Als je een rembekrachtiger hebt dan bestaat er naar mijn weten maar één juist type: de GMC90376.
Deze werd/ wordt voor alle types na '88 gebruikt..
- Login of registreer om te reageren
Als je een rembekrachtiger hebt dan bestaat er naar mijn weten maar één juist type: de GMC90376.
Deze werd/ wordt voor alle types na '88 gebruikt..
Een pick-up is van voor 1988
Dus, wat voor rembekrachtiger heb je?
Groetjes,
Theo van den Bogaard
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in Theo, en dat is me uiteraard bekend.
Maar de TS geeft aan een rembekrachtiger te hebben van een later (>'88) type, of zijn er meer bekrachtigers geleverd..?
Ik sluit me aan bij je vraag: welke bekrachtiger?
De Pick-Up is uit 1977, maar het blokje komt volgens mij uit 1989.
En hoe kan ik zien welke rembekrachtiger ik heb ?
Gr. Marcel
Als de rest ook uit '89 is, dan heppie dus de HRC nodig die ik in mijn eerste antwoord aangaf: de GMC90376
Sorry ik weet niet als ik het nu goed heb.
Maar deze zit al op mijn rembekrachtiger, en als ik op internet zoek kom ik foto's tegen waar ze nog een aparte hoofdremcilinder hebben.
Gr. Marcel
Links op foto is de HRC, rechts is de koppelingscilinder.
Dit is de configuratie die standaard is, alleen is dan de koppelingscilinder van metaal ( vanaf 88).
Je hebt ook nog de bedieningsstang nodig van de pedaal naar de rembekrachtiger ...
Groetjes,
Theo van den bogaard
oke, maar waarom verkopen ze dan overal de koppelingscilinder als een hoofdremcilinder of zoals ze in england zeggen brake master cilynder.
voorbeeld 1 link
voorbeeld 2 link
Geen wonder dat ik er niks meer van snap.
Gr. Marcel
Nou dat is omdat bij de oudere types de rem en koppelingscilinder er het zelfde uitziet. Deze hebben ook maar 1 aansluiten en werden door middel van een T stuk naar voor en achter gesplit. Enige verschil is volgens mij de diameter van de aansluiting en het voetjes is andersom..Dus ze verkopen de rempomp niet als koppelingspomp of andersom.. dat is gewoon zoals het hoort bij de oudere modellen.
Jaapio
Zie bijvoorbeeld, wel een engelse mini, dus beide potjes links op foto:
http://www.infomininl.org/cpm1420/displ ... m=17&pos=0
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dus het maakt niet uit welke koppelingscilinder ik dan pak ?
Marcel
Heel kort: eigenlijk niet.
wat langer: natuurlijk hoort bij een A+ Verto blok een ander werkcylindertje dan op een A pre-Verto dinges..namelijk GSY 110(P) voor het oude A blok met pre-Verto koppeling en een GSY 118(P) voor een A+ blok met Verto-koppeling.
De ervaring leert echter dat je beide cylindertjes prima kunt gebruiken voor een A+ blok/ Verto.
Andersom (dus een Verto slave op een pre-Verto koppeling..) kán problemen opleveren, maar daar heb ik geen ervaring mee.
.. Praktisch voordeel van de kunststof koppelingscilinder boven de metalen versie: je kan het vloeistofniveau zien zonder de dop er af te draaien ..
Succes,
Theo van den Bogaard
Ik ga deze koppelingscilinder gebruiken.
Met deze werkcylindertje
Marcel
RE: Hoofdremcilinder/Rembekrachtiger
Ingediend door dertien op do, 17-05-2012 12:21
Hallo,
Ik ben nu bijna zover dat ik mijn motorruimte in kan gaan richten.
Maar nu vind ik wel 3 verschillende hoofdremcilinders in de doos.
Nu zou ik graag willen weten welke remcilinder ik het beste kan gaan gebruiken met mijn rembekrachtiger.
Gr. Marcel