Hoeveel motorsteunen?

RE: Hoeveel motorsteunen?

Hoveel motorsteunen heeft een mini nu eigenlijk standaard.Oke het honde bodje hebben ze volgens mij allemaal, maar ik lees wel eens iets over een steun aan de versnellingsbak, en pas weer iets over een steun van de bumper naar het carter. Laat ik het zo zeggen, mijn mini 1.3i cooper uit 1992, heeft alleen het hondebodje, ieder jaar zijn daar de rubbers ook van verrot. Ik heb nu inmiddels een extra steun geplaatst aan de versnellingsbak naar het subframe.
Maar hoeveel horen erop te zitten standaard, mis ik er een en gaan daardoor die rubbers zo snel naar de haaie

RE: Hoeveel motorsteunen?

Verschilt nogal van bouwjaar en type. Je hebt ze gehad met 1 enkele steun boven op (hondebotje) met 2 steunen de bovenste en dan bv een de steun vanaf het karten naar het subframe aan de voorkant of met de 2-de steun vanaf het carter naar achteren ipv naar voren. Volgen's mij hebben vooral de wat oudere type Mini's de 2-de steun vanaf het carter naar achteren.

Als het goed is zou jou Mini er volgen's mij 2 moeten hebben. 1 boven (hondebotje) en 1 aan de voorkant vanaf het carter naar het subframe.

Wat voor motorrubbers gebruik je? En heb je wel eens overwogen om er 1 boven bij te zetten? Je kan extra steunen kopen die vanaf je schutboard richting je thermostaat huis lopen.

Ik heb in m'n opgevoerde 1300 zo'n extra steun gehad omdat het blok te veel wilde kantellen en daardoor de uitlaat beugels steeds kapot trok.

RE: Hoeveel motorsteunen?

Richard-T schreef:

Als het goed is zou jou Mini er volgen's mij 2 moeten hebben. 1 boven (hondebotje) en 1 aan de voorkant vanaf het carter naar het subframe.

Wat voor motorrubbers gebruik je? En heb je wel eens overwogen om er 1 boven bij te zetten? Je kan extra steunen kopen die vanaf je schutboard richting je thermostaat huis lopen.




Ik had eerst de normale rubbers, nu heb ik een stuggere versie. Maar ik had dus 1 steun, alleen het hondebodje. Ik heb laatst een steun van de versnellingsbak naar het subframe erbij geplaatst. Maar die van het carter naar het subframe aan de voorkant heb ik dus nooit gehad, als die er wel hoort te zitten dan verklaart dat waarschijnlijk waarom die rubbers zo snel versleten.

Die extra steun vanaf het thermostaathuis ken ik, deze werkt volgens mij wel het beste, maar het inbouwen vond ik meer werk kosten dan dat ding die ik nu geplaatst heb. Van de versnellingsbak naar het subframe heb ik in 10 min geplaatst, het gat in het subframe zat er al.

RE: Hoeveel motorsteunen?

Hoi is het lastig om de rubbers van de hondebot te vervangen? Is het een kwestie van een krik onder de motor en losschroeven maar....of komt er meer bij kijken?
Ik heb sind een dag een irritant getik bij het ontkoppelen en heb net gemerkt dat er beweging zit in de hondebot , vandaar.

Bedankt alvast.... :)

RE: Hoeveel motorsteunen?

Nee niet moeilijk, sterker nog je hoeft helemaal niets op te krikken, gewoon het ding losdraaien

RE: Hoeveel motorsteunen?

Mooi zo, dat wordt de volgend klus! Bedankt voor de info! :)

RE: Hoeveel motorsteunen?

Roger schreef:
Ik had eerst de normale rubbers, nu heb ik een stuggere versie. Maar ik had dus 1 steun, alleen het hondebodje. Ik heb laatst een steun van de versnellingsbak naar het subframe erbij geplaatst.



Als het gat in het subframe er al zat kun je er inderdaad vanuit gaan dat de onderste steun er waarschijnlijk gewoon had moeten zitten. Als je nu nog steeds last krijgt van te snel slijtende motorsteun rubbers zou ik toch weer eens de normale rubbers proberen. Je hoort wel eens wisselende verhalen over het monteren van stugere rubbers. Wat beter lijkt hoeft dat per definitie niet direct te zijn. Ik weet niet of het hierbij ook zo is maar als het weer gebeurt zou ik het altijd eens proberen. In principe zouden standaard rubbers al meer dan voldoende moeten zijn in combinatie met 2 steunen.

RE: Hoeveel motorsteunen?



e>

-T]Als het gat in het subframe er al zat kun je er inderdaad vanuit gaan dat de onderste steun er waarschijnlijk gewoon had moeten zitten. Als je nu nog steeds last krijgt van te snel slijtende motorsteun rubbers zou ik toch weer eens de normale rubbers proberen. ns mij hb ik eens gehoord dat sommige mini's standaard met die steun aan de versnellingsbak zijn geleverd. Volgens mij zit er in iedere mini een gat daar in het subframe, maar pin me er niet op vast.

