Kruimelpad
Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 08:25
gualtiero schreef:
Is het wel een ongelood blok?
Sorry vergeten te melden, dit is een geloode blok.
Alleen heeft de vorige eigenaar zon geel buisje geplaatst tussen de benzine toevoer.
Dit zou betekenen dat dit zelf lood toevoegd en er dus geen toevoeging meer bij de benzine in zou moeten.
Dit is mij verteld tijdens de aanschaf van deze mini.
Ik heb dus zelf ook geen lood toegevoegd.
Klinkt dit bekend ?
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door gualtiero op wo, 21-02-2007 08:51
Klinkt mij niet heel bekent maar ik zou zeker nog is kijken of dat gele buisje nog steeds lood afgeeft aan de benzine! Anders ben je nu in hoog tempo je blok aan het mollen
[size=75:3023bp46][Quote voorgaande post verwijdert. Graag alleen hoogstnoodzakelijke quoten. - Demelza][/size:3023bp46]
- Login of registreer om te reageren
ben zelf geen fan van elektr. ontstekingen! Lang leven het ouwe spul!
mzzl.
- Login of registreer om te reageren
co-apk waardig zal hoogstwaarschijnlijk het pobleem zijn, zet hem maar eens wat rijker...
- Login of registreer om te reageren
precies, mijne liep na een apk keurign waarbij ze het co hadden afgesteld ook nooit echt goed. Elk jaar heb ik mijn carb weer wat rijker gezet na de apk.
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 13:46
Niemand kent dat fenomeen van dat ene gele buisje wat loodtoevoegd aan de benzine ?
Ik zal es een foto maken, rijker zetten zou kunnen maar heb ik al geprobeerd ( voor de carb links aan de zijkant zit het stelschroevje toch ? ).
Maar neemt het niet weg.
Vandaag weggeweest, 7 min gereden. Geparkeerd. 10 min later in de auto gestapt.
Probleem nagenoeg weg, in de tussentijd is het blok dus opgewarmd (lijkt me).
Het toerental staat dan ook hoger.
Heeft mischien dus met het warm worden van het blok te maken ?
- Login of registreer om te reageren
als je motor warm is trekt hi jook meer warme lucht onder je kap..
warme lucht heeft minder zuurstof.. dus is de verhouding benzine in je mengsel hoger/rijker.
Je stel schroef zit voor zover ik weet helemaal onderop je carb.. Maar kan per type verschillen.. bij een hs igg wel..
Het fenomeen van het buisje in de leiding.. kan volgens mij niet goed werken..
de gevolgen van loodvrij rijd met een gelood blok kan je wel ergens vinden hier.. En zou eventueel ook iets met je misterieuze problemen te maken hebben..
Goede type bougies?
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 15:15
Fijn voor de snelle reacties,
Het type bougies schijnt goed te zijn, volgens diverse experts ( weet het type niet uit mijn hoofd ).
Dat gele buisje kan ik ook niet goed plaatsen.
De vorige eigenaar schijnt dit gekocht te hebben bij een mini-garage ? Was vrij kostbaar en zou 100.000 km meegaan.
Dat het mengsel veranderd zou kunnen kloppen.
Alleen nu het volgende, de afstel methode had ik al eerder gevonden op dit forum.
Gedaan, alleen geen verandering gekregen.
Daarbij blijft het dat je hem WARM afsteld, dus zodra hij koud gestart word dat de afstelling op dat moment niet zal helpen ?
PS : Je hebt een toerenschroef, ( zit rechts op de carb ).
Er is een CO-schoef, ( zit links op de carb ).
En voor de rest kan je toch niets meer afstellen ?
Onder op de carb kan je niet bij, daar zit het spruitstuk. Of doe ik iets niet goed.
- Login of registreer om te reageren
Heb je al geprobeerd de bobine uit te wisselen met een andere?
De bobine aansluitingen checken... een los contact kan ook raar doen...
Kleppen stellen... Als je dit nog niet gedaan hebt en de Co is naar APK waardig gezet, moet dit waarschijnlijk nog eens gedaan worden...
(APK waardig betekend nog niet dat het voor je motor goed staat om lekker te lopen...)
Wat voor naald zit er in?
Op hoeveel graden voor ontsteking staat de ontsteking?
Wat voor type bougies zitten erin?
