intresse in een site voor cylinderkoppen ??

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

hoi.

ik ben aan het worstelen met HTMHELL om een een site inelkander te klussen die wat extra info geeft bij vizards Tbase, Calver

met natuurlijk plaatjes. ik vindt dat zelf wel lachen maar is er eigelijk wel interesse voor ??

zou gaan over dingen die soms een beetje terloops genoemd worden maar waar van niet 1.2.3. duidelijk is wat er in godesnaam mee bedoeld wordt.

ik heb al wel wat (over kamer vormen enzo) maar ik krijg links niet goed aan de praat.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Alles wat maar enigzins te maken heeft met tuning is interessant. :9

Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

default

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Is sowieso wel interessant.
Er zijn wel een aantal technische site's die hier op verder gaan, maar het kl*terige hiervan is dat ze altijd Engelstalig zijn.

grtzz Martin
(die weer een kop aan het zoeken is)

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Ik vindt het een prima plan. En zoals Mini Martin zegt, bijna alles is Engels talig. Als ik wat zeg over mijn mini betrap ik mezelf erop dat ik de Nederlandse woorden voor bepaalde dingen niet eens meer kan bedenken. :?

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

stukje als voorbeeld van wat ik van plan ben..maarre..dat HTMHELL is nix voor mij

http://home.deds.nl/~siryun/

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

ziet er goed hoor!

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

nice, gewoon mee door gaan!

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Zeker zo doorgaan joost, ik heb al veel aan je tips gehad. Het is gewoon vet als iedereen van je kennis kan meegenieten. Toppie!

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

doet hij het al?

default

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Ziet er strak uit.
En ja, het doet het al.

grtzz Martin

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

btw martin.

die lekke kop van je, wat ga je daar mee doen ???

want dat is wel mooi materiaal om b.v. te kijken hoe ver je nu eigelijk kan slijpen voordat je water aanboort.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Ziet er perfect uit!

Ben je ook van plan om standaard koppen tot stage x met elkaar te gaan vergelijken? Lijkt mij ook wel een leuk idee. :)

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

ziet er leuk uit ..

..maarre..dat HTMHELL is nix voor mij




in feite is het heel simpel :-)

zie ook:
http://www.w3.org/MarkUp/Guide/

wat ook wel wil helpen is een kijkje nemen in de "source" van een pagina (van jezelf of anderen) om te zien hoe de 'achterkant' er uit ziet ...

vergeet niet dat plaatjes op internet niet automatisch "public domain" zijn.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

wellicht dat we bij paul's kop (die nog moet) fototjes kunnen maken is verschilende stadia..

het is alleen erg lastig om fotojes te maken waar je daadwerkelijk wat op ziet.

overigens vindt ik dat stage 1 tot 5 maar geneuzel.

mijn idee
stage 1 :stage one kit
stage 2 :gemodificeerde kop (cleanup)
stage 3 :kop met bewerkte kleppen,kamers en poorten ..dit dan varieren voor het gebruik/nokkenas maar als je dat zelf gaat doen ben je voor de aggressievere nokkenassen ( 286 >) al redelijk aan het blindvliegen zonder flowbench want de modificaties worden steeds kritischer

meer is toch niet zinnig voor weggebruik

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

ik kan je misschien ook nog wel aan wat foto's helpen .. ik heb nog wel een paar losse koppen:
standaard 998 en een 12g295 als je die naast elkaar legt zie je wel een paar verschillen, verder kan je eigenlijk niet om de tekeningetjes uit HTMYM of TBase heen ..

(zoals: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/fig15.gif)

"stage n is in the eye of the beholder"

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Theo, door dat laatste haakje achter de URL werkt hij niet. Zo zou hij het wel moeten doen: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/fig15.gif

Met vriendelijk groet,
Mark Paans.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Een vraagje... waar maak je je site mee? Doe je dit met frontpage? of wat? Dat is namelijk 'supermakkelijk' en dan kun je het zo mooi maken hoe je zelf wil.

mvg

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Frontpage? :r Incompatible, IE-specifieke HTML zul je bedoelen. Neem dan MacroMedia Dreamweaver ofzo. Maar zelf vind ik het het makkelijkst om de graphics te ontwerpen met een webgraphics programma (Adobe ImageReady of Macromedia Fireworks) en dan zelf de HTML te bouwen (UltraEdit!!). Ik gebruik wel PHP, waarmee je bijvoorbeeld erg makkelijk alle gemeenschappelijke header-shit in een apart bestand kan zetten en het niet telkens opnieuw hoeft te doen.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

ik heb nu even iets geprobeert met een simpel shareware dingetje.
maar ik krijg de verschillende pagina's niet aan elkaar >:(

de links kloppen denk ik niet meer.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Frontpage?



