RE: hulp bij afstellen carburateur 1100 special 1977
Ingediend door jaapio1984 op vr, 29-10-2010 21:17
je hebt pm (bedrijfsnaam)
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door jaapio1984 op vr, 29-10-2010 21:17
je hebt pm (bedrijfsnaam)
Jaapio
Ingediend door streetscreamer op vr, 29-10-2010 22:16
als ie bij gas geven te arm loopt en je moet dat compenseren door de choke erop te gooien, gaat volgens mij de naald te snel ohoog en is er weinig venturi werking. Bovenop de SU carburateur zit een zwarte schroefdop. Hieraan zit een stang met een zuiger. Deze hoort in olie te staan. Vul de schacht waar deze zuiger in zit eens met motorolie tot een halve centimeter onder het schroefdraad.
Daardoor wordt de beweging van de zuiger geremd en zal er harder aan de sproeier gezogen worden. Daardoor krijg je de benodigde verrijking bij versnellen.
thats my two pence worth.......
Ingediend door Mausje75 op vr, 29-10-2010 22:24
En misschien ook eens je ontsteking (laten) afstellen.
Bedankt voor de reactie,
Het oliepeil in carburateur was reeds bijgevuld.
Als je aan die moer draait onder de carburateur komt er via de naald toch meer benzine in de carb?
Zou ik er meer lucht bij moeten doen, door aan de schroef van het gaspedaal te draaien. (schroef aan carb, of schroef tegen de nok van de choke aan de carb)??
Gr Rico
Ingediend door Mausje75 op za, 30-10-2010 15:55
Aan het gaspedaal hoef je niks te doen..
Onder de carb zit een stelmoer...rechtsom is rijker linksom is armer.
Linkje over afstellen:
link
Draai je bougies eens los..en kijk eens welke kleur ze hebben.
Zwart = te rijk
Wit = te arm
Koffie met melk = goed
Bedankt voor al jullie berichten,
Ik heb de carburateur eens goed bekeken en een oude uit elkaar gehaald.
In de carb die er nu opzit zit een soort veer op de gasklep, dus in de carb. (onderaan de klep terhoogt van het gaatje) Weet iemand wat dat is?
Ik kwam erachter dat de gaskabel te strak zat en daardoor te veel toeren maakte!
Opgelost!!
Alleen liet de mini mij gisteravond in de steek. Tijdens het rijden viel de motot in een keer uit. Hij wou niet meer aan. Starten doet hij wel allen de motor slaat niet aan, heb de benzine ruimschoots aangevuld dus dat is het probleem niet,
Ga vandaag maar eens op onderzoek uit.
Groeten Rico
Ingediend door Theo van den Bogaard op vr, 05-11-2010 14:48
Weet iemand wat dat is?
zie op plaatje:
http://www.7ent.com/page_diagram.cfm?pageid=35
nr 6 en nr 7 - 2 verschillende kleppen, waarvan de ene een extra klepje heeft ... ik denk dat je dat hebt ...
zie ook:
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&sku=CRK227
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: hulp bij afstellen carburateur 1100 special 1977
Ingediend door rico op vr, 29-10-2010 21:17
Hallo,
Is er iemand in de buurt van Leeuwarden die mij kan helpen met het afstellen van de carburateur. Ik moet nu met de choke werken om gas te geven tijdens het rijden.
Ik heb hiervoor rondgereden met altijd de choke uitgetrokken. Als ik dit niet zou doen dan smoorde de auto tijdens het gasgeven, ook na tien minuten rondrijden. Nu is het niet goed om altijd met uitgetrokken choke te rijden, het lijkt, en klinkt, wel als een turbo.
Vanmorgen heb ik de moer onder de carburateur 5 vlakjes naar beneden gedraait, heeft iemand de juiste oplossing, moet er meer lucht bij ofzo?
Ik heb net de kleppen gesteld en de contactpunten.
Is er iemand die mij kan helpen afstellen?