- Login of registreer om te reageren
he stanley
het fenomeen met het buisje ken ik niet persoonlijk.
wel wat over gelezen.
valt niet bij iedereen in de smaak.ik zou gewoon een toevoeger, of gelood tanken.
over je probleem, heb iets vergelijkbaars gehad.
net een paar dagen klaar.
het probleem was dat de bobine te weinig stroom kreeg.
ik geloof nog maar net 9v.
na schoonmaken van de contacten, en de massa s was het klaar.
moet ik wel vermelden dat ik ook een elektronische ontsteking heb gekregen, en hij daarom ook beter loopt nu.
ik zou zeggen, meet eens op je bobine.
misschien ff een andere monteren.
als je vonk niet krachtig genoeg is, wat ik dus had, lijkt hij ook op drie cilinders te lopen.
ook duurt het lang voor hij mooi warm word, been there....
ik kan trouwens wel een heel forum vullen met mijn mini, hetblijft je bezig houden.
succes
- Login of registreer om te reageren
racing green rider schreef:
he stanley
het probleem was dat de bobine te weinig stroom kreeg.
ik geloof nog maar net 9v.
Dat hij 9 volt krijgt is normaal,
die roze draad is een weerstandsdraad,
alleen bij een electronische ontsteking moet je een nieuwe draad vanaf je zekeringkast trekken die 12 volt levert,
Greets jeroen
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door hans vera op wo, 21-02-2007 17:43
Nieuwe Bougies.
Nieuwe Bougie-kabels.
Electrische ontsteking (en is goed)
Luchtfilter.
Nieuwe olie.
Dashpot olie ( bijgevult ).
En de rotorkap ben je die vergeten (doorslaan )
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 19:42
hans vera schreef:
Nieuwe Bougies.
Nieuwe Bougie-kabels.
Electrische ontsteking (en is goed)
Luchtfilter.
Nieuwe olie.
Dashpot olie ( bijgevult ).
En de rotorkap ben je die vergeten (doorslaan )
Volgens mij kan je dat in het donker zien als je es ene keer flink gas geeft ?
Dat doet hij dan dus niet, tevens als de bougiekabels.
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 19:45
wat gaat er gebeuren als ik dat gele buisje in de brandstofleiding laat zitten en toch loodvervanger ga toevoegen ?
Weet iemand dat ?
- Login of registreer om te reageren
Dat gele buisje werkt toch niet. Dus dat kun je gerust laten zitten.
http://www.fuelsaving.info/catalysts.htm
A frequent claim is that it allows use of unleaded petrol in "leaded" engines, because the tin coats the valve seats and so prevents wear. This may perhaps be true, but the quantity seems far too low. These devices often quote a 200 000 mile life. In that time a car would use leaded fuel containing around five kilograms of lead. These devices do not weigh even a tenth of that, so you have to wonder if there is enough there to protect the engine.
- Login of registreer om te reageren
mini-power schreef:
racing green rider":15rz479q]he stanley
het probleem was dat de bobine te weinig stroom kreeg.
ik geloof nog maar net 9v.
Dat hij 9 volt krijgt is normaal,
die roze draad is een weerstandsdraad,
alleen bij een electronische ontsteking moet je een nieuwe draad vanaf je zekeringkast trekken die 12 volt levert,
Greets jeroen[/quote:15rz479q]
klopt wel wat je zegt, maar ik had een 12 v bobine, en had de weerstandsdraad niet aangesloten, maar de andere.
ik geloof een witte.
na schoonmaken wel gewoon 12 v.
heb net ff 20 km gereden.
als een zonnetje!!!
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op wo, 21-02-2007 23:13
blissard schreef:
Dat gele buisje werkt toch niet. Dus dat kun je gerust laten zitten.
http://www.fuelsaving.info/catalysts.htm
A frequent claim is that it allows use of unleaded petrol in "leaded" engines, because the tin coats the valve seats and so prevents wear. This may perhaps be true, but the quantity seems far too low. These devices often quote a 200 000 mile life. In that time a car would use leaded fuel containing around five kilograms of lead. These devices do not weigh even a tenth of that, so you have to wonder if there is enough there to protect the engine.
Kortom, ik ga morgen er eerst maar eens loodvervanger ingooien. Kijken wat er dan gebeurd. ( zou dus wel betekenen dat er al heel wat kilometers door de vorige eigenaar ( ik zelf iets van 600km ofzo ) gereden is. Dan ga ik mij afvragen.. schade aan de motor ? Naja zie ik dan wel weer.
