Aan dat topic heb je idd niet veel. Aan dit topic heb je waarschijnlijk meer.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 363#64363j
- Login of registreer om te reageren
Aan dat topic heb je idd niet veel. Aan dit topic heb je waarschijnlijk meer.
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 363#64363j
Dat schiet al een stuk je op ja, maar na het lezen van dat topic weet je nog niet hoe je de klokken er helemaal uit krijgt.
Je moet dus je radio verwijderen, en dan een vleugelmoer aan de rechterkant van het klokkenclusterlosdraaien. Het klokkencluster kun je er dan uithalen (eerst aan de rechterkant waar hij vastzat met de moer, daarna aan de linkerkant achter het dash vandaan halen. Het klokkencluster zit dan nog op twee manieren vast:
- de kabel van de snelheidsmeter, om deze los te halen moet je de het plastic deel met je vingers inknijpen en de kabel van de klok aftrekken.
- de elektrische aansluiting, ook hiervoor moet je de zijkanten indrukken om hem eruit te kunnen halen.
Off topic:
Lestat de Lioncourt schreef:
PS. Is het trouwens misschien niet een idee om een aantal foto handleiding te maken. Voor andere dashboardlos halen, koppeling ontluchten, remmen vervangen etc. Zou enorm handig zijn lijkt me zo.
Misschien helpt mijn remklauw revisie je een eindje op weg.
Succes!
On topic
Ik kwam dit toevallig tegen toen ik zelf op zoek was naar een dash. Heel handig 'how to' op de site van een verkoper van mini onderdelen.
http://www.miniboss.co.uk/mini-dashboard-fitting.htm
[size=75:3los3j4n][Post toegevoegd-Demelza][/size:3los3j4n]
Hoi
Ik heb een sprite 1.3i uit 93 met 3 klokken.
Nou zijn die naar achter gevallen en wil ik ze weer tegen het dash schroeven.
Hoe moet ik de speedo kabel los krijgen??
draaien klikken trekken?
Wil niks stuk maken heb ik al eens gedaan
@Joey:
Om de kabel zit een witte, plastic borging...
Als je die inknijpt kan je hem lostrekken...
Ingediend door Mini bouwer op vr, 10-03-2006 21:04
[size=75:3ati6mmz][Post toegevoegd-Demelza][/size:3ati6mmz]
hee mensen,
Ik had twee vragen hoe krijg ik makkelijk en dat alles heel is het dashboard er uit?
en
Met wat voor dop of iets anders kan ik het stuur los krijgen.
Alvast bedankt
Groetjes
De Mini (ver)bouwer
Ik heb je vraag even aan een bestaand topic toegevoegd. Als je nog vragen over het loshalen van je dashboard hebt, na het lezen van het topic, kan je die hier plaatsen.
Voor het loshalen van je stuur, kijk even hier:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 3022#13022
daar kan je ook eventuele vragen kwijt.
Succes.
Ingediend door fritskos op ma, 24-04-2006 12:35
[size=75:1fainckc][Topics samengevoegd-Demelza][/size:1fainckc]
Ik wil andere kleur klokken in ons noten dashboard zetten, maar ik kan dat paneel waar ze met z'n dieen inzetten niet van het dashboard los krijgen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik alleen dit stuk van het dash kan halen zodat ik ze kan wisselen.
groeten, friits
Volgens mij zit het hele paneel vast met aan een kant een vleugelmoer, die je dus gewoon los kan draaien, en dan vervolgens kan je het paneel eruit halen.
De klokjes zitten met parkertjes vast, dus ff schroeven en klaar is kees!
Succes
[size=75:wnlwdwnw][Topics samengevoegd - Crispy][/size:wnlwdwnw]
hey, heb de zoekfunctie gebruikt maar vond niet echt iets. Ik heb mijn dashboard langs de rechterkant losgekregen, maar de linkerkant aan mijn 3 tellers en mijn linker verluchtingsrooster zit het nog vast? waar moet ik dat loskrijgen? heb gezen dat het broos is dus wil niet echt wringen enzo, mercie alvast
daar zitten ook nog twee vleugelmoeren daar kun je echt heel moeilijk bij ook al heb je kleine handen.
Mercie vo de hulp, maar ik heb de parkertjes er aan de bovenkant met moeite uitegkrijgen, maar nu is het mij een raadsel hoe ik die aan de onderzijde eruitkrijg, want ik zie ze namelijk zelf niet zitten en toch blijven de tellers vast zitten aan de onderkant. Is er een trucje ofzo? alles ligt nu al open, en ik zit dicht bij mijn doel, wil het nu ook afmaken, kan iemand me raad geven? danku
heey
ik heb mini cooper spi uit 1996
heeft iemand enig idee hoe ik mijn dashbord er fatsoenlijk uit krijg
tis ene houte met 3 klokken erin
groeten camiel
Als het goed is zit deze met moertjes aan de achterzijde bevestigd.
Zo zitten de beugels vast bij mijn dash
Hopelijk heb je er wat aan.
