Kruimelpad
hoog toerental
RE: hoog toerental
Ingediend door Rene op wo, 10-05-2006 22:25
Als hij het hiervoor niet heeft gedaan zou ik niet zomaar aan de stelschroef gaan draaien maar eerst kijken of er iets niet klopt qua slangen ed.
Ff wat meer info... wat voor motor /carb heb je?
Hoe oud is de Mini/motor?
- Login of registreer om te reageren
RE: hoog toerental
Ingediend door Harjo8 op do, 11-05-2006 12:24
Kijk eens of je vacuum slang nog goed vast zit, verder kan er ergens vals lucht worden aangezogen. als zal de motor hier eerder langzamer van lopen. verder niet de gaskabelhoes iets naar achter getrokken waardoor de gashendel een stukje word aangetrokken.
succes
ps dit soort vragen horen meer thuis in standaard techniek,
- Login of registreer om te reageren
Uit december '95 toevallig?
Ik heb namelijk ook een 1.3i met hetzelfde probleem. Het begon met moeilijk starten en afslaan bij het stoplicht. Nu is het alsof ik cruise control heb :-)
Zonder gas te geven gaat de snelheid toch langzaam oplopen. En bij het terugschakelen remt 'ie niet meer af op de motor, snelheid blijft gelijk en maakt dus flink hoge toeren. Door te remmen verminder ik wel vaart, maar het toerental blijft loeiend hoog.
Ik durf er bijna niet meer mee te rijden.
Intussen heb ik de bougies en het luchtfilter vervangen zonder enig effect. De slangetjes nagekeken.... Maar ja, ik vraag me af of je met het blote oog kan zien of die nog goed afsluiten. Weet iemand hoe ik kan controleren of de vacuumslangetjes nog vacuum zijn en er dus geen valse lucht wordt aangezogen?
- Login of registreer om te reageren
mei '95 bij mij precies het zelfde maar dan zonder het afslaan voor de stoplichten
- Login of registreer om te reageren
mogelijk is het een sensor die niet goed is, als het om stationair draaien gaat denk ik als eerste aan de sensor/schakelaar bij het gaspedaal.
HTH,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
het afslaan voor de stoplichten deed die van mij ook altijd daar hebben ze in de garage wat aan gedaan maar wat het precies was...
mijn toerental schiet de laaste tijd ook weer vaker omhoog terwijl het een tijd weg was, cruise control heb ik ook erg vaak
ik heb zelfs soms ook nog dat zodra ik mijn koppeling indruk dat dan mijn gas helemaal door schiet, super snel, tot hij niet verder kan (eind van mijn toeren teller) als ik dat gewoon een extra dot gas geef is dit weg of zodra ik m'n motor uit zet en dan daarna weer aan id de computer gereset en dan doet ie weer normaal.
de eerste aantal keren schrok ik me helemaal dood en durfde niet meer te rijden nu weet ik dat het kan gebeuren en blijf er rustig onder (de eerste keer heb ik hem gelijk van de weg afgereden uit gezet m'n vader gebeld ofdat hij me kwam halen )
wat het nu is, is nog steeds een raadsel en we tuffen maar gewoon door
ik kan me ook nog wel herinneren dat toen hij nog vaak uitviel als ik ging remmen. Koppeling in remmen en gebukt m'n hand bij het gas houden om hem niet uit te laten vallen. Dan rij je echt niet meer op je gemak helemaal als je nog geen maand je rijbewijs hebt
ik heb trouwens een 1.3i uit eind '93
- Login of registreer om te reageren
nee dan zal ik ook niet prettig rijden
ik weet genoeg hierover
wat mij betreft kan deze gesloten worden
- Login of registreer om te reageren
Ken het verhaal van de SPI van mijn huisgeboot joostgijzel ook een forumer ben met hem er mee aan de slag gegaan wegeteld allen vacuum slagen en connectoren vervangen.
Dit loste het probleem aardig op , maar het probleem met een injectie motor is dat als er 1 sensor niet goed werkt de rest vaak ook van slag raakt.
Het zou overgis ook je labda sonde kunnen zijn de "roet" in het eten gooit.
Hoop dat je hier wat aan heb.
P.S. vacuum slagetjes lekken vaak op de aansluiting deze zijn van plastic en niet echt flexibel dus schuren snel een stukje benzineslag met de goede diameter biet een heeeeele goed oplossing
- Login of registreer om te reageren
Hoi hoi, de Mini doet 't weer.
Ik heb 'm niet zelf gemaakt, maar bij de garage is het ze gelukt.
De monteur vertelde mij dat er iets mis was met de "stelmotor" (die kan automatisch gas geven als dat nodig is). Vraag me niet precies wat het is, maar die bleef dus hangen. De monteur heeft dat ding gesmeerd en nu heb ik nergens last meer van!
Ik ben blij
Nu hoef ik tenminste niet meer op de tweewieler naar m'n werk. (Alleen als het mooi weer is natuurlijk, dan wel)
- Login of registreer om te reageren
ok dan weet ik dat voor de volgende keer srry
he Rubbereendje mooi dat ie het weer doet ik breng de mijne morgen ook naar de garage hopelijk kunnen zei ook iets vinden
gr jef
- Login of registreer om te reageren
Mijn mini van 1996 had het er ook last van, bij de vorige eigenaar. Het probleem was de labdasensor, die kapot was. Dat was bij 85.677 km.
Staat er nu 88.764 op en geen last meer van gehad.
- Login of registreer om te reageren
RE: hoog toerental
Ingediend door jeffrey op wo, 10-05-2006 17:27
mijn toerental loopt op tot 2000 toeren en word niet
minder het gaskabeltje blijft nergens achter haken en het pendaal ook niet
wat kan de oorzaak zijn????