In elk geval bedankt voor het uitzoeken.
Ik heb al veel dingen/oplossingen gezien. En ik ga deze ook snel proberen hopelijk kom ik eruit.
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op za, 24-02-2007 10:06
Bedankt allemaal voor de snelle reacties en alle tips.
De afgelopen paar dagen ben ik er druk mee bezig geweest.
Helaas heeft dit geresulteerd in niets.
Ik denk dat het aan de volgende 2 dingen liggen :
1. Kleppenspeling, je hoort ze namelijk wel een beetje.
2. Carb. afstelling ( naald en of/ mengsel ).
Helaas ben ik met nr 2 al heel lang bezig. En krijg ik het gewoon niet goed voor elkaar.
Ik heb het volgens de handleiding van het forum gedaan. jammergenoeg krijg ik het niet voor elkaar.
Daarom ook deze "cry for help" wie o wie wil wat tijd in het afstellen van mijn mini-motor steken.
Natuurlijk voor een vergoeding.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Groeten, en alvast bedankt.
PS : anders gaat hij naar een garage, alleen zou ik geen goeie weten in de buurt van zwolle.
- Login of registreer om te reageren
Het is denk ik beter om eerst je klepspeling af te stellen. Stelt niet zo heel veel voor, koop een voelermaat setje bij de bouwmarkt en een nieuwe kurkpakking voor de kleppendeksel en off you go...
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op zo, 04-03-2007 16:17
Probleem is volkomen verholpen, ben samen met iemand een hele dag bezig geweest met de afstelling.
Maar hijs weer fijn.
Hij loopt super goed nu, en trekt behoorlijk/
Helaas heb ik em nu in de verkoop staan.
Iedereen bedankt voor het mee denken !!
- Login of registreer om te reageren
RE: Inhouden Motor, uitgebreid probleem.
Ingediend door Stanley op di, 20-02-2007 23:35
Hoi allemaal, het zoveelste probleem met mijn mini.
Het volgende :
Starten, prima.
Daarna stationair lopen op de shoke ook prima.
Tijdens het rijden gaat het stationair toerental omhoog naarmate hij warmer word.
Stationair blijven draaien is geen probleem dat doet hij altijd goed.
Hij heeft c.a. 20-25 minuten rijdtijd nodig om vervolgens goed te gaan lopen.
Wat is het probleem :, bij optrekken schokken en stoten, soms zo erg dat ik denk dat het blok er onder weg donderd.
Bij het optrekken heb ik vooral het idee dat hij op 3 poten gaat lopen en bijna verzuipt. maar een beetje doortrappen en langzamerhand pakt hij em. Met veel horden en stoten.
Vooral bij lage toeren ( ongeveer 2000 ).
Maar ook continue rijden met 2500 of 3000 touren gaat schokkerig.
Dit alles verdwijnt ongeveer na een 25 minuten te rijden. ( te lang dus ).
Wat is er allemaal vervangen :
Nieuwe Bougies.
Nieuwe Bougie-kabels.
Electrische ontsteking (en is goed)
Luchtfilter.
Nieuwe olie.
Dashpot olie ( bijgevult ).
Hij trekt geen valse lucht ( getest met spray en door de garage ).
Is opnieuw afgesteld. ( Co waarde's zijn apk-waardig, tevens heb ik het toerental op 1000 gezet om zo iets sneller warm te krijgen en misschien wat beter te gaan lopen ?
We praten over een Metro 1300 blok met elec. onsteking. Met volgens zeggen een snellere nokkenas (dit kan volgens mij onregelmatige toerental verklaren).
De volgende dingen denk ik waarmee het gerelateerd is :
Kleppenspeling ?
2x euro 98 getankt, nu al 3x tankjes met euro 95 leeggereden.
Temperatuur gevoeligheid van buiten ? ( tis niet echt koud ? )
De snellere nokkenas die roet in het eten gooit ?
Of toch in het blok iets niet goed ?
Sproeinaald afstelling ?
Misschien is iemand hier bekend mee, search functie is uiteraard al geraadpleegd.
Wel globale dingen tegengekomen, maar dat heb ik allemaal al geprobeerd.
1 ding is zeker, een paar mnd geleden heb ik een redelijke miskoop gedaan :S, al veel ellende van een ander (vorige eigenaar) zitten fixen.
Naja hopelijk vind ik hier hulp (alvast bedankt voor het lezen van mijn groot verhaal).