Kruimelpad
Informatie over troubleshooten van een MPI
RE: Informatie over troubleshooten van een MPI
Ingediend door Smike op za, 27-02-2016 10:44
Mooie plaatjes ook, het belang van goede aarde en eindelijk een vermelding van problemen met de 2 injectoren (recentelijk opgelost bij mij, ook onderling verschil, en niet door verstopping zoals in PDF, juist teveel injectie in beide verstuivers). De nodige MPI/SPI rijders hebben inmiddels wel een code uitlezer, maar een oscilloscoop waarschijnlijk nog niet.
Zelf heb ik de laatste jaren erg veel baat gehad bij het injectie specifieke (SPI/MPI) onderdeel van TMF (The Mini Forum), waar ook een eindeloze hoeveelheid aan ervaring is te vinden (hoewel weinig oplossingen ).
Het aanmaken van een voorraadje injectoren kan geen kwaad, want nieuw niet te krijgen lijkt het. Dus hoe dat moet in de toekomst met toenemend aantal op CO falende injectoren? Andere ECU & injectie systeem? M´n ervaring met scheepsdiesel motoren verstuivers is dat overhalen bij repair shop van de zittingen/naalden slechts tijdelijk werkt, beter en uiteindelijk goedkoper om gewoon de inwendige onderdelen te vernieuwen, deze vlieger zal voor ons dus niet op gaan.
- Login of registreer om te reageren
RE: Informatie over troubleshooten van een MPI
Ingediend door Mr.Bean op wo, 24-02-2016 17:24
Onderstaand stuk vond ik op het net.
De 2 Pdf's bevatten een leuk artikel met interessante informatie over de MPI, hoe het werkt en wat de problemen kunnen zijn.
Misschien kan iemand er zijn voordeel mee doen.
link