RE: Ijzerprop in de kleppendekseldop (2x woordwaarde)
Ingediend door (b)engeltje op za, 17-01-2009 09:34
Die prop is een soort van filter. Die houd alle, voor de motor, schadelijke dingen buiten. En zorgt er ook voor dat een deel van de olie en alles in het blok blijft. Via je dop voert hij namelijk lucht aan richting de motor.
- Login of registreer om te reageren
RE: Ijzerprop in de kleppendekseldop (2x woordwaarde)
Ingediend door BruteSound op vr, 16-01-2009 23:14
De dop van het kleppendeksel, die je opendoet wanneer je olie indoet. Nou, de onderkant ervan is in een cilindervorm.
In de cilindervorm, zit er een soort prop van ijzerdraadjes. Geen idee waarvoor het is, maar als alles werkt, laat ik het lekker zo. Nadat hij enorm veel olie verloren had, vul ik 'm bij. Tijdens het losdraaien, viel de prop eruit en rolde in de motorruimte. Ik 'm natuurlijk niet meer terugvinden. .
Mkay. Rijden maar. De toerenteller blijft op 4000 toeren steken, ook al draait de motor stationair. Halverwege het ritje, begon de motor tijdens het schakelen hevig te bokken en kon ik de auto niet meer recht houden. En dat meerdere keren. Ik vermoed dat beide iets met elkaar te maken hebben. Tijdens de terugweg, bokte hij niet meer .
Weet iemand waar die prop in de dop voor bedoeld was .