Ik heb er ook 2 van 78 die beide hetzelfde (slecht) remsysteem hebben.
Met dit systeem wordt er een verdeling gemaak tussen links en recht, dus niet voor en achter zoals bij de meeste.
Hoe het origineel is steken de leidingen op de foto juist, lijkt mij .
Ik weet niet of het aangeraden is om het zo te doen, ik zou als ik alles nieuw heb liggen er een kleine remcylinder tussen steken (geen idee hoe dit juist noemt) zodat je kan splitsen tussen voor en achter ipv links en rechts.
Ontluchten met dit systeem: volhouden heb er ook altijd problemen mee, en de flexibele leidingen is nakijken want die gaven bij mij een probleem waardoor ik geen druk op de pedaal kreeg.
Vraagje voor anderen op het forum is die extra hulpremcylinder nodig? Of kan ik met T stukken ook wisselen tussen links en rechts systeem naar voor en achter systeem?
Grtz Davy
- Login of registreer om te reageren
RE: Hoofdremcilinder Mini 1978
Ingediend door roderiquez op di, 28-12-2010 19:48
Hallo,
op dit moment ben ik druk bezig met een nieuw project, 1100 special uit '78 met een 1300 motor. Nog uitgerust met trommelremmen rondom.
Aan de hand van dit forum, ben ik er achter gekomen dat de Mini origineel over een hoofdremcilinder (HRC) beschikt van het type 2 met de code GMC 167. Hier dient een vervanging voor te komen, maar deze wordt niet meer gemaakt. Ik ben dus aangewezen op een type 3 met de code GMC 227, evt met een conversiekit aansluiten. Ik heb gekozen om de remleidingen opnieuw aan te leggen met informatie van o.a. dit forum. Zo dienen de aansluitingen op de HRC worden omgedraaid, en de draden zijn metrisch ipv engels. Dit is gedaan.
Nu heb ik echter wel wat vragen:
1) Is dit, kijkend op deze link link goed aangesloten? Naar mijn idee wel, omdat ik met een diagonaal systeem te maken heb (klopt dat ook)
Daarnaast heb ik nog een probleem, het pedaal wordt maar niet hard. De(nieuwe) leidingen zijn gevuld met olie, en er stroomt olie uit de nippels als ik ontlucht volgens de methode uit Hayness. Welliswaar heel af en toe met luchtbelletje...., maar dat kan volgens mij niet het probleem zijn. Oftewel:
2) Heeft iemand goede ideën om dit goed aan te pakken?