hoge remdruk bij koude motor?

RE: hoge remdruk bij koude motor?

Sinds twee maandjes overgestapt uit een 1000 cc naar een 1.3i en nu heb ik er met de koudere ochtenden last van dat het rempedaal in het begin hard aanvoelt, alsof de handrem er nog op staat. Ligt dit aan de remcilinder, of aan het soort remvloeistof? Als ik een kwartiertje heb gereden is het voorbij....

RE: hoge remdruk bij koude motor?

Je hebt dus een rembekrachtiger? Neem ik aan, aangezien de motor invloed heeft op het remmen. Zijn de vacuum leidingen nog ook richting bekrachtiger?
Vacuumlek bij lage temp, temp stijgt, materiaal zet uit, geen lek.

Loopt de motor verder goed?

RE: hoge remdruk bij koude motor?

Hij liep goed, maar nu heeft ie wel wat last van een koude start: onderin zijn verssnellingen trekt hij niet zo lekker als bovenin, hij hakkelt een beetje. De 1000 cc (dus carburateur en handchoke)heeft daar geen last van....
Volgens dit bericht link zijn rembekrachtigers vanaf 19990 standaard toegepast, en het betreft een British open uit '92 dusw dat zal wel kloppen ja.... Heeft het alleen daarmee te maken dattie anders remt? Of zou een rembekrachtiger bij warme of koude motor geen verschil moeten maken?

RE: hoge remdruk bij koude motor?

Als je handrem erop staat voelt je rempedaal harder. Dit heeft die van mij ook en dat is logisch? :)

Omdat je remschoentjes al tegen de binnenkant van de trommel aangedrukt zitten hoeft er minder remvloeistof door je rempedaal verplaatst te worden,...

RE: hoge remdruk bij koude motor?

Sorry, tikfoutje: moet zijn alsof de handrem er nog op staat. Hij voelt net zo stug als hij aanvloet al je wegrijdt met de handrem er nog op, maar die is er dan vanaf. (is nu in eerste post aangepast...)