innocenti 1001

RE: innocenti 1001

Hallo
Ik heb een mini op het oog en zou graag een julie mening horen over de auto, staat van de carrosserie vooral

het gaat dus over een innocenti mini 1001 van 1973,
Hij is perfect origineel(behalve de velgen, maar de originele krijg ik erbij), 32000 originele km, start perfect, interieur perfect

De enige minpunten zijn:
-de dorpel rechts...link

-deurdrempel(rechts)...link

-batterijbak...link

-en enkele kliene plekjes op de carrosserie zoalslink
en de rear valance:link

Maar over het algemeen heb ik de indruk dat hij zeker zijn 2100 euro waard is... wat denken julie ervan?

het zijn zeker geen on overkomelijke problemen
en als hij verder zo orgineel is als jij zegt dat hij is dan is het zeker interresant.

maar ga er altijd vanuit dat de roest erger is dan je nu kan zien
en dat wat je er voor betaald altijd te veel is (altijd af dingen)

wat ik zou willen weten is hij ooit gerestaureerd ?
is er een bekend verleden (schades e.d.)

Hij is nooit gerestaureerd, eerste lak, je ziet dus wss wel bijna alle roestplekken.
Hij heeft nog maar 2 eigenaars gehad, een oud vrouwtje en nu een oude man.(Hij doet hem weg omdat hij naar een rustoord gaat)

Bijna zeker dat er nog niet aan gefoefeld is...

volgens mij is ie dat ook wel waard.
heb je nog foto's van het intrieur?

Als het werkelijk alle punten zijn lijkt hij me die 2100 euro zeker waard. Vergis je echter niet in die plekjes. Mogelijk zit er veel meer rottigheid achter. Als je het moet laten repareren ben je voor wat je nu laat zien zo 1500 kwijt. Als er meer moet gebeuren zijn de kosten niet te overzien. (Niet al te zwartkijken: je hebt dan natuurlijk wel een prachtige innocenti). Succes met de keuze

Ik heb geen foto's van het interieur gemaakt, maar ik kan wel zeggen dat er nergens een scheurtje in zit... niet doorgezeten stoelen..tapijten nog perfect...

Het originele innocenti 1001 houten stuur en centrale kilometerteller(in hout) zijn ook nog aanwezig.

Ook leuk is dat hij nog op zijn eerste set banden staat

Subframes zijn by the way ook nog nagenoeg perfect

Op sommige plaatsen zoals spatborden, regio voorlamp,
linker dorpel, linker A paneel is er echt niets te zien

mini-freak schreef:
Ook leuk is dat hij nog op zijn eerste set banden staat

Ik neem aan dat je bedoelt dat op de set originele velgen nog de originele banden zitten? 35.000 km lijkt me wat veel km's om met 1 set banden te doen...

welja, misschien wel maar hij is wel altijd van oude mensen geweest en die slijten ook minder banden wss...
of wel heb ik het verkeerd verstaan... het doet er eigenlijk niet zo veel toe, er zijn andere dingen die wel wijzen op een echte 32000 km

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat 32.000 km in 22 jaar en altijd van een oud vrouwtje geweest, geen pluspunten hoeven te zijn.
Belangrijkste is, wat wil jij er dadelijk mee gaan doen?
Wil je hem dagelijks gaan gebruiken? Dan kun je er van uitgaan dat je binnen een jaar je motor kunt gaan reviseren, hij is het namelijk niet gewent om zoveel km te rijden.
Ga je hem alleen bewonderen in je garage en op een mooie lentedag een stukje mee rijden, is het een erg leuk autootje. (Bij wijze van spreken natuurlijk)

Eigen ervaring is een 13 jaar oud Mini’tje met 45.000 km, dagelijks gaan gebruiken en een jaar (en 10.000 km) later een complete aandrijflijn vervangen (motor, versnellingsbak, koppeling..)

en dem, 32.000 km op een set banden is niet veel hoor.. als je goede banden heb is dat normaal.. je kan er zelfs nog 10.000 mee doen ofzo..

Ik heb hem juist gekocht,

Heb al iemand gevonden die de dorpel zo goed als gratis wil lassen, wat eigenlijk het meest dringend is...

Dan staat er hem nog een restauratietje te wachten in de zomervakantie

bedankt voor de reacties...

Gefeliciteerd, is altijd mooi zo'n innocenti. Ooit als ik veel ruimte en geld heb :P

foto's foto's foto's !!

gefeliciteerd! :D

Welcome to the Inno clan ;)

foto's:

eindelijk; een mini in de garage:

bestuurdersstoel, very nice:

De koffer, met originele krik, origineel reservewiel,...

het interieur, getrokken vanuit het achterste klapruitje:

Mooi! ziet er strak uit zeg

nog eentje van mijn interieur...

Super !!!! :D

Errug mooie Inno.

Zuinig op zijn dus en veel plezier ermee.

Ben

Gave bak. Welkom bij het selecte gezelschap minirijders die het geluk hebben een inno te mogen rijden :D

Hopelijk zien we je snel op een van de evenementen.

[size=85:13rf5y9i][topics samengevoegd - Crispy][/size:13rf5y9i]
Geachte mini-liefhebbers!

