hmm schoon maken kan je denk ik het beste doen met iets op alcohol basis
als je toch echt iets wilt doen ga dan met de dremel met polijstkopppie naar binnen om het wat gladder te maken
- Login of registreer om te reageren
hmm schoon maken kan je denk ik het beste doen met iets op alcohol basis
als je toch echt iets wilt doen ga dan met de dremel met polijstkopppie naar binnen om het wat gladder te maken
en waarmee moet ik het dan polijsten (commodant ofzo)
En is het te merken als het bijv. gepolijst is?
Ik zal hem eerst schoonmaken met biv. thinner of terpetine, en dan eens polijsten met de dremel
Dat scheelt zeker een 1/4 PK!
Als je er bij kan en nix te doen hebt kan het geen kwaad, mits je zorgt dat er geen slijpsel in de cilinders komt, dus: óf de kop demonteren, óf de stofzuiger erbij...
daan
Ga maar gelijk voor demonteren. Stofzuiger erbij is bloedlink....
valt volgens mij ook wel mee, het is immers fijn veilsel dat eraf komt, met de stofzuiger vang je het meeste wel weg. Mocht er iets de verkeerde kant opgaan blaas je dat er waarschijnlijk tijdens het starten meteen weer uit...
Als iets de verkeerde kant op gaat, komt het waarschijnlijk tussen je zuigerveren in, en dus niet de andere kant op, want een motor zuigt en blaast niet. Hooguit bij je uitlaatpoorten. Maar stel het raakt je zuigerveren. Die trekt dan een groef langs je cilinderwand en heb je dus al compressieverlies. Door dat compressieverlies kan het ook zijn dat er olie je zuiger inkomt. Oftewel detonatie en verbrande kleppen en zuigers. En daar hoeft 1 stukje slijpsel al genoeg voor te zijn. En je gaat mij niet vertellen dat je 100% zeker weet dat je stofzuiger alles opzuigt....
Kevski Style schreef:
Ga maar gelijk voor demonteren. Stofzuiger erbij is bloedlink....
hij heeft wel gelijk
toen ik aan de slag ging had ik ook het hele spul gedemonteerd...
andere voordelen zijn duidelijk:
je kan overal bij en je kan meteen alle slangen en vervangen controleren.
cylinders bekijken is ook leuk
evt kan je de kop laten vlakken voor 25 e
meteen dikkere compressie
en natuurlijk voor 12 e mooie nieuw pakkingen overal tussen..
De aanslag losmaken zorgt voor gruis en dat is de pest voor in je motor. Beste is om de kop eraf te halen. De poorten kun je daarna met een dremel of een klein luchtgereedschap met een schuurbol een beetje 'flowen'. Zodra alle wanden weer blank zijn de hele kop bijzonder goed laten reinigen en terug plaatsen. Een beetje aanslag wegschrapen en met een stofzuiger reinigen is zeer matig. Deze manier kan het 'leven' van je motor verkorten.
Succes.
Erwin
Idd een stofzuiger is link.Kun je beter de kop eraf halen en deze uitbranden met alcohol of zoiets,of je laat hem vlakken dan maken ze hem ook ineens proper plus als er een mm of drie extra afkan geeft dat idd meer compressie.Succes ermee.
Kevski Style schreef:
Als iets de verkeerde kant op gaat, komt het waarschijnlijk tussen je zuigerveren in, en dus niet de andere kant op, want een motor zuigt en blaast niet. Hooguit bij je uitlaatpoorten.
De motor zuigt even hard als dat ie blaast hoor...En als je de vraag goed leest gaat het om roet in de uitlaatkanalen, dus de plek waar alleen geblazen wordt....
Daan schreef:
Kevski Style":1x1x79zw]Als iets de verkeerde kant op gaat, komt het waarschijnlijk tussen je zuigerveren in, en dus niet de andere kant op, want een motor zuigt en blaast niet. Hooguit bij je uitlaatpoorten.
De motor zuigt even hard als dat ie blaast hoor...En als je de vraag goed leest gaat het om roet in de uitlaatkanalen, dus de plek waar alleen geblazen wordt....[/quote:1x1x79zw]
(edit, ik heb verkeerd gelezen, het gaat ook om inlaatkanalen ipv alleen uitlaatkanalen)
lekker laten zitten!!
wellicht even een lap er doorheen halen met remmereiniger, geen dremel of andere enge dingen doen in de buurt van een blok
@yellow_dino :3 MM vlakken lijkt mij heel erg enthousiast.
je haalt dan pak em beet (eff gokje) 8 a 9 CC van je kamer af ( van pak em beet 25 cc naar 17 cc) kom je op een CR van 11.7 uit.
RE: In -en uitlaat poorten schoonmaken
Ingediend door snarfvz op zo, 08-05-2005 02:06
Hallo allemaal
Zou het nut hebben om in en uitlaat poorten schoon te maken, want ik kan in mijn inlaatpoorten een beetje viezigheid/aanslag zien, en op de uitlaatpoorten roet aanslag.
Als dit nut heeft hoe kan ik dit dan het beste doen: met de stofzuiger erbij en voorzichtig met een mesje of zo gaan krabben?