Diegrote moer moet echt los, die houdt je krukaspoelie vast. Achter dat deksel zit je distributie. Je kunt hem tegenhouden door je vliegwiel te blokkeren (zie dat die er ook nog op zit).
Dennis
- Login of registreer om te reageren
Diegrote moer moet echt los, die houdt je krukaspoelie vast. Achter dat deksel zit je distributie. Je kunt hem tegenhouden door je vliegwiel te blokkeren (zie dat die er ook nog op zit).
Dennis
Ingediend door Bustuh op zo, 24-07-2005 10:20
is het wel gewoon rechtse draad? en ik heb al gekeken om hem te blokkeren maar ik zou bijna niet weten hoe, kun je daar iets meer over zeggen?
groeten Stefan
Je kan proberen met een plaatje op je koppelingshuis via het gat van de startmotor het vliegwiel te blokkeren... Of een luchttol ...
Let er wel op dat onder die grote moer in de poelie een borgplaatje zit!!!!!
Dit plaatje is is een ring die aan 1 kant omhoog gebogen tegen 1 van de vlakke kanten van de moer zit.
Je moet dus eerst de rand het borgplaatje naar beneden tikken zodat de moer vrij kan draaien. Het is een normale draad.
Ingediend door Bustuh op zo, 24-07-2005 13:42
ik heb hem inmiddels los alleen zag ik met schoonmaken dat er een scheur tussen 2de en 3de cilinder zit in het blok zelf. dus nu moet ik eerst aan ander blok zoeken.
hallo, ik wil mijn poelie er ook afhalen om m'n keerring te vervangen maar kan geen dop vinden die erop past? Is dit een engelse maat?
K dacht dat dopje 34 moest passen... of was het nou 32... geen idee.. probeer altijd te passen...
hij is 33 mm, dus met 34 zou het moeten lukken, ware het niet dat dat een maat is die bijna niet voorkomt. Heb met blik een malletje om de bout gemaakt en pasgemaakt op 36, en los...
Iemand een handige tip om de poelie te verwijderen als het vliegwiel er al af ligt?
Ik kan de krukas nu nergens op blokkeren.
een stuk draadstaal buigen, deze in het midden vlak tussen de gleuf van de krukas en tegen 2 bouten in je vliegwielhuis zetten
Of een blokje hout op een zuiger en de kop er weer tijdelijk op zetten
Of een luchtsleutel
Wat ik heb gedaan is een rubberen hamer gebruikt. Steel afgezaagd en het rubber in de cilinder. Vervolgens de kop erop. Met een lange buis en een dop de bout losgedraaid. Ook geen schade in de cilinder en op de zuiger.
.. en als de kop er nog op zit: van dat oranje touw door bougiegat in de cilinder proppen (staartje eruit laten hangen) En dan comprimeren maar. Blokkeert de boel vanzelf zonder schade.
Is trouwnes ook erg handig als je de klepseals wil vervangen, dus je klepveren even los moeten maar je wil je kop niet verwideren. Op deze manier zakken je kleppen niet in .
met een koubeitel en hamer de moer los tikken dit wou bij heel goed krijg je een schrik reactie op de moer
Rakker50 schreef:
met een koubeitel en hamer de moer los tikken dit wou bij heel goed krijg je een schrik reactie op de moer
dan draait de krukas toch nog altijd mee!
Bedankt voor de tips!
Ik heb een luchttol ter beschikking, dus dat komt wel goed.
ettore bugatti schreef:
Iemand een handige tip om de poelie te verwijderen als het vliegwiel er al af ligt?
Ik kan de krukas nu nergens op blokkeren.
gewoon: vliegwiel weer terugzetten maar de bout niet helemaal aantrekken. Ik gebruik trouwens altijd een oude dynamospanner om het vliegwiel mee aan het vliegwielhuis te zetten; veel veiliger dan gekloot met grote schroevendraaiers tussen de starterkrans.
Het is gelukt, moest wel even het vliegwiel terugbouwen.
Ik had nog een stripje met twee gaten wat ik op de koppeling en op de behuizing kon zetten.
ettore bugatti schreef:
Iemand een handige tip om de poelie te verwijderen als het vliegwiel er al af ligt?
Ik kan de krukas nu nergens op blokkeren.
gewoon vliegwiel er weer ff op terug met die borgplaat die in de sleuf in de krukastap valt. Bout vingervast draaien en vliegwiel vastzetten met een oude dynamobeugel oid of op de dodgy manier met een schroevendraaier tussen de tanden.
RE: hoe haal ik dit los?
Ingediend door Bustuh op za, 23-07-2005 21:52
Hoi,
ik ben bezig om mijn motorblok uit elkaar te halen, maar nu stuit ik op een probleem. hoe haal ik de kap los die onder de waterpomp zit(distibutie kap?) links op de foto
aan de koppelingskant kan ik wel makkelijk een dop op de krukas zetten, maar ik heb niet zo`n grote dop die op de distrubutie kant kan. wel een gewone sleutel. of kan die kant niet los? of is het mischien linkse draad? iemand dit eerder gedaan? mischien heb ik een "special tool" nodig?
groeten Stefan