horten & stoten..

RE: horten & stoten..

als ik met mijn mini 80km p/u rij en ik druk het gaspedaal nog eens goed in :9 begint ie enorm te horten en te stoten!
wie kan mij vertellen waar dit aan ligt?
ik heb een mini uit 83' met een austin 1300 blok.

RE: horten & stoten..

Dit is veelste weinig informatie om ook maar iets zinnigs over te zeggen. Uberhaupt is het onmogelijk om over dit soort problemen iets zinnig te zeggen, ongeacht de informatie. Vooral omdat het niet meer standaard is... Vraag 1, was het altijd al zo, of is het sinds pas???

Ikzelf heb een 1300 inbouwd, die niet echt meer standaard is, en ben maanden bezig geweest horten, stoten, inhouden, ed. eruit te krijgen. Is een heel complex samenspel, in de carb. waarbij de naald, veer, en dempingsolie nauw met elkaar samenwerken. Ervan uitgaande dat je ontsteking in orde is....

Kortom, wil er eraan beginnen. Check dan eerst op ontsteking optimaal is, bougies, ontstekings tijdsstip, puntjes?? enz. Ga daarna pas naar de carb.

RE: horten & stoten..

in ieder geval bedankt, ik ga nu eerst maar eens de bougie kabels vervangen.... :?

RE: horten & stoten..

heel dom misschien van mij.... maar, is je vacuumslangetje losgeschoten (op de schotel vooraan en/of onder je luchtfilter)? was het geval mijn pickup. met name in de eerste versnelling had ik hier veel last van.
misschien ook wel een erg vieze luchtfilter?

~jw~

RE: horten & stoten..

Ik heb zoiets ook gehad .........
't hield pas op toen ik er een andere carb opgezet heb.....

RE: horten & stoten..

Minikoektrommel schreef:
heel dom misschien van mij....



Nee, niet dom "at all". Daarom vroeg ik ook daarbij of het een probleem is wat "pas" is opgedoken is, of al langere tijd bestaat (sinds er een 1300 in zit bijvoorbeeld ;) )

RichardH":3k20bxgd]Het hield pas op toen er een ardere carb. op ging.[/quote:3k20bxgd]

Ja, maar dat is wel de meest snelle manier om erachter te komen of het in de carb. zit. Op voorwaarde dat je weet dat de carb. die je erop zit "helemaal" goed is. En bijvoorkeur goed voor jouw blok. Zoals ik al zei, er zijn zoveel instellingen, en mogelijkheden van slijtage in de carb. dat het zoeken ernaar heel moeilijk is. En je kunt niet deel voor deel afstellen (of zelfs vervangen door nieuw), want alles heeft met elkaar te maken. Dus als het geen soelaas bood, weet je eigenlijk nog niets...

RE: horten & stoten..

bij mij kwam de carb van mijn vorige motor waarvan ik wist dat die goed was ....
ik heb ook alle bougikabels en de verdeler kap eerst vervangen maar dat had geen effect..
ook de puntjes waren hier geen boosdoener..
pas toen ik de ander carb eropzette en ik e'm opnieuw afgesteld had functioneerde het weer :)

het is inderdaad een samenspel van alles samen..

RE: horten & stoten..

Ik heb mijn mini nu ongeveer 8 a 9 maanden naar mijn weten zat het "horten & stoten" er al in toen ik hem kocht.
Ik geen id van wanneer en door wie die "nieuwe" motor is geplaats.
kortom: ik ga gewoon alle mogenlijke problemen bijlangs ;)

RE: horten & stoten..

Zoals Bert al zij zonder meer informatie is het moeilijk om het horten en stoten te kunnen oplossen.
Hier hangen te veel factoren tesamen.

Voor jezelf dien je al het elektronische gedeelte te kontroleren, bobine, ontsteking, verdelerkap, bougies, kontaktpunten,bougiekabels, contacthoek.

Dan zul je naar de motor moeten gaan klepspeling e.d kontroleren en dan naar de carb.

RE: horten & stoten..

luke schreef:
Ik heb mijn mini nu ongeveer 8 a 9 maanden naar mijn weten zat het "horten & stoten" er al in toen ik hem kocht.



Juist. Dat vermoedde ik ergens al. Zoals Theo het uitlegd is de weg te gaan. Maar ben bang dat je uiteindelijk bij de onvermijdelijke carb terrecht komt.

Been there Done that... Succes...