Ontstekings tijdstip, contacthoek en CO al gemeten? Ik heb het zelfde probleem en kom er ook niet achter .
- Login of registreer om te reageren
Ontstekings tijdstip, contacthoek en CO al gemeten? Ik heb het zelfde probleem en kom er ook niet achter .
Misschien is de brandstof in de vlotterkamer van je Carb even op een laag niveau..waardoor hij ff wat minder benzine krijgt..waarna op hogere snelheid de benzine toevoer weer toeneemt en de vlotterkamer vol blijft.. ( dit kan gebeuren bij acceleratie ..hij vraagt meer dan dat ie krijgt, en bijna bij de topsnelheid blijft de vraag hetzelfde..en loopt de vlotterkamer weer gewoon vol )
Groetjes,
Maurice
Is het bij constante snelheid (bij mij het geval) of zoals Mausje zegt met accelereren?
Het probleem is opgelost.
De oorzaak was een vuile (natte) verdeler, de oorzaak hiervan is dat bij zeer nat weer de motor er mee ophield. Dit kwam door, volgens de ANWB, opspattend water via de onderzijde. Had al een keer ingespoten met een beschermings spray zonder resultaat.
Via de zoek functie heb ik hier naar gezocht maar vond niets hierover.
Nu heb ik de de verdeler schoon gemaakt en een extra afscherming aan de onderzijde aangebracht, tussen verdeler en startmotor. Aan de voorzijde achter de gril zit al een scherm (standaard) maar dit bleek toch niet voldoende.
Nu maar afwachten.
Mvrgr
Leon
Hopen dat dat het is, ik weet zeker dat DAT het bij mij niet is . Dus ik blijf zoeken
@ Vlassie : Even andersom....krijgt hij niet teveel benzine? ( hij verzuipt? )
Stationair loopt hij top! Contact hoek goed, tijdstip goed (met strobo), CO goed (CO meter ) en ook op toeren geen rare dingen op de meters. Maar met een constante snelheid van ongeveer 70 km/u gaat hij zeg maar beetje ligt hikken (belast dus). Eerste reactie benzine te kort, maar als ik dan gas geef gaat hij er als een speer vandoor zonder ook maar één keer na te denken of te haperen (eerlijk is eerlijk, het is wel een beetje een bij elkaar geraapt snel blokje/bak wat helemaal leuk is ). Ik zou het leuk vinden om het probleem te vinden, maar voor die ongeveer 300 km per jaar (waarvan of door de stad of snelweg) hoef ik me er niet heel erg aan te storen.
Maar alle reacties zijn uiteraard welkom!
EDIT: owja hoe ik weet dat het niet de verdeel kap is: ik heb vorrig jaar de Noordwijk mini marathon gereden in de regen zonder bescherm kap er voor, geen probleem (behalve dan het bovenstaande 'hikken' natuurlijk)
vlassie schreef:
Stationair loopt hij top! Contact hoek goed, tijdstip goed (met strobo), CO goed (CO meter ) en ook op toeren geen rare dingen op de meters. Maar met een constante snelheid van ongeveer 70 km/u gaat hij zeg maar beetje ligt hikken (belast dus). Eerste reactie benzine te kort, maar als ik dan gas geef gaat hij er als een speer vandoor zonder ook maar één keer na te denken of te haperen. Ik zou het leuk vinden om het probleem te vinden, maar voor die ongeveer 300 km per jaar (waarvan of door de stad of snelweg) hoef ik me er niet heel erg aan te storen.
Maar alle reacties zijn uiteraard welkom!
EDIT: owja hoe ik weet dat het niet de verdeel kap is: ik heb vorrig jaar de Noordwijk mini marathon gereden in de regen zonder bescherm kap er voor, geen probleem (behalve dan het bovenstaande 'hikken' natuurlijk)
Wanneer ik 80 km/h constant rijd en gas geef lijkt de auto wat in te houden. Neem ik iets gas terug, pikt hij direct op en gaat weer als een speer.
Waar kan dit aan liggen? Kleine verstelling aan carb. of ontsteking? Onlangs kleppen gesteld, ontsteking vernieuwd en afgesteld, luchtfilter gereinigd.
Betreft een 1000 met Carb uit '91.
Auto trekt goed op en alles, enkel nog dit klein manko'tje.
Nb: auto rijdt al een stuk beter dan voor deze afstellingen en vernieuwing ontsteking, hiervoor miste hij wat koppel.
RE: Inhouden bij een bepaalde snelheid
Ingediend door Leon Wiltink op za, 28-02-2009 11:54
Met mijn mini (Mini1000, 1983) heb ik het volgende probleem.
Als we op de snelweg rijden houdt de motor tussen de 100km/h en 105km/h in, het is net of de brandstof toevoer even stagneerd. Zijn we boven de 105km/h komen is het over. Voor de rest loopt de motor perfect.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Mvrgr
Leon