Het lijkt er toch op dat de plunjer niet vergenoeg naar beneden gaat. Normaal wanneer de plunjer in rust is is alles open, anders kan de olie niet terug in het resevoir.
De werking van de HRC is dat er eerst olie naar de voorremmen gaat en dan pas naar achter. Ik heb het vermoeden dat de plunjer te hoog zit, zit de clip aan de onderzijde er misschien te diep in?
Succes
- Login of registreer om te reageren
RE: hrc
Ingediend door Collin op ma, 19-12-2011 20:10
hoi,
Ik heb het halve forum gelezen over hrc's en rem ontluchting toch staat de tip die ik kan gebruiken er niet bij!
Ik heb een probleem, (hrc, met gele band) komt niet op druk! Ik heb er via een extra dop met ingebouwd ventiel druk op gezet, uit de onderste aansluiting komt gewoon een pisstraaltje vloeistof als ik het reservoir op druk zet (zoals hoort). Maar op de bovenste aansluiting, welke naar mijn voorremmen gaat, komt niets uit, geen druppel vloeistof! ik krijg dus met geen mogelijkheid druk op de bovenste aansluiting, ik heb de hrc naar mijn mening goed ontlucht. Als ik via zo'n grote injectiespuit met stukje slang en een stukje leiding met nippel vloeistof in de hrc pers (of er uit zuig) komt er geen lucht meer uit, als ik dan het pedaal intrap krijg ik minimale vloeistof verplaatsing in die injectiespuit. Dit betekend dat als de hrc gevuld is dat hij wel vloeistof weg perst, maar niet vanuit het reservoir weer bij vult. Ik heb de hrc gedemonteerd alles los gehad de openingen door geblazen hij is dus schoon. (ook de rubbertjes op de plunjer zijn nieuw)
Alles is nieuw, nieuwe leidingen, nieuwe slangen, nieuwe remcilinders achter en nieuwe voorremklauwen+schijven.
ook heb ik geprobeerd om de hrc iets op te hogen met een vulplaatje omdat de suggestie gegeven werd dat de plunjer niet laag genoeg komt om te openen naar het reservoir.
Iemand tips?