RE: Hondebotje 850cc.
Ingediend door Mini Martin op zo, 23-02-2003 18:53
Die bout zit gewoon vastgerot aan dat busje.
Bij die rooie mini zit ie er gewoon los tussen en kan je wanneer je de moer los draaid de bout er uit trekken.
Ik heb er nu een nylonbusje tussen zitten.
- Login of registreer om te reageren
RE: Hondebotje 850cc.
Ingediend door Jeroen op zo, 23-02-2003 18:13
Mini Martin in topic Dikkie 850 schreef:
Nou, vandaag samen met Rene de motor uit Dikkie getakeld.
Dit viel echter niet mee want na dertig jaar wil het een en ander behoorlijk vast zitten.... Het enige waar we de slijptol in hebben gezet was het hondebotje. De bout wilde wel los maar het busje wat tussen de rubbers in hoort te zitten was aan de bout vastgegroeid leek wel en kregen we er niet uitgetrokken.
Wij hebben gisteren het blok uit de '66-er 850 van mn broer getakeld, maar ook een behoorlijk probleem met het bovenste hondebotje en dan met name de kant van het schutbord.
Ik vraag me af of het schroefdraad misschien uit 1 deel met het buisje bestaat, dus dat er schoefdraad op het uiteinde gedraaid is
Het zit namelijk echt muur en muurvast, zelfs met grof geweld is het ons niet gelukt om het stukje draadeind (het was geen bout, maar draadeind met 2 moertjes) los te krijgen. Volgens mij was het rubber in 37 jaar nog nooit vervangen, het leek wel van steen
Gelukkig ging het vrij vlot (ook omdat we de beschikking hadden over een brug ) en stond het blokkie met een paar uurtjes in de aanhangert