hoe zit het met hydrolastick vering

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Afgelopen zaterdag wezen kijken naar een clubman saloon uit 1972(die bij boss staat)
tot mijn verbazing zat er een nat subframe onder en dus zgn hydrolastick vering, mijn vraag is, hoe onderhoudsgevoelig is dit, ik heb er geen ervaring mee. :x
mijn oude trouwe rover 114 gti had dit ook maar wat kan of moet je er zelf aan doen, ?
Verder had ie een metro 1300 moter, misschien dat alles toen overgezet is, of was dat in die tijd standaard, ik dacht bij gewone minis niet ?

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Hydrolastic is anders dan Hydragas (zoals op de Metro/rover 100 e.d.) maar het principe is hetzelfde. De hydrolastic units zijn niet meer te krijgen heb ik begrepen .. het pijpwerk wel. Je kunt de hele boel ombouwen naar 'gewone' veerbollen maar dan heb je dus ook subframes nodig 8)

(zie ook de betreffende stukjes in:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/re ... arsusp.htm )

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

:D om de site goed te kunnen bekijken moet je ff het haakje weg halen achteraan ;) .

oja, je kunt best nog wel 2e hands hydrolastic bollen vinden. Moet je wel goed zoeken maar ze zijn er nog genoeg.

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Hebben Clubmans ooit hydro gehad?

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

ja, na juni 1971 werd alles met 'gewone' rubberbollen gebouwd; en het betreft alleen de saloons.
(zie ook: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/clubman.htm )

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

toch snap ik het niet, ik heb nu inmiddels een clubman gekocht uit 1972 een saloon zonder hydrolastic, en is toch echt orgineel volgens mij is trouwens een automaat

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

bouwjaar en jaar waarop een mini op kenteken gezet zijn hoeven niet hetzelfde te zijn ... ?!
saloon = saloon (ook al is het een automaat) de clubman estates zouden dus nooit hydrolastic hebben gehad.
Die bij Boss zou dus een vroeger model kunnen zijn dat laat op kenteken is gezet of geimporteerd. (een goede aanwijzing is het jaartal op de ruitewissermotor).

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

okee snap ik, maar heb nu een mooie orginele nederlandse gekocht in perfekte staat alleen geen apk, maar kan nooit zoveel zijn denk ik alleen de remmen even nakijken en hopen dat de automaat het een beetje doet :D

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Theo van den Bogaard schreef:
de clubman estates zouden dus nooit hydrolastic hebben gehad.




Aah daar was ik meej in de war...

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Die Clubman bij Bossclassics is dus een originele Nederlandse Clubman saloon gebouwd in 1971 en is in Januari 1972 pas op kenteken gezet. Dat verklaart dus een heleboel.

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

[size=75:27tpd8xn][topics samengevoegd - Crispy][/size:27tpd8xn]
Is er nog aan nieuwe hydrolastic units te komen. En zo ja worden die ook nog ergens nieuw gemaakt, of kun je je bestaande laten reviseren. Ik heb een mini op dat veersysteem en vindt dat toch wel een zeer comfortabele manier van minirijden. En ik moet zeggen dat als je eraan gewend bent je ook best goed met het verkeer op de rotonde mee kunt :)" title="Evil" /> Dus mocht zo'n unit ooit gaan lekken ....

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

MBC, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd. lees het even door.

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Hydrolastic units worden niet meer gemaakt. Ze zijn ook niet te reviseren al hebben diverse mensen het geprobeert, maar ze komen allemaal tot de conclusie dat het niet kan. Optie is om goede gebruikte unit te gebruiken of een new old stock unit te vinden. Er zijn een paar Mini Shops die nog zulke NOS hydro units hebben, maar de prijzen daarvan zijn vanaf ongeveer 200 GB Pound tot ruim 900 Euro per stuk.

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

Ok, dus dat is de enige optie. Ik heb namelijk een Inno cooper waar het nog geheel lekvrij onder zit en heb een geplande 69 cooper die het er in onbekende staat onder heeft zitten. Ik zal me eens gaan verdiepen en hoe die displacer precies het in elkaar zit, want dat moet toch na te maken zijn.

RE: hoe zit het met hydrolastick vering

MBC schreef:
Ik zal me eens gaan verdiepen en hoe die displacer precies het in elkaar zit, want dat moet toch na te maken zijn.



Wacht al jaren op het moment dat een van de Mini Specialisten die dingen eens gaat reproduceren. Helaas tevergeefs :(

RE: hoe zit het met hydrolastick vering