vertel ook eventjes de specificaties van je blokje
1000tje met enkele hs4 carb?
stage 0/1/2/3/??
spruitstukken in/uitlaat?
- Login of registreer om te reageren
vertel ook eventjes de specificaties van je blokje
1000tje met enkele hs4 carb?
stage 0/1/2/3/??
spruitstukken in/uitlaat?
Inderdaad. hs4, lcb, K&N filter. Stage 1 dus met een AA.. nog iets naald, weet ik zo niet uit mijn hoofd.
en waar gaat het nu mis??? je hebt al enkele dingen geprobeerd de laatste tijd neem ik aan...
Ik heb alles geprobeerd qua afstellen CO2, maar ik beschik niet over de juiste kennis om dat goed afgesteld te krijgen. voor ontsteking klopt wel precies. dat kreeg de monteur wel voor elkaar.
kleppen zijn goed gesteld neem ik aan...
altijd met choke zeg je, wat gebeurd er als je zonder choke rijd op 2500rpms???
ik stel een carb vaak af op gevoel als ik zeker weet dat er de juiste naald inzit en de rest goed gesteld is...
mensen met su-kennis en co-apparatuur zitten in leende, garage Doorn
en Waalre, ko lelieveld.
voor die lui zal het afstellen een uurke werk zijn... a 50 euro ongeveer.
nogmaals probeer er eerst achter te komen of je de juiste naald hebt anders blijf je bezig...
Wederom heb ik de naald keuze aan het fantastische bedrijf in Den Dongen te danken dus dat blijft gis werk! Beschikken die lui in Waalre ook verschillende types naalden misschien? Ik heb wel eens gelezen dat de naald keuze het beste te bepalen is met "kryton tuning"? Ook is er een programma op het internet te krijgen die hierbij kan helpen, heb jij daar ervaring mee?
Ingediend door Mini Martin op vr, 02-07-2004 21:03
download het programma WINSU. Daar kan je bekijken of je de juiste naaldkeuze hebt.
Weet even geen link te vinden, maar er zullen ongetwijfeld wel mensen op het forum zijn die je het programma kunnen mailen.
grtzz Martin
Ik kan meerijden op dit topic.
De standaard 998 uitgebreid met een stage 1 kit. Naald van AAE naar AAU in een HS4. K&N vervangingsfilter met lekgeschoten filterhuis (zie de reader van Kalvers Corner bij MiniSpares) MiniSpares inlaat spruitstuk (niet aangesloten op de kachelslang) en Freeflow uitlaatspruitstuk in een RC 40 uitlaat (pikzwart van binnen i.p.v.grijs). Nieuwe bougies, contactpunten, condensor, rotor en verdeelkap. Klepspeling normaal. Brandstof 98 MLV. Ontstekingshoek conform Haynes opgave aan de poelie gecontroleerd.
Net APK (Hiep hiep hoera eindelijk goedgekeurd )en de CO uitstoot is op 3.0% gezet. Met deze instelling niet meer vooruit te branden.
Naar de APK met de instelling volgens Bartje(s) uit een eerder topic over het afstellen van een 1000 cc. Liep naar mijn idee toen wel redelijk op gehoor en gevoel maar bleek een veel te rijke afstelling te zijn. Constant rijden en hoger/lager inregelen met de mengselschroef. Merkbaar verschil in verschuiving van onbelast naar belast motorgebruik. Met 3.0% CO resulteert gasgeven eerst in sterk inhouden. Bij volgas kruipt het toerental traag omhoog. Te arm mengsel naar mijn idee. Opschroeven van het mengsel geeft een beter resultaat bij het gas intrappen in een hoge versnelling, maar iedere poging blijft gevoelswerk. Wat met een warme motor goed lijkt is met de volgende (koele) start weer niets.
Even van naald veranderen met de varianten van WINSU lijkt leuk. Welke vernauwing of verbreding op welke plaats geeft het beste/gewenste effect.
Professioneel laten afstellen met apparatuur die het volledige koppel en toeren verloop weergeeft en met uittesten van alle mogelijke naaldvarianten lijkt me de enige oplossing. Tussentijds neem ik genoegen met de rijke mengsel compromis tussen APK's in.
Alle (naald) advies is welkom.
Erwin
RE: Hulp bij afstellen mini 1000
Ingediend door cee.dee op vr, 02-07-2004 20:13
Heeft iemand tijd/zin om te helpen met het afstellen van de ontsteking van mijn mini 1000. Hiermee bedoel. De juiste naald, lucht/benzine verhouding. Al anderhalf jaar ben ik bezig een goed lopend mini te creeren maar zonder resultaat. Degene die hem keurt en onderhoudt schijnt geen verstand van SU carbs te hebben en ik krijg na vele pogingen de boel niet goed.
Ook heb ik Mini parts int. gemaild maar die schijnen
geen behoefte te hebben aan zulke kleine klussen. (geen reactie gekregen)
Ik ben bereidt te rezien en natuurlijk dient deze prestatie een tegen prestatie te krijgen, nader te bepalen.