kijk eens naar de source die daarmee gegenereerd wordt ... |:(

ik gebruik
http://www.arachnoid.com/arachnophilia/index.html
en / of
http://www.maxempire.com/htmlbeauty/

links kloppen denk ik niet meer.



het probleem van de 'relatieve' links ..
afhankelijk van het programma geeft zo'n WYSIWYG editor een plaatje of link weer van/naar een lokaal bestand .. als je de zaak gaat uploaden kunnen plaatjes in een heel andere (sub) directory terechtkomen .. en je link werkt niet meer

i.p.v. c:\\images\\koppen\\bla.gif
zou er ..\\koppen\\bla.gif
moeten staan (bijvoorbeeld)

links naar externe pagina's moeten natuurlijk wel gewoon werken, alleen is het niet slim om voor je plaatjes naar een externe link te verwijzen, als een site even niet werkt, of traag reageert .. dan hangt jouw pagina ...

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

SirYun schreef:
stage 3 :kop met bewerkte kleppen,kamers en poorten. Meer is toch niet zinnig voor weggebruik



Heb je ook wel weer gelijk in. Hoewel een stage 4 kop ook nog perfect schijnt te gaan op de weg. Volgen's mij is de Brooklands van Martin Blok hier ook mee uitgerust.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is het verschil tussen stage 4 (fast road/rally) en stage 5 (race)

Vaak worden bij race koppen weer de iets kleinere (vaak is de uitlaat klep kleiner) en zelfde kleppen gebruikt als bij een stage 3 kop. Dat terwijl een stage 4 kop vaak grotere en andere (rimflow) kleppen heeft. Maar wat daar nu precies de kick van is :?

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Die stage 4 die voor de Brooklands is opgegeven op mijn site is maar uit de duim gezogen :) Zoals ik het begrijp is dat al dat Stage X gedoe grotendeels onzin, het is maar net wat de fabrikant er voor plakkertje op plakt. In de kop van de Brooklands zit als ik het goed heb de grootst mogelijke klepmaat. Ik moet nog steeds een keer de precieze specificaties te pakken zien te krijgen.

In elk geval was wel het verhaal dat deze klepmaat voor bijvoorbeeld mijn Carb-Cooper niet erg aan te raden is, omdat je dan een an-uit motor krijgt. Het injectie-systeem van de MPi zou er veel beter mee om gaan.

In elk geval rijdt hij erg goed, ik heb hem een paar dagen te leen omdat mijn eigen Mini terug bij de spuiter is.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Eelke schreef:
Die stage 4 die voor de Brooklands is opgegeven op mijn site is maar uit de duim gezogen :)



Dat staat je weer netjes. ;)

Maar inderdaad heb je er gelijk in dat elke fabrikant weer een ander labeltje aan z'n kop hangt. Vaak met verschillende klepmaten ed. Waar ik vooral op doelde is het verschil in de koppen van bv een specefieke fabrikant. Deze stappen vaak bij de uiterste kop een stapje terug in klepmaat. Longman bv heeft voor carberateur z'n stage 4 kop die gebruikt maakt van, 35,7 mm in en 31 mm uit en gebruikt hier rimflow kleppen. Voor de stage 5 gaan ze dan weer terug naar 35,7 in en 29,4 uit en ze pakken weer normale kleppen. Ik vraag me dan al gauw af waar dan de wezenlijke verschillen zitten tussen die 2. Het zal ongetwijfeld een heel samenspel zijn van kleppen en flow maar toch blijf ik daar benieuwd naar. :)

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

Waar haal je die info vandaan? Als ik het zo hoor dan zou de gok van stage 4 nog goed kunnen kloppen ook.

RE: intresse in een site voor cylinderkoppen ??

wellicht dat we bij paul's kop (die nog moet) fototjes kunnen maken is verschilende stadia..




Hehehehe, ik heb de batterijen al in de lader liggen, de Canon is standby!

Zal wel even de handleiding nakijken hoe je scherpe detailfoto's maakt, komt wel goed...

Heb ook een mooie originele 1000 ongelode kop liggen met een "klein" gaatje in een klep, leuk om te zien hoeveel verschil er zit in de kamers tov een 1275-kop