Minis die naar Japan gingen kwamen gewoon uit de fabriek in Engeland
Alleen was er een grote vraag naar automatische Minis
Dus gewoon de Engelse onderdelen
- Login of registreer om te reageren
Minis die naar Japan gingen kwamen gewoon uit de fabriek in Engeland
Alleen was er een grote vraag naar automatische Minis
Dus gewoon de Engelse onderdelen
meer over automaten:
viewtopic.php?p=268679#p268653
http://members.tripod.com/austin_america/id72.html
FWIW,
Theo van den Bogaard
Theo, ik kom op het internet een 'short block' tegen 'old stock', bestemd voor een automaat. Er staat een indicatie bij dat die voor de Japanse markt bestemd was. Nu heb ik een los aggregaat uit elkaar gesleuteld om het inwendige van de bak te bestuderen in een poging om te gaan begrijpen hoe die werkt en wat je er na veertig jaar inwendig aan kunt schoonmaken. De motor staat dus nu aan de kant en ik had de overweging om die te laten reviseren. Maar nu komt er dus een alternatief in beeld. Het 'short block'. Dt is dus waarschijnlijk een fabrieks ruilmotor, nog nooit gelopen. Maar past die op mijn bak?
ik zou verwachten dat het past, maar heb zelf geen ervaring met automaten van de verschillende bouwjaren, maar AFAIK is het in principe hetzelfde gebleven.
Je hebt natuurlijk dezelfde verschillen in small bore en big bore en A dan wel A+ ..
(krukas, drop gears e.d.)
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Japans
Ingediend door wim fournier op wo, 04-02-2015 19:30
Kan iemand mij zeggen of de motoren en versnellingsbakken uit Mini's die voor export naar Japan gingen zonder meer uitwisselbaar zijn met motoren en bakken die voor auto's voor de Europese markt werden gebruikt? Het gaat mij in het bijzonder om de Mini Matic -uitvoering. Is er een website te vinden waarop ik hierover wat wijzer zou kunnen worden?