inlaat

RE: inlaat

Ok, ik heb een inlaat (denk stage 1) met 2 pijpjes die eruit steken en waar je iets op aan kunt sluiten, maar wat sluit ik erop aan? Het is een inlaat die naast de gewone 2 gaten links en rechts een pijpje heeft waar je iets op aan moet sluiten. Ik had het eerst aangesloten gehad, maar stom als ik ben heb ik niet opgelet waar het opzat.

Waar moet ik dit op aansluiten?? Koeling ofzo??

Groeten, Rob

RE: inlaat

sluit je normaal aan op de verwarming dacht ik, zodat je een verwarmd inlaatspruitstuk bekomt.

Ik denk dat je gewoon die darm die vanaf de bypass naar de verwarming gaat je die gewoon kan doorsnijden, 1 kant aan de ene kant, andere kant aan andere kant en dan stroomt het water er door.

Of zit ik nu fout ?

RE: inlaat

Ik heb dat ook, en er zit idd niets op de pijpjes aangesloten... :? Maar motortje loopt perfect...

RE: inlaat

bij mij is het pijpje niet aangesloten en aan de binnenzijde vol met roestaanslag. Dus voordat ik het spruitstuk ga verwarmen moet ik eerst ervoor zorgen dat al deze aanslag weg is

RE: inlaat

Je moet het inderdaad op de een of andere manier in je koelsysteem verwerken. Via je verwarming kan, omdat het vooral bij koud weer van belang is (ik dacht dat het bedoeld is om bevriezen van de carburateur tegen te gaan) en je dan meestal toch je verwarming aan zet. Als zo'n ding standaard gemonteerd is ('91 Carb Cooper, verder nog?) dan zit het volgens mij permanent in het koelsysteem, dus niet via de verwarming.

RE: inlaat

moet je juist het spruitstuk niet koelen ipv verwamrmen? zodat het inlaatmengsel kouder is?

RE: inlaat

Voor optimaal vermogen wel (koudere lucht is dichter en dus past er dan meer brandbaar mengsel in de verbrandingsruimte). Maar als dan je carburateur bevriest dan schiet het nog niet erg op heh? ;) Overigens is er over zo'n verwarmd spruitstuk en de hele discussie omtrend koelen en verwarmen wel vaker van alles langsgelopen, dus even zoeken daarnaar kan ook wel waardevolle informatie opleveren.