Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Heb een vraag over hoofdremcilinders, Werk het type 1 met ronde pot hetzelfde als de nieuwe met het gele bandje? het bovenste gat van 10 gaat die naar de voorremmen en het gat van 12 naar de achterremmen?
Kan er even geen wijs meer uit dus wat hulp zou erg fijn zijn.

Bvd Rámon.

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Niemand een idee????

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Volgens mij wel.

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Sorry voor de late reactie.
Het verschil in type 1 en 2 is de aansluiting en de maat ervan.
Het grote verschil is dat voor en achter anders om zitten.

groet

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Hoi welke aansluiting is dan voor de voorremmen???

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Ik weet niet direct welke maar wel dat de aansluitingen omgekeerd zitten.
Dit is het verschil tussen type 1 en 2.

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Haynes ? Daar moet het in staan.

Weet wel dat met het gele bandje de beste zijn.
Heb ik zelf ook op mijn nieuwste project zitten. Deze is aangesloten met één circuit voor voor en één voor achter. Volgens mij hoort dit normaal gekruist (LV/RA & RV/LA).

Bij mij zit er wel weer een remkrachtverdeler tussen (verdeelt de druk tussen voor en achter, 70%/30% dacht ik). Dus ik had het idee dat het niet uit maakt op welke uitgang je het aansluit. Als er namelijk verschil in de twee aansluitingen zat (dit zal dan voor de hoeveelheid druk zijn) had er geen remkrachtverdeler bij mij tussen gehoeven.... Dit is dus mij theorie, maar weet dit dus niet zeker.

Succes er mee en houd ons op de hoogte!
Groeten Miniauto!

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Het maakt wel degelijk uit welke uitgang waar naar toe gaat.
Bij type 2 gaat de bovenste naar achter en de onderste naar voor, bij het andere type 3 met de gele band is dit anders om.
Wanneer je deze leidingen niet omdraait zal de auto zeer slecht remmen. (weet ik uit ervaring)
Het moet zo zijn dat de meeste druk naar voor en naar achter minder. Als je het pedaal indrukt zal er eerst olie naar voor gaan en dan pas naar achter, zit dit anders om zal de PWDA blokkeren omdat er eerst olie voor achter komt en voor naar voren.
Hierbij een foto van het oudere type, type 2, dit van een mini van 1979.
In de handel is ook een ombouwkit verkrijgbaar.

Het hele verhaal staat in Haynes pagina 9.12 en 9.13.

Succes

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Haynes :)\\_
Leon Wiltink d:)b

Ik had de Haynes niet in de buurt op het punt van berichten, maar had vandaag nog even nagekeken voor je (bij mijn mini) die heeft dus type 3 en kon ik je dus wel vertellen hoe deze zat aangesloten.

Succes met de remmen, Groeten Miniauto!

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Mijn vraag is dus eigenlijk van type 1 naar type 3, zijn deze aansluitingen anders???

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Type 1 en type 2 zijn qua aansluiting gelijk. Bij type 3 is het anders.
Bij type 3 gaat de bovenste aansluiting naar voor en de onderste naar achter.
Op de voorgaande foto is een type 2 HRC.
Dus de leidingen bij type 3 moeten anders om zitten.

Succes

RE: Hrc Vraag. Graag antwoord voor morgen ivm IMM 2009

Bedankt. :)