Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Hallo,

Ik ben nu bijna zover dat ik mijn motorruimte in kan gaan richten.
Maar nu vind ik wel 3 verschillende hoofdremcilinders in de doos.
Nu zou ik graag willen weten welke remcilinder ik het beste kan gaan gebruiken met mijn rembekrachtiger.

Gr. Marcel

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Als je een rembekrachtiger hebt dan bestaat er naar mijn weten maar één juist type: de GMC90376.
Deze werd/ wordt voor alle types na '88 gebruikt..

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Een pick-up is van voor 1988 8)
Dus, wat voor rembekrachtiger heb je?

Groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Theo, en dat is me uiteraard bekend.
Maar de TS geeft aan een rembekrachtiger te hebben van een later (>'88) type, of zijn er meer bekrachtigers geleverd..?
Ik sluit me aan bij je vraag: welke bekrachtiger?

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

De Pick-Up is uit 1977, maar het blokje komt volgens mij uit 1989.
En hoe kan ik zien welke rembekrachtiger ik heb ?

Gr. Marcel

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Als de rest ook uit '89 is, dan heppie dus de HRC nodig die ik in mijn eerste antwoord aangaf: de GMC90376

;)

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Sorry ik weet niet als ik het nu goed heb.
Maar deze zit al op mijn rembekrachtiger, en als ik op internet zoek kom ik foto's tegen waar ze nog een aparte hoofdremcilinder hebben.


:? :?

Gr. Marcel

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Links op foto is de HRC, rechts is de koppelingscilinder.
Dit is de configuratie die standaard is, alleen is dan de koppelingscilinder van metaal ( vanaf 88).

Je hebt ook nog de bedieningsstang nodig van de pedaal naar de rembekrachtiger ...


Groetjes,
Theo van den bogaard

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

oke, maar waarom verkopen ze dan overal de koppelingscilinder als een hoofdremcilinder of zoals ze in england zeggen brake master cilynder.
voorbeeld 1 link

voorbeeld 2 link
Geen wonder dat ik er niks meer van snap.

Gr. Marcel

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Nou dat is omdat bij de oudere types de rem en koppelingscilinder er het zelfde uitziet. Deze hebben ook maar 1 aansluiten en werden door middel van een T stuk naar voor en achter gesplit. Enige verschil is volgens mij de diameter van de aansluiting en het voetjes is andersom..Dus ze verkopen de rempomp niet als koppelingspomp of andersom.. dat is gewoon zoals het hoort bij de oudere modellen.

Jaapio

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Zie bijvoorbeeld, wel een engelse mini, dus beide potjes links op foto:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=17&pos=0

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Dus het maakt niet uit welke koppelingscilinder ik dan pak ?

Marcel

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Heel kort: eigenlijk niet.

wat langer: natuurlijk hoort bij een A+ Verto blok een ander werkcylindertje dan op een A pre-Verto dinges..namelijk GSY 110(P) voor het oude A blok met pre-Verto koppeling en een GSY 118(P) voor een A+ blok met Verto-koppeling.
De ervaring leert echter dat je beide cylindertjes prima kunt gebruiken voor een A+ blok/ Verto.
Andersom (dus een Verto slave op een pre-Verto koppeling..) kán problemen opleveren, maar daar heb ik geen ervaring mee.

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

.. Praktisch voordeel van de kunststof koppelingscilinder boven de metalen versie: je kan het vloeistofniveau zien zonder de dop er af te draaien ..

Succes,
Theo van den Bogaard

RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger

Ik ga deze koppelingscilinder gebruiken.

Met deze werkcylindertje

Marcel