Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

De accu van mijn mini (850 uit 1968) is stuk, hij maakt sluiting. Is er een manier waarop ik erachter kan komen of er iets mis is (en wat dat is) met de auto waardoor de accu is stukgegaan, zodat een nieuwe accu niet gelijk het loodje legt?

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

watr bedoel je met dat de accu sluiting maakt?

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

De mini wilde niet starten (voor het eerst uit de stalling na de winter), dus startkabels erop maar dan gaat ie vonken en doet hij het niet. Mini starte alleen wanneer de accu omzeild werd door een starthulp direct op de mini aan te sluiten.

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

start ie nu wel weer uit zich zelf?

kneteren kan komen door het grote spaningsverschil tussen leeg en volle accu of lek spaning een iets wat dus gelijk om stroombegint tevragen als je dat aanlevert

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

Ik ga er wel vanuit dat de plus op de plus gezet is, en de mini op de min.

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

Ook belangrijk, hoe oud is de accu? Heb je de accu in de auto gelaten in de stalling? En hoe lang heeft de auto in de stalling gestaan? Als een accu gedurende lange tijd aangesloten blijft zonder bijladen in de vorm van bijvoorbeeld een druppel lader, dan knapt die daar niet van op. Een accu gaat harder achteruit als je hem niet gebruikt dan dat je hem dagelijks gebruikt. Misschien staat de accu nu zelfs wel droog en zijn de platen krom.
In dit soort gevallen helpt alleen een nieuwe accu.

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

Accu er uit en naar een garage brengen, die kan hem doormeten/testen voor je.

default

RE: Hoe kom ik erachter waarom mijn accu stuk is?

Even de vuldopjes eaf draaien werpt licht op de zaak. Gedeeltelijk dan. Zit er inderdaad water genoeg in?
De mijne heb ik op een druppellader aangesloten. Deze onderwerpt de accu aan een test.
Testcyclus: Eerst drainen, dan voljekkeren, even aankijken. Daarna gaat het lampje op rood of groen.
En je weet, rood is stop, groen is doorrijden \\:)/