat hier ergens over gesproken is in een topic. Ik weet het alleen niet zo snel te vinden.
nou het mengsel word wel opgewarmd in het spruitstuk denk ik zow daar scheelt dat stukje van die spacer niet zoveel denk ik
Ingediend door Mini Martin op ma, 27-09-2004 21:59
Volgens mij gaat het er juist om dat de carburateur zelf niet wordt opgewarmt.
Hoe warmer de carb. des te minder gasvolume. En je wilt juist meer gasvolume verbranden.
Vandaar een spacer en hitteschildje.
Althans, dat begreep ik uit het andere verhaal.
Ik ga toch maar even het forum omspitten om te kijken hoe het ook al weer zat :)" title="Evil" />
Lees ik tot mijn verbazing dat ik zelf de vraag had gesteld.
Of het wat uitmaakte heb ik nooit kunnen beantwoorden omdat het blok er weer uit is.
Wel zijn er een aantal punten omschreven over hoe en waarom.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... arburateur
Maar even terug gekomen op je vraag.
Volgens mij moet je eens met je spacer gaan praten en deze uit zijn functie zetten.
Probeer het eens uit of het past en vooral post dan ook even in het andere topic of het verschil uitmaakt als je er geen spacer tussen hebt zitten.
grtzz Martin
grtzz Martin
Xal proberen hoe het gaat zonder spacer.
Ik zal mijn bevindingen uiteraard hier meedelen.
Een HIF carb monteren (incl. spacer) gaat een stuk makkelijker als je 'm met twee tapeinden vastzet ipv alle 4.
Verder kun je de tapeinden afzagen precies na de moer (gebruik een platte moer) en dan zou het precies moeten passen, zelfs met de motorsteunen nog vast. Het is wel even proberen wat de handigste stand is om de carb op z'n plaats te schuiven.
[size=75:2kvvit0l](heb het zelf vorige week nog gedaan)[/size:2kvvit0l]
Evt. moet je de remleidingen iets wegbuigen en een deuk(je) slaan in het schutbord onder de opening.
Ivm het subframe,want bij de latere types is het motorblok verder naar voren geplaatst.
zag ik bij Paul's blok ook. bij mij past een 3/4 inch spacer er zo op met een MG spruitstuk[/code]
Ook kan het zijn dat het metro spruitstuk anders is. Maar als ik het goed begrijp heb je een stage one kit... Heb vorige week ook nog een hif op een 1300 met oud subframe gezet, paste net met een los hondebotje! Maar er zat ook geen uitlaat aan!
Nou hij zit erop.
Heb de spacer er tussenuit gehaald en de remleiding iets verlaagd nu heb ik in iedergeval iets meer ruimte tussen mijn schutbord en de carb.
Motor loopt ook en wat klinkt dat VET
OK, misschien klok en klepel, maar je koppel onderin is groter als je inlaattraject langer is.
Je kan ook een wat dunnere spacer monteren.
groeten,
Wouter
Ik heb zoals SirYun al aangaf hetzelfde probleem, bij mij past er absoluut geen spacer tussen de Hiff44 en het Minispares inlaatspruitstuk.
Ik heb bij de laatste meting gezien dat Chrizz en zijn broer Olivier een Cooper S hadden waarbij de spacer wel paste.
Er is dus wel degelijk verschil in subframes; bijmij staat de motor zon dikke centimeter verder naar achteren waardoor de spacer er niet meer tussen kan.
Spacer weglaten is overigens geen probleem; 90 bhp...
Je moet wel je gasklep modificeren anders komt die tegen het spruitstuk aan bij gasgeven.
Spacer weglaten is overigens geen probleem; 90 bhp...
ik had het ook over koppel onderin, en niet vermogen
Wouter
Vandaag heb ik een Minispares inlaatspruitstuk op m'n Mini gezet en dat past ook. Ik heb een oud subframe (dus niet van '91 of later, waar de motor bij een 1300 een stukje naar voren staat). Heb de spacer ertussen gezet en hoefde alleen de bovenste motorsteunen los te maken om de motor iets te kunnen bewegen waarna de carburateur (HIF44) zo over de tapeinden gleed. De middelste (rem)leiding tegen het schutbord moest iets naar boven gebogen worden om niet tegen de rand van de carburateur te komen, maar dat was zo gebeurd. Dus mijn ervaring is dat zowel het MG Metro/Cooper als het Minispares spruitstuk (net genoeg) ruimte laten voor de spacer.
Ik heb ook een Minispares inlaatspruitstuk op mijn 1275, met een subframe uit 1984 op een Mini van 1985. ik kon wel de spacer monteren.
Ik denk dat de ruimte (of het gebrek eraan) wordt veroorzaakt door hoe het subframe aan de body bevestigd zit. Die kan zomaar een stuk naar achter "gedeukt" zitten.
Wouter
iets meer runner lengte geeft wat meer koppel, wat meer volume voor het spruitstuk geeft kennelijk soms wat meer PK's.
maar ik denk dat je dat als amateur niet gaat terugvinden
Ik heb nu precies dit probleem, maar kan je de remleidingen zomaar verbuigen?
die leidingen zijn ook al op leeftijd, en ik ben bang dat ik dinge kapot maak !
misschien komt er aanslag van de binnenkant los en kan dit verstopping veroorzaken?
Of kan ik beter gewoon nieuwe kopen die iets langer zijn zodat ik ze mooi een bochtje onderdoor kan laten maken?
Ben namelijk bang dat als het blok kantelt, doordat je ineens van of op gas gaat, dat er ineens een leiding beschadigd !
ik kan ook nog wel proberen het subframe verder naar voren te brengen... dit zit voornamelijk in de bovenste bouten?
iemand foto's.. ik heb ook hiff44 met minisport inlaatspruitstuk..ben wel ff nieuwsgierig welke spacer ed ..
Jaapio
De remleiding kan verbogen worden, je moet t wel met beleid doen en geen grote omwegen proberen te maken. Oh ja, probeer t wel met de hand te doen, niet met gereedschap.
@Jaapio; de zwarte spacer tussen carb en spruitstuk (alhoewl ik heb ze ook in alu uitvoering gezien)
Groet ron
dan zal ik thuis toch es gaan kijken, want volgens mij heb ik er geen spacer tussen zitten
Jaapio
Zoals boven te lezen, kan t ook zonder
Zolang de pakkingen en de steun voor de gaskabel er maar tussen zit.
Groet ron
Ik heb er boven een verstelbare motorsteun op gezet, hierdoor kun je daar meer ruimte overhouden.
Ik kan er zelfs de carb af zonder de motorsteun los te halen, kwam ik achter na het IMM...
RE: Hiif past niet.....
Ingediend door packed as hell op ma, 27-09-2004 21:27
Ik heb gezocht , ook wel gevonden maar net z hard weer kwijt geraakt en het onderwerp niet meer kunnen vinden.( sorry..)
Maar heb nu een 1300 geplaatst , maar nu past mijn carburateur niet meer.
Heb het botje ( voor en achter) al los gehad maar is geen beweging in te krijgen.
Hij komt tegen het schutbord aan (er zitten ook remleidingen).
Ik weet dat er niet veel ruimte overblijft maar hoe werkt dit.??
Zit met mijn handen in het haar want das alles wat er nog moet gebeuren en dan kan die de weg op).
Wie kan mij goeie ideeen aan brengen of mischien zelfs de oplossing.