schokbrekers zijn voor de schokken op te vangen,
een hi low set is voor de hoogte in te stellen
grt Jaron
- Login of registreer om te reageren
schokbrekers zijn voor de schokken op te vangen,
een hi low set is voor de hoogte in te stellen
grt Jaron
Oplossing is of een Hiloset monteren aan de achterkant of de trompetten iets inkorten (budget oplossing), verhouding is 1:5 dus 1 cm eraf zagen is 5 cm naar beneden. Schokbrekers hebben geen invloed op de rijhoogte.
Dennis
[size=85:3rbogfdu][topics samengevoegd - Crispy][/size:3rbogfdu]
Mijn coopertje heeft standaard schokbrekers voor en achter. Nu ligt hij achter iets hoger ddan voor. Hoe kan ik de hoogte achter gelijk krijgen met voor ??
Zonder een hi-lo kit te gebruiken....
Nieuw setje schokbrekers plaatsen van SPAX ??
schokbrekers doen niks voor de hoogte ...
dus ofwel hi-lo's, ofwel zagen/vijlen aan je trompetten ...
groetjes,
Theo van den Bogaard
zoek eens op "nylon cupjes"
hier kan het probleem ook vanaf komen... wellicht ooit achter vervangen, en voor niet...?
zie ook:
viewtopic.php?p=559535#p559535
viewtopic.php?p=70642#p70642
succes,
Theo van den Bogaard
Peter schreef:
zoek eens op "nylon cupjes"
hier kan het probleem ook vanaf komen... wellicht ooit achter vervangen, en voor niet...?
Die nylon cupjes zijn voor en achter het zelfde. Alleen achter worden zeveel minder zwaar belast dan voor. Heel vaak ligt de Mini aan de voorkant op de aanslag rubbers terwijl hij achter nog op de normale hoogte staat omdat de cupjes versleten zijn.
Grote kans dat wanneer je aan de voorkant de cupjes vervangt dat hij weer goed staat. Dan zal je ook ontdekken dat een Mini ook goed kan veren (zeker icm een paar goede schokdempers).
Ik heb wat lopen zoeken op het forum, maar kwam nergens tegen hoeveel cm ruimte er eigenlijk aan gehouden moet worden tussen bovenkant band en (achter)wielkast. Met andere woorden: Hoeveel veert een mini in tijdens het rijden.
Ik heb namelijk 13x7" velgen gemonteerd met een hi-low set.
Ik wil de mini zo laag mogelijk hebben, maar aan de achterkant wil ik niet in de wielkasten gaan slijpen.
Nu is de ruimte ca. 3cm. Is dit voldoende?
Groeten,
Ivo
Ik ga er vanuit dat de veerweg afhankelijk is van de vering zelf.
dus zal er geen 'standaard' hoeveelheid zijn dat een Mini veert.
Het vaste gewicht zal de vering al iets indrukken (denk ik)
tel daarbij op dat je wel eens door een kuil(tje) rijdt, en ik denk dat 3 cm te weinig is.
je kunt natuurlijk een onwijs straf afgeveerde mini bouwen, dus verstelbare schokdempers, op de hardste stand zetten.
Je kunt ook meten hoeveel de schokbrekers inveren bij een een piek belasting/druk/trek en op basis daarvan bepalen hoeveel hoogte je nodig hebt.
In mijn eerste Mini scheelde het nogal of ik wel/geen pasagiers achterin had, extra gewicht, dus minder 'slag' in de schokbreker betekende eerder aanlopen.
RE: Hoogte mini
Ingediend door erve156 op zo, 10-10-2010 19:45
Als ik naar mijn mini kijk staat ie achter iets hoger op zijn poten als voor.
Er zitten nog de standaard schokbrekers onder en veerbollen.
Kan ik dmv gmax schokbrekers de hoogte iets compenseren, of moet er dan een hi-lo set onder ?
Advies graag.