Ik heb ook even opgezocht wat voor ontsteking het precies is,
het is een lucas 59D4 41882, de bobine is een lucas dlb 198.
En het gaat om een metro 1275A+ blok.
- Login of registreer om te reageren
Ik heb ook even opgezocht wat voor ontsteking het precies is,
het is een lucas 59D4 41882, de bobine is een lucas dlb 198.
En het gaat om een metro 1275A+ blok.
Ik heb zelf nog niks aan de ontsteking veranderd, maar het probleem bestaat al sinds ik de mini heb. Ik weet daarom niet wat er van te voren mee gedaan is.
Ik zou graag iets meer duidelijkheid over jouw (Mini-)situatie willen:
1) Kun je wel goed doortrekken in andere versnellingen van stationair tot rood?
Maw: is het geen brandstoftekort/-overschot (=naald) probleem?
2) De Lucas 59D is een conventionele verdeler, wat voor electronische unit heb je erop gezet?
3) Op hoeveel graden voorontsteking staat het geheel?
4) Heb je de juiste bobine bij dit type ontsteking?
Vwb dat condensator-advies: niets mee doen uiteraard (lezen Red!!):
als je electronische ontsteking hebt gebruik je helemaal geen puntjes (en dus ook een condensator) meer...
Ik heb in de derde versnellingen ook problemen als ik tot het rood door trek en dan het gas loslaat komen er knallen uit de uitlaat. Naar mijn idee staat de mini gewoon goed afgesteld maar misschien een klein beetje te rijk.
heb daar wel al mee gespeeld en ben er achter gekomen dat als die veels te rijk staat ik wel tot de 120 door kan.
Vandaag even mijn ontsteking open gemaakt en wat foto's gemaakt.
Ik heb geen idee op hoeveel graden die staat en welke conversie set is gebruikt,
de bobine is een lucas 198dlb zoals ik al had gezegd. hopelijk is dit genoeg info.
voor meer foto's kan je kijken op link
ja, ik kijk elke week even of het er nog in zit,
is vaak wel een stuk gedaald.
Brutus schreef:
Vwb dat condensator-advies: niets mee doen uiteraard (lezen Red!!):
als je electronische ontsteking hebt gebruik je helemaal geen puntjes (en dus ook een condensator) meer...
my bad, overheen gelezen...
Bobine is de juiste voor electronische ontsteking, de conversieset ziet eruit als een standaardsetje die je voor een appel en een ei kunt kopen.
Gewoon pulsgevertje en trigger (rotortje)/ HAL systeempje...prima.
Blijft inderdaad brandstofhuishouding over, als de ontsteking gewoon netjes op 10-15 graden BDP staat (1275cc).
Motortje geeft dus alleen op hoge toeren problemen, onderin/ midden prima?
Ik ga deze week met een vriend kijken of mijn ontsteking wel goed staat.
Het is alleen op ongeveer 100 km/uur en heel hoog in de toeren in zijn 3
Als je snel en simpel wilt weten of het een brandstoftekort is:
wanneer de auto begint te bokken/ knallen/ inhouden, trek dan een heel klein beetje je choke uit.
Als het ophoudt en de auto loopt nu wel netjes door in toeren en snelheid, heb je een te dikke naald (waardoor de auto te arm loopt).
Verslechtert het alleen, dan is de naald juist te dun op de punt (auto verzuipt).
Ontsteking gewoon zó vroeg zetten dat het net niet pingelt.
Dus tegen pingelen aan en dan heel iets terug, werkt prima.
Je hebt dus eignlijk geen stroboscoop nodig, maar een goed gehoor...
De mini rijd op het moment niet dus kan het niet even checken, in ieder geval bedankt voor de tip.
Ben bezig met mijn dashboard, maar morgen gaat dat erin dus zal het dan even testen. Ik heb gewoon een standaard stage 1 naald, die er nog goed uitziet.
RE: inhouden backfire metro 1300
Ingediend door kevin-mini op do, 15-09-2011 10:25
Eerst even wat info over mijn mini.
Heb een metro 1300 met hiff44, stage 1 met elektronische ontsteking.
De afstelling is naar mijn idee goed en er zit gewoon olie in de dashpot.
Nu heb ik het volgende probleem, Als ik met mijn mini net iets boven de 100km/uur kom, komen er klappen onder de motorkap vandaan.
Ik heb dit probleem dus alleen in de 4de versnelling. Ik denk dat het met mijn vacuüm vervroeging of mijn ontsteking te maken heeft.
Heb mijn vacuüm-slang al bekeken maar deze is nog lucht dicht.
Hoe kan ik mijn probleem nu verhelpen?