Inhouden bij gasgeven

RE: Inhouden bij gasgeven

Ik heb een probleempje en ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Het is namelijk zo dat als ik redelijk gasgeef om lekker weg te rijden de auto gaat inhouden. Het lijkt wel alsof de motor niet pakt ofzo of op 3 pitten gaat rijden. Zeker na schakelen moet ik heel voorzichtig gasgeven en langzaam opbouwen anders pakt de motor echt niet op. Volgens mij kan dit een beetje twee kanten op. Het is een carburateur motor dus het kan aan de zuurstof/brandstof verhouding liggen..... Het kan natuurlijk ook aan de ontsteking liggen en dat als ik de bougies en de kabels vervang het probleem over is.....
Wie o wie heeft er eventueel ervaring met een dergelijk probleem of wie heeft er hints of tips om het probleem mogelijk op te lossen???

RE: Inhouden bij gasgeven

Ik heb het in het verleden ook een aantal keren gehad en tot 3 keer toe was het een andere kwaal.

De eerste keer kreeg de carb. te veel benzine, na afstellen was het weer oke.

de 2-de keer had ik getankt bij een witte pomp (goedkope benzine), na volle tank te hebben getankt bij de betere pomp (texaco of BP) was het weer goed

De laatste keer zoog ie valse lucht bij de pakking tussen carb. en spruitstuk. Nieuwe pakking en probleem verholpen.

suc-6-

RE: Inhouden bij gasgeven

Aan je verhaal te horen lijkt het erop dat er te weinig/geen olie in de carburateur zit. Als er te weinig of dunne olie in zit komt bij gas geven de zuiger in de carburateur te snel omhoog, waardoor het mengsel voor de motor te arm is. Oplossing: Zwarte dopje bovenuit de carburateur draaien en motorolie erin gieten tot bovenzijde buisje. Let op: geen dunne olie gebruiken!
Is dit het niet, dan moet je het onstekingstijdstip even laten controleren. Volgens mij zaten er al nieuwe kabels op je Mini.
Groeten uit Stiens,
NB: jullie zijn nog bij ons op de brug geweest voor de kilometerteller kabel.

RE: Inhouden bij gasgeven

wat voor setup heb je?
Hoe is de kleur van je bougies?
is het plotseling gekomen?

Wouter

RE: Inhouden bij gasgeven

Wat voor setup we hebben weten we eigenlijk niet. Het schijnt een opgevoerd blok te zijn en meer weten we er eigenlijk niet van. Geen idee wat voor sproeier erin zit of zo (????). De kleur van de bougies zal ik nog eens controleren maar dat hoor je nog wel.... Mini Minded! Wat leuk dat jullie ons op deze manier meteen herkenden! Die olie ga ik eens bijvullen maar ik heb dat toen ie op de brug geweest was bij jullie al met je vader gedaan en toen deed ie het ook nog op de terugweg naar huis. Kortom: Hij deed het ervoor én erna.... Ga eens kijken voor dikkere olie, misschien dat dat zal schelen.

Verdere tips zijn welkom. Ik ga alles nakijken wat hier geopperd word (Behalve de bandenspanning natuurlijk hahahaha)

RE: Inhouden bij gasgeven

Ook mijn mini heeft deze problemen (gehad).
Eerst bleek dat het mengsel te rijk was afgesteld, dus naar verhouding teveel benzine. Stinken dat ie deed (hoorde ik van bekenden die achter me gereden hadden... O:) )!! Tijdens het gasgeven verzoop ie dus bijna.
Nadat het mengsel armer was afgesteld, viel ie nog steeds bijna uit bij gasgeven maar het voelde anders aan (niet meer het idee dat je m verzuipt). Na een check bleek dat de naald in t blok niet de juiste is voor de combinatie motor-uitlaat die in/aan mn autootje hangt. Dus kwam de motor tijdens gasgeven juist benzine te kort, waardoor ie bijna afsloeg.
Volgende week wordt de naald aangepast, hopelijk ben ik dan van dit probleem af! ;)

default

RE: Inhouden bij gasgeven

Mijn 1300 loopt niet zo netjes.
Wanneer het motortje warm is en het rond de 1200/1500 toeren draaid, loopt het twee seconden en valt terug naar 500 toeren gevolgd door meteen weer naar de 1200/1500 toeren te draaien.
Onregelmatig dus.
Bij stationair draaien geen last en boven de 2000 toeren ook geen last meer.

Het mengsel is afgesteld, zo ook de ontsteking.
Setup is een stage 1 kop met metro in/uitlaatspruitstuk (twee bochten naar beneden) Hiff44 met een BER-naald en K&N luchtfilter.
Uitlaat is een standaard metro met op het eind een tussendemper van een 1000cc uitlaat.

Ik twijfel er aan of het te maken heeft met de bekabeling vanaf de verdelerkap of toch de uitlaat. (te nauw?)

Bovendien heb ik ook het probleem dat bij het afstellen met een scoop de motor stil valt zodra je de lamp inschakeld. (zie andere topic)

grtzz Martin

grtzz Martin

default

RE: Inhouden bij gasgeven

Onregelmatig lopen is opgelost.
Bleek dat de slang van de carterontluchting lekte.
Nieuwe slang met slangklemmetjes en lopen.
Toerental blijft nu constant zonder afwijkingen.

grtzz Martin