Het roken is inderdaad van je pakking en gaat weg als je een nieuwe pakking hebt geplaatst zoals je vermeld.
Ja de naafmoer moet los anders kun je de aandrijf as niet verwijderen om een nieuwe stofhoes te monteren.
Tevens zul je meer moeten demonteren, de fusee's van onderste en bovenste draagarm. Kogelgewricht van het stuurhuis en indien nodig de remslang.
- Login of registreer om te reageren
RE: Hij start! Maar nog wat kleine dingen...
Ingediend door nsluis op do, 11-09-2003 19:22
Hey mensen!
Met plezier meld ik dat de inbouw van de metro 1300 gelukt is, ik heb 'm kunnen starten deze week!
Helaas wel met mechanische ontsteking. Ik heb die 65DM4 (zie eerdere post) niet aan de gang gekregen. Volgende keer ff meten enzo, hopelijk lukt het dan ook met elektrische ontsteking. Beetje jammer anders ...
Ik heb de ontsteking nu puur op gevoel afgesteld. Eerst wel statisch op 4 graden gezet maar toen deed ie maar heel weinig, toen heb ik de distributeur steeds iets verder met de klok mee gedraaid (vervroegen ontsteking?) totdat het beter klonk. Ik laat 'm bij de garage nog wel ff helemaal goed afstellen.
Oh ja, bij het starte wel wat rook onder de motorkap dat bij het spruitstuk vandaan kwam. Ik heb aangenomen dat het de nieuwe pakking was die ingewerkt werd. Lijkt dat logisch of toch iets mis? (heb er eigenlijk niet op gelet of het na een tijdje weg was)
Dan nog iets frustrerends! Ben er achter gekomen dat bij m'n rechter as er een scheurtje in de binnenste ashoes zit! *argg*, ik had voor de motor wissel nieuwe gehaald maar toen ik ze bekeek leken ze goed en heb die nieuwe dus niet gemonteerd. Ook omdat het in de Haynes leek alsof ik de centrale wielmoer los moest maken, en ik daar eigenlijk niet veel zin in had (en het me met de as uit het blok ook onmogelijk leek).
Nu blijkt ie dus toch lek en moet ik 'm alsnog vervangen. Moet hiervoor echt de centrale wielmoer los? Ik vond de Haynes niet helemaal duidelijk... (ik ben bang voor die wielmoer )
Groet,
Nanne