Ik weet een 1275 blok te liggen

RE: Ik weet een 1275 blok te liggen

Hallo,

De situatie:

"toevallig" rond lopend op een sloperij zag ik een 1275 (12H) blok in een verrot wrak van een mini zitten, met daarop een kop 12G940 met 9 bouten...

Hij ligt er al een hele tijd.... Er is water naar binnen gelopen via de in/uitlaatpoorten.

Wat vraagjes:

Denken jullie dat het de moeite waard is om hem te redden????

Wat zou zo-iets waard mogen zijn???

Henk

dat soort dingen is altijd de moeite waard om mee naar huis te worden genomen!

met dat water enzo zou ik hem goed laten nakijken, of direct de revisie in gooien.
de krukas en versnellingsbak zijn naar alle waarschijnlijkheid nog prima te gebruiken!

zelf zou ik niet veel meer dan 50 euro over hebben al naargelang er spullen bij zitten zoals startmotor en dynamo etc.

Update: als ik hem zou willen hebben, kon ik hem bij de sloper kopen voor 100 euro.

ik heb gisteren geprobeerd de kop eraf te halen om naar binnen te kijken, maar omdat 1 van de kopbouten flink verroest was ging dit zeer moeizaam...

Nadat ik hem toch een 6-tal cm omhoog had gekregen, kon ik de zuigers zien/voelen.

Volgens mij zag het er niet goed uit, overal witte korrels (aluminium oxide??)

Ik heb hem maar laten staan.

Als er nog ge-interesseerden zijn, ik denk dat je hem wel krijgt voor 50 euro, voor b.v. alleen het versnellingsbak, PM.

Ik heb ook nog wel wat fotoos gemaakt...

witte aanslag zeg niets
tenslotte is t wel handing om zo een blokje te reviseren

zolang de boel niet vastgerot is dat merkje als en met een sleutel op de krukas zet en draaien kan da is t geen verrot blok als t ware, trouwens als je zoiet voor rond de 200 mee kan menen is t toch nog een koopje,wat je allemaal met een cilinderkop kan doen reserve bak