Bij een injectie dien je elke 40.000 km het brandstof filter te vervangen. Als je dit niet doet kan hij gaan stotteren en afslaan.
- Login of registreer om te reageren
Bij een injectie dien je elke 40.000 km het brandstof filter te vervangen. Als je dit niet doet kan hij gaan stotteren en afslaan.
Hallo Errie,
Kijk eens bij de topic: "m`n zekering vliegt er uit" die heb ik erop geknalt. Maar mijn mini viel ook wel eens spontaal stil als ik reed. Bij mij was het probleem de enertiaswitch.
Succes
Groeten Mini me
Ingediend door Errie op di, 01-07-2003 17:26
Bedankt voor de ideetjes. Brandstoffilter is gloedje nieuw, maar ik ga die switch wel effe controleren. Pak ik gelijk effe vacuum en alles mee. Alleen gaar dat het weer nu prut is Anders kon ik lekker buiten staan. Nou dan morgen maar effe bij mijn ouders de garage in
greets, errie
Ingediend door Errie op zo, 06-07-2003 22:24
Nou hij ging weer haperen, heb nu mijn brandstofpomp gehotwired. Dus dat hij altijd aan staat. En als ik dan het draadje verwijder dat hij dus uit is. Ik denk toch echt dat het dan die switch moet zijn, binnenkort effe alles doormeten.
gr Erwin
Er staat me iets bij van een of ander vaccuumslangetje dat dit kan veroorzaken bij een injectie. Ik kan me alleen niet herinneren hoe de vork precies in de steel zit. Misschien een keer langs een Mini-centre?
Ingediend door Errie op di, 08-07-2003 10:10
Heb alles doorgemeten. Bleek het dus het relay te zijn. Ik heb nu gewoon een knopje bij mijn dashboard zitten die ik aan en uit kan zetten. Moet er alleen nog even een grotere knop voor zoeken, of een lampje tussen zetten zodat ik het niet vergeet. Of misschien schakelen via mijn contact.
Hoe duur is eigenlijk zo'n nieuw relay kastje?
gr Erwin
Ingediend door Errie op di, 08-07-2003 17:17
Als je die kaart uit dat zwarte doosje (dat achter/boven je rembekrachtiger zit) trekt dan zijn er vier spoeltjes te zien (relaytjes) linksboven is voor de startmotor, linksbeneden voor de bezinepomp. Die linksbeneden gaf niet dezelfde weerstand als de andere spoelen dus defect naar mijn mening, of te kort door de bocht?
ik hoor het wel,
gr erwin
Errie schreef:
Als je die kaart uit dat zwarte doosje (dat achter/boven je rembekrachtiger zit) trekt dan zijn er vier spoeltjes te zien (relaytjes) linksboven is voor de startmotor, linksbeneden voor de bezinepomp.
Bij mij krijgt de benzinepomp ook geen stroom, ik heb al de inertiaswitch doorgemeten maar daar komt de stroom niet eens. De benzinepomp-zekering heb ik niet kunnen vinden waar zit die?... ik heb een 1.3spi met een 4-fuse doosje, echter haynes zegt dat het een line-fuse moet zijn tussen dat relay blok en de inertia switch?
Echter, als ik de stroom van de grijs/bruine draad meet die uit dat vier-relays blok komt (volgens haynes is dat de stroom voor de benzinepomp), zie ik geen stroom. Ik wil ff zeker zijn dat het relaysblok stuk is en niet wat anders (ECU geeft geen schakelstroom voor dat relay misschien?)
Het lijkt er ook op dat dat relays-blok niet open kan, heb jij dat toch gedaan op een of andere manier? Kan ik die 'kaart' er zomaar uithalen zonder de boel onherstelbaar stuk te maken? Zo ja hoe?
thanks
Keertje Injectie reineger er door heen jagen messchien? Bij spontaan afslaan terwijl je 120 km rijdt komt mij bekent voor en een reiniger helpt meestal. Je moet eerst de simpele dingen uitsluiten.
gr. dirk
Moet je die injectiereiniger gewoon bij je benzine donderen??
Dan is het niet te moeilijk en kan ik het ook wel . Die van mij slaat namelijk ook wel eens af en das best irritant.
RE: Injectie hapert :(
Ingediend door Errie op zo, 29-06-2003 11:14
Hoi,
Ik heb soms problemen dat mijn injectie hapert. Bij optrekken mist hij gewoon een slag met volledige verbranding en dan lijkt het net alsof hij geen benzine krijgt, dan soms rijd hij gewoon door. Als ik nergens last van heb, dan rijd het echt prima geen problemen. Maar ik heb ook al eens gehad dat ik gewoon aan het rijden was, 120 km/u en dat dan opeens de motor er mee ophield. De oplossing die tot nu toe schijnt te werken is elke keer de hoofd connector die vastzit aan de ECU eraf te trekken en er weer op te doen. Je hoort dan iets draaien en een paar dingen klikken en dan doet hij het weer.
Zou het vuil kunnen zijn in mijn benzineleidingen? Of dat sputter apparaat dat verstopt zit? Of misschien iets anders? Ik had al geprobeerd te zoeken op het forum maar kon niks vinden. O ja als ik de stekker (die aan de voorzijde) van het zwarte doosje zit ontkoppel en er weer aan vastdoe. Dan helpt dat ook. Ik denk echt dat het een probleem is bij het brandstof management. Maar misschien dat jullie er iest meer over kunnen vertellen,
alvast hartstikke bedankt,
Errie
1.3 injectie sprite uit 1992