Kom je er nog niet uit stuur dan een pm naar me
oke thx en hoe krijg ik die boven en onder rant eraf?
die zwarte plastic dingen?
De bovenste rand zit met 2 of 3 moertjes vast, om hem eruit te halen zul je wel je voorruit eruit moeten halen.
Het bovenste stuk van het dashboard heb ik zelf er pas afgehad.
Dit zonder de voorruit er uit gehaald te hebben, terug gemonteerd en klaar.
Deze heb ik er van de zomer ook uitgehaald zonder de voorruit te verwijderen. Kan makkelijk. Later ook weer netjes gespoten teruggezet. Het kan een beetje wringen zijn door de rubber van je ruit.
oke..
dus je moet die bovenste rant eigenlijk onder het raamrubber uit trekken? zit hij verder niet vast met schroefjes ofzo?
.. en om daar bij te komen is het makkelijk om eerst het dashboard te demonteren
de onderste rand zit overigens vast/gelast (daar kan je hooguit de bekleding af trekken)
groetjes,
Theo van den Bogaard
help..
ik heb dus een lekkage achter mijn dashboard en heb vandaag mijn dashboard los geschroefd en ook helemaal los gekregen, maar ik zie natuurlijk nog geen drol omdat mijn kabels nog vast zitten..
nou staat er hier boven dat je de kilometerkabel los kan krijgen door het witte plastic in te duwen of knijpen..
nou ik duw en knijp er op los maar ik krijg dan mijn kabel niet los. Ik heb even een foto er van gemaakt misschien zouden jullie daarop kunnen aangeven wat ik fout doe..
Alvast erg bedankt!
http://img47.imageshack.us/img47/126/s0092cx2.jpg
[size=75:vx3th4y2][Img-tags verwijderd, foto veel te groot voor directe plaatsing op het forum - Demelza][/size:vx3th4y2]
niemand die weet hoe ik die los krijg? want induwen lukt niet.. En wil het klusje nu toch wel klaar eigenlijk.
(excuses voor dat ik zo ongeduldig ben )
Het witte gevalletje kun je 1 kant op duwen. De rand daarvan. Er zit een nokje in het stalen busje waar de rand overheen valt. Je moet alleen ff proberen welke kant je de rand op kunt duwen. Kan maar 1 kant op.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.
Joechei!!
tis gelukt! Tis ff zoeken want je verwacht niet dat er zon groot ding uit komt zetten.. dat witte dingetje dat heeft inderdaad een heel klein randje waar ribbeltjes op zitten
het stevigste gedeelte zeg maar.
Dan maar even op zoek naar het lek..
Thanks!
Tjah ik had dus ook lekkage.
Haynes erbij dashboard is nu los.Maar omdat ik ook wil controleren of mijn raam rubber lekt. wil ik dat bovenste zwarte gedeelte ook los halen.
Nu zie ik dat ong boven de bouten waar het dash op bevestigd zit nog 3 boutjes zitten.
Zijn deze ervoor om het zwarte gedeelte los te maken ?
Zo ja hoe krijg ik die middelste los omdat daar 2 bouten op zitten ?
Ohja tis een mpi uit 96
Heb je toevallig een foto? Ik snap de uitleg over de middelste niet helemaal, of ik ben niet goed in het visueel verbeelden.
Is goed, zal kijken of ik het dan wel snap, anders zal iemand anders je wel kunnen helpen.
Beelden zeggen meer dan woorden.
[size=75:ittc5kjp][topics samengevoegd - Crispy][/size:ittc5kjp]
Sinds vanmiddag werkt de dashboardverlichting van onze Cooper niet meer naar behoren. Toerenteller en brandstofmeter zijn nog verlicht, de snelheidsmeter niet meer. Best lastig in deze donkere tijden.
Het lijkt me redelijk logisch dat er een lampje kapot is in het dashboard, ik vraag me alleen af hoe ik het beste dat lampje kan vervangen.
Er zit een houten dashboard in, dient dat verwijderd te worden en zijn er handige trucs om op een andere manier bij het lampje te komen.
Alvast bedankt,
Ben
Ingediend door bart boonman op zo, 25-11-2007 19:14
op je kop in de auto gaan liggen werkt het best! Het is lastig mja, wat doe je eraan!
het is wel het snels en het makkelijkst denk ik, het is tenslotte ook maar een lampje he!
Inderdaad, gewoon ondersteboven in de auto.
Als het goed is, kan je gewoon met je arm onderlangs achter je dash komen.
Zolang je maar een beetje een beeld in je hoofd hebt hoe je klokkenpaneel er aan de achterzijde uitziet, en welk lampje je dus moet hebben, is het zo gepiept!
en als bovenstaande niet lukt kun je via je handschoenvakje met je rechterarm naar het instrumentendeel gaan waar de tellers in zitten en daar het vleugelmoertje losdraaien waardoor je dit een stuk naar voren kunt kantelen en zicht hebt op de achterkant van je klokken.
