Tja... thermostaathuisbouten. Net &%$#@$#!#% twee uur bezig geweest om 1 afgebroken bout eruit te krijgen. Maar uiteindelijk wel gelukt zonder blijvende schade aan het cylinderkopje. Had ik nog de mazzel dat ie van de motor af is en ik dus vrijuit kon bewegen eromheen en de FGH vrij kon gebruiken. Uiteindelijk was de gasbrander toch benodigd...
Maar ik begrijp dat je een engine steady mount gaat plaatsen. Hoe zet jij die aan de andere zijde vast?
Groeten,
Harald
- Login of registreer om te reageren
RE: hoofdremcylinder vervaqngen
Ingediend door Jos (Inno) op za, 01-01-2005 21:35
nou,het heeft wat voetenn in aarde gehad, mnaar er zit een nieuwe hoofdremcylinder in de inno. Een van een late schijfremmini.natuurlijk ging het niet vanzelf: het loskrijgen van de splitpennen bij het rem en koppelingspedaal was weer een ramp: zeker 3 uur mee wezen pielen, grrr. verder moest er onverwacht nog 2x een aansluiting van de remleiding vervangen worden (1x toch een afwijkende maat, 1x doorgedraaid)last but not least; op de valreep de nieuwe cylinder zit in de weg van het luchtfilterhuis: enige aanpassing met special tool FGH (f*cking grote hamer) op het metalen filterhuis bleek noodzakelijk. toch maar pancake filters overwegen. heeft iemand hier ervaring mee? pancake filters op een dubbele HS2?
nu ligt er nog een Universal engine steady om te monteren... nog even wachten, moet de thermostaathuisbouten een stukje uitdraaien, wedden dat er 1 afbreekt?
the joys of mini ownership