Hoi,
Een drukplaat heb ik wel voor je liggen, als ik het zo zie verdenk ik toch het druklager misschien slim om die ook te vervangen?
Groeten Dylan
- Login of registreer om te reageren
Hoi,
Een drukplaat heb ik wel voor je liggen, als ik het zo zie verdenk ik toch het druklager misschien slim om die ook te vervangen?
Groeten Dylan
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 02-02-2016 12:48
zo te zien heeft je druklager ook niet recht gezeten?
Misschien speling van de plunjer in je wok?
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door streetscreamer op di, 02-02-2016 15:34
druklager is als nieuw en draait prachtig. Maar deze gaat er niet terug op.
ik ga wel de wok zelf nog eens kritisch bekijken of deze slijtage vertoont bij de plunjer.
De plunjer was overigens ook nieuw.
Ik ben helaas zeer bekend met dit probleem...
Dit heeft niks te maken met de montage, maar puur met de kwaliteit van de drukgroep.
Zowel bij mijn Midas als bij de mini Authi van mij Pa (beide auto's gerestaureerd, ook alles van de koppeling vervangen e.d.) hadden wij hetzelfde probleem.
Ik heb zelf niet zo veel gereden, maar mij pa wel (IMM Litouwen) beide hetzelfde probleem.
Nu zit er gewoon weer een oude originele in, en deze werkt beter als wat er nu nieuw te krijgen is.
Ingediend door streetscreamer op do, 04-02-2016 20:21
Haha... je weet 't niet.
De oranje drukgroep komt bij de Mini grutter uit Londen vandaan.
Anyway, nieuw / goed gebruikt plaatje van beter staal en ik ben uit de brand.
Kan dus ook van standaard drukgroep komen.
Ik weet dat ze origineel ooit los leverbaar waren onder nummertje AAU7154.
RE: invreten drukplaat van diafragma (pre verto)
Ingediend door streetscreamer op di, 02-02-2016 00:11
Tijdens het leegsleutelen van mn motor zag ik een bijzondere slijtage.
Het betreft de drukplaat van de diafragmaveer (pre verto koppeling).
De motor is 5500 km gebruikt en het complete koppelingssysteem is toen geheel nieuw gemonteerd. Het betreft in dit geval een oranje diafragma.
De rand van het druklager heeft zich helemaal een weg gevreten in de drukplaat.
Dit verklaart voor mij direct het verloop in koppelingafstelling dat ik tijdens het rijden merkte.
Kwa afstelling heb ik de spelingen gerespecteerd zoals deze zijn voorgeschreven: stelbout op wok naar buiten draaien tot het druklager de drukplaat raakt en dan 1 boutvlakje terugdraaien (60 graden).
Zou ik hier toch iets verkeerd hebben gedaan?
Ik vermoed dat de drukplaat van nogal zacht staal is vervaardigd.
Druklager loopt zijdezacht en motor heeft met ingetrapte koppeling ook nooit langzamer gedraaid.
Natuurlijk heeft een oranje diafragma veer meer weerstand dan een standaard veer en krijgt het druklager meer te verwerken. Eerlijk gezegd had ik daardoor eerder gedoe verwacht met de axiaallagers van de krukas, maar die zijn als nieuw.
Mocht iemand nog een drukplaat hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen. Ik wil niet een totaal nieuwe oranje diafragme erop zitten, want deze die er nu op zit is samen met vliegwiel op de krukas mee gebalanceerd (blokje rechtsonder op de foto)