....dit ervan uitgaande dat je een houten dash hebt zoals ik in gedachten heb.....
hieronder zie je wat ik bedoel
link
Is inderdaad ondersteboven in de auto te doen, maar verkies toch liever de optie die hierboven werd gegevem, even de vleugelmoer rechts van je klokken losdraaien en dan kan je het klokkenpaneel naar buiten en naar rechts trekken... (zit vast met een soort richeltje). Mits het dezelfde is die ik heb gebruikt
Zijn mpi dashes dan anders?
die van mij zit met 3 bouten (geen vleugelmoeren vast)
1 achter de radio
2 achter elke luchtrooster.
(heb zelf me dash er al uitgehad juist omdat ik stukken lampje had, maar in het vervolg ga ik ondersteboven in de auto liggen )
Maar hoop voor je dat er geen sporen zijn doorgebrand
miniché schreef:
hieronder zie je wat ik bedoel
link
Ja, die is het. Het klokje en de radio zitten ook wel enigszins in de weg en mijn handen zijn ook niet erg klein.
Toch ga ik een poging wagen.
Bedankt
Ben
Ben, Ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het even door.
Ben, als de radio in een slede zit zou je hem er even uit kunnen halen...
Ingediend door bart boonman op ma, 26-11-2007 18:07
Moet je zoals de manier hier boven (als je dus de vleugelmoer los wilt maken) niet alsnog op zijn kop in de auto om je km teller kabel los te doen, anders heb je toch niet voldoende ruimte om de teller unit naar achter te halen. Mij lukt dat niet in ieder geval.
[size=75:1gcyp1j4][Topics samengevoegd - Evity][/size:1gcyp1j4]
Weet iemand hoe ik de luchtroosters die onder/achter de voorruit zitten kan verwijderden?? Ik voel aan de onderkant dat er parkertjes zitten ingedraaid, maar verder kom ik niet
Het zijn de roosters die de voorruit "schoon" moeten blazen.
Grt Fabian
Ingediend door Ridgeback op wo, 26-12-2007 23:34
Bij mijn weten kunnen die allen vervangen/gedemonteerd worden door de complete bovenzijde van het dashboard te verwijderen. Deze zit normaal met drie moeren(klemmen) vast. Bij mij maar met een maar ik meen mij te herinneren dat dit er drie zouden moeten zijn 1 links, 1 rechts en 1 midden.
Scoobypleasure, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. Volgens mij moet je idd het hele dashboard verwijderen om de luchtroosters te kunnen verwijderen. Lees het topic even door. Mocht je nog meer vragen hebben kun je deze hier stellen.
die luchtroostertjes zitten inderdaad met parkers vast, als je er goed bij wilt kunnen is het het makkelijkst om de voorruit er uit te halen :)" title="Evil" />
succes,
Theo van den Bogaard
Ik zit nl met het probleem dat er zéér weing lucht uitkomt als ik 'm op het raam zet. Terwijl als ik toevoerslang eraf trek deze wel een tornado aan lucht geeft.
Ik heb dus het idee dat die roosters dicht zitten, daarom wilde ik ze er ook uithalen, maar dat gaat dus niet.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem??
Grt Fabian
met perslucht van bovenaf doorblazen ?
vaak is de afdichting van de slangen naar die blazers niet goed (ze zitten er gewoon omheen geschoven), en de afdichting van het klepje in de kachel zelf ..
(Als je een goede oplossing bedenkt, hou ik me aanbevolen ;-) )
groetjes,
Theo van den Bogaard
Theo,
Als de slang over het mondje van het rooster/blazers zit voel ik nergens "leklucht". Hij sluit perfect aan, alleen er komt daarna nauwelijk lucht tegen het raam aan. Het is net of de roosters dicht zitten.
Als ik een mooie oplossing weet, daan hoor je het
Grt Fabian
Ingediend door British open op vr, 18-04-2008 12:57
[size=75:3b75zk3a][topics samengevoegd - Evity][/size:3b75zk3a]
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag.
Hoe moet je het bovenste dashbord verwijderen (zwarte met de verwarmingsroostertjes in)waar het asssenbakje in zit.
Is dit makkelijk te doen? Moet hiervoor je voorruit uithalen?
Alvast bedankt
RE: hoe demonteer ik mijn dashbord????
Ingediend door Lestat de Lioncourt op vr, 08-04-2005 15:41
heb even gezocht en kwam onder andere dit tegen, maar ik heb toch nog een aantal vragen.
Hier alvast een paar foto's, weet iedereen waar het om gaat:
Ik wil de dash los halen om te kijken waar die verdomme kraken vandaan komen. Maar ook om kabels te trekken voor de radio (stroom).
Hoe krijg ik mijn dash eruit? Ik heb gezien dat er van die draai pinnen zijn. Twee bij de radio opening krijg ik wel los, en eentje aan de rechter kant van de instrumenten ook maar die andere niet.
Moet ik misschien eerst de ventilatie dingen eruit halen, zoja hoe?
PS. Is het trouwens misschien niet een idee om een aantal foto handleiding te maken. Voor andere dashboardlos halen, koppeling ontluchten, remmen vervangen etc. Zou enorm handig zijn lijkt me zo.