Wat de stugge rubbers betreft, ik heb er ook mijn wijfels over, aan de ene kant zijn ze stugger en zullen ze dus minder snel kapot moeten gaan, aan de andere kant laten ze minder beweging toe waardoor ze zwaarder belast worden

RE: Hoeveel motorsteunen?

En als je rembekrachtiger en injectie hebt zit er weer iets meer in de weg. Het kost idd weinig moeite.

RE: Hoeveel motorsteunen?

Roger schreef:
Volgens mij hb ik eens gehoord dat sommige mini's standaard met die steun aan de versnellingsbak zijn geleverd. Volgens mij zit er in iedere mini een gat daar in het subframe, maar pin me er niet op vast.



Dat je gehoord hebt dat sommige Mini's daar standaard mee uitgerust zijn kan goed kloppen. Dit zijn ze namelijk ook. :) Als er daar standaard een gat zit heeft er ook standaard een steun gezeten. Als er standaard geen gat zit heeft de steun er nooit gezeten. Ze hebben daar niet standaard een gat. Het subframe is aangepast naar het aantal en of de plaatsing van de steunen. Jij hebt naar alle waarschijnlijkheid weer geen gat achterin je subframe voor een steun naar achter.

RE: Hoeveel motorsteunen?

bij mijn mini heb ik een hondbotje en links en rechtsonder aan de versnellingsbak een steun, deze heb ik er zelf bijgezet, rubbers zijn van polyurethaan :? alsook de motorophangingsblokken deze zijn snelkoppelingen.
de motor beweegt nu niet meer, het is gewoon de hele mini.... :x

RE: Hoeveel motorsteunen?

Richard-T schreef:

Als er daar standaard een gat zit heeft er ook standaard een steun gezeten. Als er standaard geen gat zit heeft de steun er nooit gezeten. Ze hebben daar niet standaard een gat. Het subframe is aangepast naar het aantal en of de plaatsing van de steunen. Jij hebt naar alle waarschijnlijkheid weer geen gat achterin je subframe voor een steun naar achter.



Bij mij zat er een gat en geen motorsteun, of hij er ooit gezeten heb :? Ik weet het niet, wacht trouwens een ff, nu ik aan het tikken ben schiet me iets te binnen. Mijn voortste subframe is vervangen toen ik de mini kocht, (schade bakkie) dat zal waarschijnlijk dat gat verklaren. Maar in ierder geval ik heb er nu eentje bijgeplaatst en de motor zit nu een stuk steviger (lijkt me logisch) en een deel van de rammel/kraak en piepgeluiden zijn ook verdwenen. En hij schiet nu ook niet meer uit zijn 2e versnelling onder het rijden, dus dat probleem zal waarschijnlijk ook worden veroorzaakt door het kantelen van de motor. Bij dat ik daar nu ook eindelijk van af ben.

RE: Hoeveel motorsteunen?

:(

Ik hem mijn hondebotje er afgelopen weekend uitgehaald, Schoongemaakt/zinkspray/matzwart rubbers vernieuwd, zag er supermooi uit...

Ik ben hem gaan inbouwen; Ik heb toen een testrit genomen, botje zat te los (motor bonken enzo) dus aangetrokken... knak!

Bout afgebroken :( :( Bout uitgeboord, linkse tap gebruikt... geen effect, naar de garage geweest (heel rustig gereden...) garage heeft ook ff lopen boren etc... resultaat nix :(

De garage heeft mij geadviseerd om een soort plaat erbij te plaatsen dat loopt vanaf de versnellingsbak tot de kop. Wie heeft nog meer zo'n adapterplaat? Is het een goede vervanging?

En wie heeft er ooit zo'n schroef eruit gekregen?

Kan iemand mij please help met tips oid?

RE: Hoeveel motorsteunen?

Ik zou er in eerste instantie een moer opgelast hebben, dat wil nog wel eens lukken.

Maar nu er al zoveel aan gerommeld is gaat dat niet meer lukken. Er zijn wel een soort adapterplaten te krijgen om het probleem op te lossen (heb zelf ook eens een auto met een dergelijke plaat gehad)

Een andere oplossing zijn een "ultimate enginesteady" kunnen zijn, die tussen thermostaathuis en schutboard wordt gezet. Met zo'n steun zou je eventueel het hondebot weg kunnen laten.

Dennis

RE: Hoeveel motorsteunen?

Dennis,

Er was zoiezo weinig/geen lasvlees aan het boutje.

Zou het mogelijk zijn om een bout in de afgebroken bout te plaatsen met wat "lijm"?

p.s. Je hebt PM.