Nu ik nog steeds op zoek ben naar een Mini kwam ik op marktplaats een innocenti mini tegen. Nu heb ik de search al gebruikt, maar nu ben ik benieuwd ofdat er veel verschil in een innocenti zit en een engelse mini op 't gebied van roest / betrouwbaarheid etc.

In hoeverre is deze innocenti eigenlijk wel orgineel? Hoort deze grill er bijv. wel bij, in ken alle soorten/ modellen innocenti's niet, duss bij deze even de vraag.

Zie:
http://link.marktplaats.nl/215714297

Ik ga nog maar weer een keer proberen om de eigenaar te pakken te krijgen :P

Alvast bedankt!

mooi karretje..

de grill zelf weet ik niet.. de lijst om de grill is wel echt inno!
als ie echt is ingevoerd uit italie een paar jaar geleden zal ie wel iets minder roesten dan een engelse mini van de zelfde leeftijd..ivm beter klimaat

inno is altijd apart en speciaal.

het is geen 1300 export inno,maar een 1001.

als je een aparte mini wil en je hebt de centen ervoor over.. d:)b

De centen er wel voor over ja, maar nu het probleem:

Hij kan niet binnen staan :(

Persoonlijk vind ik het zonde om 't buiten te laten staan, maar vind het wel een geweldige auto

De grille lijkt me niet origineel en het logo 'innocenti' op de motorkap ook niet. Voor de rest een errug leuke auto! d:)b

Vergeet niet dat de Innocenti Mini uit Italie verschillen met de in België geproduceerde Innocenti Mini ( de zgn export modellen ) Volgens mij is hij helemaal origineel De rand om de grille zeker De lamellen daar twijfel ik over Het embleem op de motorkap is origineel Het probleem wat later op kan doemen zijn de originele onderdelen die alleen op de Italiaanse productie zaten zoals de grille Het grote voordeel is dat wat betreft roest de Italiaanse exemplaren veel beter zijn als de export uitvoeringen Als de Mini techniek in orde is koop je wel een heel aparte uitvoering van de Mini HENK
Hieronder een paar links misschien heb je er wat aan
http://innocenti.punt.nl/
http://www.inno-mini-world.com/Innocent ... s/main.htm

dankjulliewel! Is de techniek van een innocenti wel het zelfde als die van de engelse? Aangezien die onderdelen natuurlijk t snelst aan vervanging toe zijn. En dit is dus waarschijnlijk wel een italiaanse i.p.v. een export model uit belgië? Groeten!

In belgie werd alleen de "Cooper 1300 export" gemaakt, dit is een "1001" en is dus italiaans. Er zijn er een kleine 23000 van gemaakt in 1972 en 1973 volgens mijn informatie.

De techniek is hetzelfde als de engelse (op een paar kleine afwijkingen na - die zijn dus moeilijk te vervangen, maar dat zou alleen een probleem zijn als je alles origineel wilt hebben) Het logo op de kap is origineel, maar hoort dus op de grille te zitten, maar deze grille is niet origineel. De grote zichtbare verschillen zijn dus: de grille en de rand eromheen; de zijknipperlichtjes; de uitsparing van de nummerplaat op de kofferdeksel; de ramen in de deur; de ventilatie-bolletjes in het dash.

Subframes, motor, ophanging en remmen zijn uitwisselbaar voor zover ik weet...

succes,
Theo van den Bogaard

Voor de export naar zuid Europa o.a naar Griekenland en Zwitserland en Duitsland werd er ook de Mini 1000 - 1001 en de Minimatic in België gemaakt 1001 staat overigens voor een luxe uitvoering van de Mini 1000 Deze Mini's zijn te herkennen aan het verschil van de Badge De productie van deze Export modellen begon in 1973
tot 1977 daarna werd de Mini op de Engelse variatie in België gemaakt en begon men in Engeland met de voorbereiding voor de Mini Metro en in Italie met de Bertone uitvoering van de Mini

ik dacht dat deze inno zelfs een automaatbak heeft, maar op de foto lijkt t toch een gewone schakelpook te zijn...

(in het italiaans) zie ook:
http://www.miniminor.com/pss/4r0572.pdf

HTH,
Theo van den Bogaard

ik heb het topic samengevoegd met een andere over de 1001, zodat de informatie bijelkaar blijft.

Leuke inno, Italiaanse import aangezien hij van 72 is en de inno produktie in belgië pas in 73 begon.
Niet echt zeldzaam maar nooit hier verkocht dus zeker zeer apart.
Hij is ook groot en deels origineel op de grill en achterklep na, grill kan best een origineel italiaanse accesoires uit die tijd zijn de achterklep is echt fout engels.

Alleen het kenteken is wat vaag :? , volgens de RDW is het een 99L!!! en hij is ook nogal zwaar voor een gemiddelde mini (100 kilo overgewicht).
Heb het idee dat ze bij de import wat geknoeit hebben met (italiaanse) papieren, want een 90L bestaat wel en die is rond die 714 kilo, alleen pas gebouwd vanaf 74.
Rest van de gegevens lijken wel te kloppen, maar is toch beetje zonde.

Voor de rest leuke inno en de prijs is ook zeer redelijk als hij in goede roestvrije staat is. d:)b