Als je ook geen verlichting hebt zit het niet in het contactslot,
lijkt mij eerder een massa probleem bij de accu of een losse plus aansluiting bij de accu of bij het startrelais.
groetjes Dylan
- Login of registreer om te reageren
Als je ook geen verlichting hebt zit het niet in het contactslot,
lijkt mij eerder een massa probleem bij de accu of een losse plus aansluiting bij de accu of bij het startrelais.
groetjes Dylan
Ingediend door hyundai op wo, 10-09-2014 17:54
Bij de accu zit het probleem alvast niet
Probleem wordt nog gekker.
Vandaag probeer ik te starten, lukt niet.
Ik ontgrendel de kap, meer niet en de auto start 2 keer.
Hierna is hij weer dood.
nog iemand goede raad?
Ingediend door hyundai op wo, 10-09-2014 18:12
Denk dat ik het probleem gevonden heb, onder het ruitenwisserreservoir, is dat het startrelais?
Alleszins, ik heb dit weggenomen en die aansluitingen opgeschuurd, en nu doet hij het precies weer.
Volgens mij heeft die vloeistof wat me daar gelekt was voor oxidatie gezorgd en hierdoor kreeg ik geen contact.
Kan iemand me ff vertellen wat dat ding is, en doet?
2 hele dikke draden en een aantel dunnere? Yep, dat is het startrelais.
Wat het doet: door middel van een stroom/draad van je contactslot trekt een elektromagneet een plaat koper tegen de polen van de 2 dikke draden om zo de startmotor te voorzien van veel stroom.
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door hyundai op wo, 10-09-2014 20:43
Daar was dus een klein draadje van geoxideerd, ff opgeschuurd en klaar werkt weer als nieuw. Vind het alleen een beetje dom dat ze dit ooit geplaatst hebben onder het reservoir voor de sproeiers, als je morst met bijvullen of dergelijke worden al die kabels nat. constructie foutje haha.
bedankt voor de reacties
RE: HULP Stroom probleem/stuur/motor
Ingediend door hyundai op di, 09-09-2014 20:23
Ik heb een raar probleem.
En het kan een beetje vanalles zijn.
Ik heb gisteren men ruitensproeier bakje opgeschuurd(contacten) hierbij is vloeistof gelekt op de motor.
Hierna heb ik nog 30km gereden zonder problemen.
Dan heb ik een ander stuurtje gemonteerd, ff gaan rijden en stuur stond scheef, nu ben ik ff aan de kant gestopt op onze straat, stuur eraf, slag gedraaid en niets werkte toen nog.
Ik heb NIKS stroom meer, geen radio, geen licht geen contact niks.
Dan heb ik op straat wat liggen pielen aan het stuur en toen had ik een seconde stroom, hierna viel alles weer weg en is hij zo dood als een pier.
Ik dacht eerst dat het iets met het stuur te maken had, maar daar komt eigenlijk geen stroom aan, dat klemmetje wat de pinker doet afslaan kan het toch ook niet zijn?
ALs je de pinkerunit afneemt zit er in het stuur kolom een plastiekje kan daar iets mee zijn? Kan het zijn dat het iets met het stuurslot te maken heeft?
Waar moet ik stroom krijgen? Ik heb de indruk dat mijn contactslot niet meer werkt om de 1 of andere reden en ik hierdoor dus nergens geen stroom krijg?
Het lijkt me te toevallig dat de ruitensproeiervloeistof ergens iets niet doet werken, aangezien het direct na het monteren van het stuur misging.
HULP HULP hoe krijg ik weer stroom zit er iets mis of los in men kabelboom(uiteinde stuur of ter hoogte van de pedalen, contactslot?