Zijn gewoon los verkrijgbaar.Wacht er niet te lang mee want je kogels gaan snel achteruit als er zand bij komt.En dan moet je ook nogeens het vet gaan vervangen.
Groeten stephan
- Login of registreer om te reageren
Zijn gewoon los verkrijgbaar.Wacht er niet te lang mee want je kogels gaan snel achteruit als er zand bij komt.En dan moet je ook nogeens het vet gaan vervangen.
Groeten stephan
Deze hoezen zijn gewoon te koop bij automaterialen zaken. Waarschijnlijk is de buitenste hoes gescheurd, de binnenste blijft vaak wel heel.
Vaak zitten er ook stripjes bij, waarmee je de boel vastklemt. De clips aan de buitenkant hebben een te dikke bult, die dus tegen het fuseestuk aanloopt. Gebruik dunne tiewraps, die lopen niet aan.
Succes met lostikken van de homokineet
Wouter
Wouter schreef:
Succes met lostikken van de homokineet
Wouter
Erg veel succes met het lostikken van de homokineet
Euhhhhh, ik heb de homokineet zo los, hoor!
Ben er al vaker aan de slag mee geweest i.v.m. een lekkage van de aandrijfaskeerring, dus dat is vrij makkelijk.
De spullen zijn binnen, dus vanavond maar eens kijken of het allemaal wil werken!
Ik heb de binnenste homokineet helemaal los gehaald ( was trouwens niet zo`n werk), maar nou mis ik een van de zes? kogels.
Weet iemand of je deze ook los kunt kopen bij een minicenter?
Ik denk dat ik nu wel weet waarom die hoes is gescheurd; ik denk dat er zo`n bal er doorheen geschoten is!
O zit ik nu uit m`n nek te kletsen?
Fazerray schreef:
Ik heb de binnenste homokineet helemaal los gehaald ( was trouwens niet zo`n werk), maar nou mis ik een van de zes? kogels.
Weet iemand of je deze ook los kunt kopen bij een minicenter?
Ik denk dat ik nu wel weet waarom die hoes is gescheurd; ik denk dat er zo`n bal er doorheen geschoten is!
O zit ik nu uit m`n nek te kletsen?
zón kogel kan ik je wel opsturen, als jij zegt hoe jij je homokineet eraf krijgt. ik heb altijd zitten klote en dan maar heel de as eruit gehaald
binnenkort moet hij eraf dus info is welkom
ps: goed lezen is ook een kunst hij heeft het over de binnenste
ps: goed lezen is ook een kunst hij heeft het over de binnenste
hmmm... had ik ook kunnen lezen
Als je de as eruit haalt is het een stuk eenvoudiger. Je klemt de as tussen een bankschroef, neemt een dikke platte schroevendraaier en dan rammen, tot hij over het klemringetje schiet.
De binnenste hoef je ook niet helemaal uit het blok te halen (zoals Fazerray gedaan heeft), maar alleen maar de bandjes van de hoes los te knippen.
Met monteren krijg je waarschijnlijk wel wat meer problemen: De hoes is nog strak en hard en je moet onder de auto zowel de hoes op zijn plek houden (waar al het vet tussendoor komt) en de klemstrip vastpielen. Een brug en extra hand is dan heel wenselijk.
binnenste hoes gaat eigenlijk ook bijna nooit kapot, er zit veel minder beweging in, dus de oorzaak kan wel een uitgeschoten kogel zijn. Maar hoe komt die uit zijn kooi? Zit er niet teveel speling op die homokineet?
Wouter (die vorig jaar alle (4 stuks) homokineten vervangen heeft)
Wouter schreef:
binnenste hoes gaat eigenlijk ook bijna nooit kapot, er zit veel minder beweging in
En de olie kan hem ook nog soepel houden!
Even nog een vraag over de binnenste homokineet.
Ik heb nou die pot eraf liggen, de vijf(ja, ben er 1 kwijt)kogels en de as met daar nog aan de ring die de kogels vast moeten houden.
Is het nu gewoon een kwestie van alles goed terugdoen, goe schoonmaken(en invetten) en die pot er overheen schuiven?
Dit lukt namelijk vrij makkelijk, of moet je hem op een bepaalde manier vastklikken of zo?
Waarschijnlijker is dat je die kogel bent verloren met het demontere dan dat je hem tijdens het rijden bent kwijtgeraakt....
De kooi zit tenslotte in je potjoint samen met die kogels..
Idd wat je zegt, goed schoonmaken en de 'nieuwe' kogel met de rest van je kogels in de kooi stoppen en vet erin spuiten. Is overigens het makkelijkste als je de kooi met kogels al in de potjoint schuift en de hoes er dicht bij schuift zodat, als de tube met vet die je meestal bij een nieuwe hoes krijgt leeg is je gelijk de hoes erover kan schuiven om te voorkomen dat het vet eruit loopt/valt.
Succes.
Ingediend door Mini Martin op di, 05-10-2004 21:55
......te voorkomen dat het vet eruit loopt/valt.
En er weer zooi aan blijft kleven
grtzz Martin
Al een paar keer gedaan en dat speciale homokineet vet heeft aardige 'kleef' kracht. De gaten van de kroon eerst volspuiten en dan de bal erin drukken. Daarna kon het hele spul met vast hand door het subframe in de pot worden gestoken. De nieuwe hoes kan lastig zijn. Ik had de hoes ook eerst te ver naar buiten aan de as vast gezet. Voor de tie-rip op de pot is het makkelijker om de as horizontaal met de pot te hebben. Als de as schuin naar beneden staat is het verrekte lastig. Een steuntje er onder dus. Als je de pot los hebt is het nog gemakkelijker.
Erwin
Dames en heren, bedankt voor alle informatie!
Paneermeel heeft me uit de brand geholpen ( nogmaals dank !) en als alles goed gaat, kan ik dit weekend weer rijden!
Ik hou jullie op de hoogte!
paneermeel is er ook achter hoe een buitenste homokineet te verwijderen
as in de bankschroef en met 2 mokers voorzichtig en te gelijk een tikje erop en vlop hij is los.
RE: hoes om de homokineet
Ingediend door Fazerray op zo, 03-10-2004 19:34
Bij mijn mini is de rubberen hoes , die de homokineet beschermt tegen vocht, gescheurd.
Kun je deze gewoon los kopen en wat kosten deze?
Of.......heeft er iemand nog een liggen?