Hoofdcylinder

RE: Hoofdcylinder

Ik ben bezig met het inbouwen van een 1300 blok in mijn mini 1000 uit 1988 en ik heb besloten om het plaatwerk onder de motorkap roestvrij te maken. Daarom ben ik nu bezig om alle onderdelen onder de motorkap te verwijderen en ik stuit op een probleem.
De hoofd cyclinder (als je voor de mini staat) rechts tegen het schutbord zit vast aan de rem en koppelingspedaal. Deze zitten vast met een splitpen. Ik heb reeds de koppelingspedaal slitspen los gekregen, maar kom totaal niet bij die van de rempedaal. Is hier misschien een handigheidje voor?

RE: Hoofdcylinder

Sebastian schreef:

De hoofd cyclinder (als je voor de mini staat) rechts tegen het schutbord zit vast aan de rem en koppelingspedaal. Deze zitten vast met een splitpen. Ik heb reeds de koppelingspedaal slitspen los gekregen, maar kom totaal niet bij die van de rempedaal. Is hier misschien een handigheidje voor?



veel geduld en een lange punttang !
dan krijg ik hem meestal wel los

probeer ander de pin die er doorheen zit
eens te draaien (als hij niet vastgeroest is)
om de splitpen als het ware naar achter eruit te duwen

het blijft een **** karwei

RE: Hoofdcylinder

Dan moet ik een lange punttang regelen en blijven klooien totdat het allemaal lukt.
Is is ook niet zo heel erg lekker sleutelen met kuipstoelen en die doorbar :( :(

default

RE: Hoofdcylinder

Misschien de stoel en bar eruit halen :P

grtzz Martin

RE: Hoofdcylinder

Als je het koppelingspedaal net iets indrukt wil het wel eens zo zijn dat je er net bij kan komen, althans bij mij lukte het toen wel....
En anders de linkerstoel er ff uit trekken....

RE: Hoofdcylinder

Dank jullie wel. Het is gelukt om de splitpen te verwijderen.
Ik heb de cylinder opgetild en daardoor kon ik erbij via de boven kant. Nu kan ik flink gaan schuren en daarna mooi spuiten :D

Doorbars en stoel verwijderen is geen optie aangezien het dus ook wel op een makkelijkere manier kan.