Hoe reset ik de ECU?

RE: Hoe reset ik de ECU?

Hallo minis,

ik heb nog steeds het probleem dat de motor, als ie warm is, steeds langzamer draait en afslaat. Nu lees ik op het forum dat velen de ECU resetten.
Hoe doe je dat eigenlijk, en zou dit kunnen helpen?

thanks!

Gerrit

RE: Hoe reset ik de ECU?

Even je accu een nachtje loshalen zou voldoende moeten zijn.

RE: Hoe reset ik de ECU?

control+alt+delete of shift=f7 'document bewaren? [nee]'

neej zonder gekheid, nachtje accu los is genoeg...

RE: Hoe reset ik de ECU?

hahaha!! thanks guys!

nog een vraag dan gelijk maar: heb net weer 25km gereden. Ding loopt zo ontzettend lekker -
als ie koud is heel strak toerental rond de 1000rpm
maar inderdaad weer na 25 km hier thuis aangekomen langzaam, langzamer en .... Afslaan!!
Nu heb ik de vacuumslangen nog eens gecheckt, en ik zie dat ze - althans volgens het forum - verkeerd zitten.
Bij mij loopt er 1 vanaf t luchtfilterhuis naar de "koude start klep",
1 vanaf luchtfilterhuis naar de ECU,
en vanaf het inlaatspruitstuk 1 naar het MAM kastje, en de ander van het MAM kastje loopt weer terug naar het inlaatspruitstuk.
Volgens het Forum moet de slang van het MAM kastje naar de ECu lopen, dus ik denk dat ik de boel maar even omleg zo.
Ik hou jullie op de hoogte.

Adviseren jullie om daarna de ECU zowiezo te resetten, of hoeft dat niet perse

Gerrit

RE: Hoe reset ik de ECU?

ECU uitlezen en foutcodes laten wissen is altijd een goed idee, simpelweg omdat zowel de SPi als de MPi geen melding geven van een opgeslagen foutcode, zoals de meeste andere auto's met een ECU wel doen.

Daarbij gebruikt de SPi voor bijna iedere fout een vervangingswaarde, en blijft deze gebruiken totdat de foutcode gewist is. Vervangen van sensoren e.d. heeft dan ook weinig zin als je niet ook de foutcode wist.

Met het loshalen van de accupool reset je alleen de aangeleerde stationair waarde. Na die "soft-reset" zal het stationair toerental dan ook erg laag zijn, maar dat herstelt zich na enige tijd en enkele ritten. Hierbij moet de motor ook wel lekker warm geworden zijn, korte ritten waarbij het koelwater niet op de 88 graden of hoger komt, zijn niet voldoende.