hydraulastic/hydragas vering

default

RE: hydraulastic/hydragas vering

Hoi,

Ik heb een MG metro turbo welke ik een tijdje wil gaan rijden alvorens het blok uiteindelijk in een mini te lepelen. Ik heb echter een probleempje met de hydragas vering. Bij de metro zijn de achterste 2 units met elkaar verbonden. Ik heb uit Engeland een pompje laten komen welke prima functioneerd.
Het probleem is dat rechts-achter mooi hoog komt te staan, terwijl links achter het wiel volledig in de wielkast blijft staan. Ik heb gecontroleerd of er vloeistof in de unit komt en dat is inderdaad zo. Na het terug monteren van de unit zit hij los in het subframe, na het oppompen zit hij wel vast. Hij lijkt dus wel iets van druk op te bouwen, maar niet voldoende om een Metro te kunnen tillen.
Weet er iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Groeten,
Remko

Pickup '79
Van '80
Metro turbo '87

default

RE: hydraulastic/hydragas vering

Probleem opgelost!

Heb de Hydragas-unit vervangen en systeem opnieuw op druk gezet. Nu istie wel goed. Links en rechts even hoog.

Groeten,
Remko

RE: hydraulastic/hydragas vering

Eigenlijk wel zonde om zo'n MetroTurbo te ontmantelen voor de motor.
Ik denk dat het helemaal niet zo heel lang meer duurt dat zo'n auto flinke pegels gaat opleveren!

RE: hydraulastic/hydragas vering

http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/su ... dragas.htm

ik vraag me toch af wat er dan kapot is aan die ene unit van je ?! In ieder geval goed dat het gefixt is d:)b

er is/was een (dure) vervang-optie:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1205

groetejs,
Theo van den Bogaard

default

RE: hydraulastic/hydragas vering

Voorlopig gaat hij ook door voor dagelijks vervoer, ter vervanging van mijn afgekeurde BMW 520 van '86.
Alstie goed bevalt magtie blijven, anders mag alleen de motor blijven :)