Kruimelpad
hoge toeren: verlies vermogen
RE: hoge toeren: verlies vermogen
Ingediend door Eelke op vr, 13-05-2005 09:36
Als je luchtfilter vuil is zou ik dat gewoon eens vervangen, zowiezo verstandig om hem gewoon een complete beurt te geven als je niet zeker bent van de staat van onderhoud (bougies vervangen, rotor en verdelerkap, luchtfilter, klepjes stellen, etc.). Maarrr... of dat ook een verklaring kan zijn voor je probleem... Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Maar ik zou zowiezo zorgen voor goede basis.
- Login of registreer om te reageren
als 'ie sinds die nieuwe naald dit probleem heeft dan ligt het gewoon daaraan natuurlijk. Is wel het soort problemen dat je krijgt met een verkeerde naald
- Login of registreer om te reageren
Zelf rijd ik ook met een British Open '94 met een stage1 kitje. Playminiuitlaat, k&n en naald.
Mn mini stoterde heel fel en sinds de ontsteking is afgesteld gaat die super.
Ik ben nu aan het sparen voor een andere ontsteking(220€) en dan zou die nog feller moete gaan .
De originele ontsteking (die er nu opzit)is volledig opengedraaid. De andere ontsteking die zou je verder kunne afstellen als de originele. :)" title="Evil" /> en dus sneller.
Geloof me ik heb ook 3 verschillende naalden gebruikt en we kregen CO an de mini niet afgesteld (8,7)mini afgekeurd toen. Dan ontsteking afgesteld en probleem opgelost.
Volgende week ofzo nog een snellere naald en andere ontsteking :)" title="Evil" />
- Login of registreer om te reageren
Moet wel zeggen dat dezelfde naald erin is gegaan en alles is afgesteld door een minigarage. Lijkt me dus sterk dat het daaraan ligt. Het terugvallen in toeren is sterk vergelijkbaar als terugvallen bij zware regenval. Moet ik het dan in mijn verdelerkap zoeken? In ieder geval al bedankt voor de tips. Als het geld weer binnen is eerst maar die simpele dingen vervangen.
- Login of registreer om te reageren
zit hem in de ontsteking icm met vervroeging.
heb zelf de ontsteking wat vroeger staan,trekt dus bij lage toeren( ook door 276 cam,) pas vanaf 3500 rpm. maar.. gaat wel door tot 7500.
voor de keur zetten we hem effe terug
o ja, mengsel wel effe rijker zetten voor beste resultaat.
eigenlijk zou een ontsteking met verder vervroegingsbereik beschikbaar moeten zijn.
zijn we aan het maken, op basis van ducelier puntjesontsteking.
als dit werkt horen jullie het.
doei,
Lex
- Login of registreer om te reageren

RE: hoge toeren: verlies vermogen
Ingediend door kentcams1000e op zo, 22-05-2005 15:18
Ik heb het zelfde meegemaakt met mijn mini (1300 uit 1983) ik heb toen dat slangetje wat naar de ontstekingsvervroeger gaat eraf gehaald, en had nergens meer last van. (dat slangetje gaat vanaf je carb. naar een soort trompet achtig ding dat bij je verdelerkap zit) bij mij in iedergeval!
gr
- Login of registreer om te reageren
@Kentcams: Ik zal wel eens kijken of het werkt. I.i.g. bedankt voor de tip.
@de rest: Helaas het belastinggeld nog niet binnen.
- Login of registreer om te reageren
@ kentcams,
je hebt je ontstekingsvervroeger dus gesaboteerd en nu looptie beter? Wellicht dat je ontsteking dan altijd al te vroeg stond. Ik denk dat als je je ontsteking goed afstelt je gewoon dat slangetje weer kunt aansluiten.
- Login of registreer om te reageren
RE: hoge toeren: verlies vermogen
Ingediend door jeroenfish op di, 03-05-2005 12:41
Het komt de laatste tijd nogal voor dat ik, bij hogere toeren, verlies en wisselingen in vermogen heb. Ligt dit dan aan de luchtfilter die vies is? Er zit een standaard filter op. Er is laatst een nieuwe naald ingegaan en toen is de motor ook opnieuw afgesteld. Zou het daar aan kunnen liggen?
Alvast bedankt